Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Her er det veldig bra :) Hun er blid og fornøyd døgnet rundt, men hun trenger sjelden vente lenge for å få ivaretatt behovene sine. Døgnrytme tror jeg hun begynner å innarbeide. Hun er hvertfall mer våken på dagtid nå, men spiser uansett minst hver tredje time (ofte oftere) døgnet gjennom. For et par uker siden sov hun 4,5 time en natt - men det var dessverre ingen trend. Men vi koser oss veldig :rodmer: Det gjør ingenting å være våken noen timer om natten når vi ikke har noen forpliktelser på dagtid. Det hadde vært noe helt annet om vi hadde et eldre barn som trengte oppfølging også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Så rart å se at det er kommet opp terminliste for januar/februar 2016! Er det virkelig et helt å siden vi begynte å teste positivt?! Syns jo ikke det er sååå lenge siden jeg fikk opp gravid 1-2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja uff tiden går så fort! Jeg testet positivt 18 mai i fjor, men kunne nok ha tatt en test tidligere som hadde vært positiv ;)

Hvordan går det med damene her inne da? Jenta her har blitt 3 måneder alt, og 6,6 kg! De siste månedene har flydd forbi og vi koser oss og blir mer og mer kjent med hverandre hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt 17 juni. :)

Her går det bra. J er seks uker og over seks kg! Gutt med matvett. Han er lang også. Bruker 62, og det svømmer han ikke i lenger. :) Skal ha seksukerskontroll på torsdag. Er spent på nøyaktig vekt og lengde. :) Ammer ca tre ganger per natt, også må jeg som regel gi smokk et par ganger også, så det blir jo ganske oppstykket søvn, men har blitt vant til det igjen nå, så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, nå er ikke babyene våre nyfødte lengre! Føler meg veldig sentimental ed tanke på at de vokser så fort! 2 mnd siden jeg fødte alt!!!

Gutten min er 3,9 kg og 52 cm. Spiser godt, kunne han hatt puppen i munn døgnet rundt hadde han gjort det :fnise:

Sover godt om natta også, ca 6 timer i strekk, det gjorde ikke storebroren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk så fort tida går :) Lillingen er 2,5 mnd alt, og han har blitt så stoooor!!! Han var 58cm og 4865g da vi var på barselstreff og han var rett under 9 uker gammel. Han er verdens blideste unge, nekter å sove på dagtid, men sover til gjengjeld hele natta (21ca-07ca). Skal ikke klage! Jeg er så forelska i han atte hjelp :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet positivt 6. mai, og i dag er lillemann 3 måneder :) Skal på kontroll på torsdag, spent på hvor stor han er blitt da. Er ca 6 kg når vi veier han sammen med oss på badevekta, men det blir jo ikke helt nøyaktig da.

Guttungen er stort sett blid som ei sol, og han "prater" masse :) Er ikke så flink til å sove på dagen, blir mest powernaper på 30-40 minutter. Håper han begynner å sove litt lengre blunder snart, storesøsknene sov 3-4 timer i vogna da de var på samme alder. Sover ikke så lenge i strekk på natta heller, er stort sett pupping 3-4 ganger hver natt. Heldigvis sovner han stort sett med en gang igjen etter pupp, så vi er ikke så lenge våkne hver gang. Våkner som regel rundt 7 om morgenen, og da pleier jeg å våkne av at han ligger og skravler og smiler ved siden av meg :rodmer: Legger seg rundt 19.00 på kveldene, så det er deilig å ha kveldene alene i lag med mannen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har yngste rukket å bli seks uker. Var