Gå til innhold

Betale for å gjøre en tjeneste for noen - forvert til hest.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det være så vanskelig å forstå? Man rir på en hest, man får ikke samme utbytte av noen av alternativene du nevner.

Anonymous poster hash: 0094d...49f

DU får kanskje ikke det..

men for en person som interesserer seg for hunder/gå tur, eller er flink til å trene fotballag så får de jo utbytte av det i form av at de gjør noe de er gode på.

Det er jo vinn-vinn situasjon.

Derfor er det somregel frivillig/ulønnet arbeid som man heller ikke må betale for.

Anonymous poster hash: d9041...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes fortsatt du er på feil bærtur. Nei du kan fortsatt ikke sammenligne hestestell med dovask, selv om du setter det på spissen. Ingen har dovasking som hobby og fritidsaktivitet :P

Og nei ikke faen om jeg hadde reist i stallen for å møkke så forrytter kunne ri uten å skitne til de søte små lankene sine. En slik forrytter hadde ikke vært aktuelt å ha - enkelt og greit ;) Et godt hestemenneske er ydmykog takknemlig og skal også tørre å ta i et tak. Om de ikke takler det, så får de ikke ri min hest.

Anonymous poster hash: f44f7...7f4

Det er du som er på bærtur og ikke vil se sammenhengen, antageligvis fordi du ser det setter deg i et dårlig lys som tar betalt for det.

Selvfølgelig er det ikke aktuelt for deg, du vil ha i pose og sekk siden du kan. Et godt hestemenneske trenger ikke å forstå eller være ydmyk ovenfor hestemafiaen.

Tenk å utnytte unge jenter på den måten dere gjør, dere burde skamme dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet. Jeg betaler for å fritt disponere en hest en gang i uken. Da kan jeg gjøre det jeg vil med den, men må også gjøre bestemte oppgaver som hører med det å ha hest.

I tillegg hjelper jeg et familiemedlem med hestene når jeg kan og den trenger hjelp. Der betaler jeg ingenting, men det er jo ikke en fast avtale.

Hvis man ikke ønsker å betale for å disponere en hest, så må man jo bare la det være.

Endret av Wolfmoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo ikke at du skal gjøre det fordi forrytter ikke orker, poenget er at forrytter burde slippe å BETALE for det.

Anonymous poster hash: d9041...a4d

Det å holde på med hest betyr at mesteparten av tiden man bruker i stallen, så sjauer man. Sånn er det bare. Og har man ikke innsett at hest som hobby faktisk betyr alt rundt det å ri også, så har man rett og slett ikke interesse for hest.

Og det virker fortsatt jævla prippent å synes at møkking er en grusom ting å måtte gjøre :P News Flash - alle hester driter og alle som holder på med hest, må skuffe møkk. Nå har jeg selv sett med egne øyne toppryttere i verdenseliten møkke for sine hester, og så kan ikke noen fisefine fjåser her i Norge gjøre det uten at de skal ha penger for dette? Snodig :P

Anonymous poster hash: f44f7...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som er på bærtur og ikke vil se sammenhengen, antageligvis fordi du ser det setter deg i et dårlig lys som tar betalt for det.

Selvfølgelig er det ikke aktuelt for deg, du vil ha i pose og sekk siden du kan. Et godt hestemenneske trenger ikke å forstå eller være ydmyk ovenfor hestemafiaen.

Tenk å utnytte unge jenter på den måten dere gjør, dere burde skamme dere!

Det der var et dårlig forsøk på hersketeknikk. Nei du har fortsatt feil. Jeg synes fortsatt dine argumenter ikke holder mål.

Jeg vil ikke ha i pose og sekk. Hvordan har du klart å vri det frem til dette?

Jeg har hatt betalende forrytter, som fikk starte så mye hun ville med min hest. Dette ble starten på en suksessfull karriere for denne jenta senere. Hun betalte meg en fast sum penger i måneden, og de pengene gikk faktisk til en sprangsal, siden jeg selv bare trengte en dressursal. Synes du dette fortsatt er urimelig?? Helt seriøst?

Jeg har også hatt hestepasser. Og hestepasser måtte gjøre som jeg sa og fikk ri litt som takk for hjelpen. Hun betalte ingen ting, men hadde heller ingen frihet med hesten min.

Ingen av tilfellene er urimelige eller uvanlige. Tvert imot. Og det er slik det burde være.

Anonymous poster hash: f44f7...7f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge prøvd å bli hestepasser/forrytter, men syns det er litt idiotisk når folk vil ha betalt for at jeg skal avlaste dem og kun få ri på tur, f.eks. Er dessverre mange av de der ute, og det syns jeg ikke noe om. Jeg kan godt betale for meg, men da vil jeg i det minste ha en hest som er skikkelig innridd og som jeg kan ri i banen og utvikle meg på.



Anonymous poster hash: e99f9...7e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lenge prøvd å bli hestepasser/forrytter, men syns det er litt idiotisk når folk vil ha betalt for at jeg skal avlaste dem og kun få ri på tur, f.eks. Er dessverre mange av de der ute, og det syns jeg ikke noe om. Jeg kan godt betale for meg, men da vil jeg i det minste ha en hest som er skikkelig innridd og som jeg kan ri i banen og utvikle meg på.

Anonymous poster hash: e99f9...7e0

Det er klart! Jeg synes det er veldig merkelig å kreve betaling for det. Én ting er en hest som er innridd som man mer eller mindre kan benytte slik man vil på sine dager, det er noe helt annet når rammene er slik at man kun får ri på tur og/eller hesten ikke kan "noen ting".

Anonymous poster hash: 0094d...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet med hest i mange år, vært forrytter for andre, samt selv hatt forrytter. Jeg har litt delte meninger når det gjelder å ta seg betalt for at andre skal passe hesten sin. Jeg tok betalt av forrytter, men da var hesten hennes den dagen. Hun kunne ta den med på treninger, starte stevner, velge selv om hun ville ri sprang eller dressur den dagen. Dette med forutsetning om at hesten ble behandlet med måte. Trengte jeg ekstra hjelp i stallen, tok jeg selvfølgelig ikke noe for det. Med andre ord, så hadde de forrytterene jeg hadde, svært frie tøyler.

Det jeg ikke har noe til overs for, er de hesteeiere som behandler forrytterene sine som slaver, samt at forrytter kun får ri på tur, ikke bane fordi dette skal eier ta seg av selv. i tillegg har jeg også opplevd hesteeiere som skal være i stallen og overvåke forrytter og herse de rundt i stallen. Noen er også sånn at forrytter skal ta seg av alt med helgeforinger, inn og utslipp, og ikke få noe igjen for det.

Jeg husker en annen forrytter jeg hadde, hun hjalp meg med helgeforinger, inn og utslipp. Hun tok jeg ikke betalt for, når hun hadde hesten min på for. Hun tok hesten min med på treninger og fikk i grunn gjøre det hun ønsket.

Dersom forrytterene mine red hesten min på banen den ene dagen, tilpasset jeg heller hestens trening slik at jeg rei på tur den andre dagen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet med hest i mange år, vært forrytter for andre, samt selv hatt forrytter. Jeg har litt delte meninger når det gjelder å ta seg betalt for at andre skal passe hesten sin. Jeg tok betalt av forrytter, men da var hesten hennes den dagen. Hun kunne ta den med på treninger, starte stevner, velge selv om hun ville ri sprang eller dressur den dagen. Dette med forutsetning om at hesten ble behandlet med måte. Trengte jeg ekstra hjelp i stallen, tok jeg selvfølgelig ikke noe for det. Med andre ord, så hadde de forrytterene jeg hadde, svært frie tøyler.

Det jeg ikke har noe til overs for, er de hesteeiere som behandler forrytterene sine som slaver, samt at forrytter kun får ri på tur, ikke bane fordi dette skal eier ta seg av selv. i tillegg har jeg også opplevd hesteeiere som skal være i stallen og overvåke forrytter og herse de rundt i stallen. Noen er også sånn at forrytter skal ta seg av alt med helgeforinger, inn og utslipp, og ikke få noe igjen for det.

Jeg husker en annen forrytter jeg hadde, hun hjalp meg med helgeforinger, inn og utslipp. Hun tok jeg ikke betalt for, når hun hadde hesten min på for. Hun tok hesten min med på treninger og fikk i grunn gjøre det hun ønsket.

Dersom forrytterene mine red hesten min på banen den ene dagen, tilpasset jeg heller hestens trening slik at jeg rei på tur den andre dagen osv.

Skulle gjerne vært forrytteren din :) Blir stadig vekk overrasket som jeg skrev i tidligere innlegg, om alle som vil ha betalt for turridning og stell ettersom de vil ri i bane og trene hesten selv..

Anonymous poster hash: e99f9...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en annonse ute på finn, der det søkes etter fôrrytter til en 19år gammel hest hver fredag og annenhver lørdag, for 600kr i mnd.

Den synes jeg var litt drøy ja. Går utifra at det er en stall uten særlige fasiliteter, og at det hovedsakelig er turridning det gjelder. Her skinner det avlastning laaaaaang vei.

Anonymous poster hash: 3183f...635

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...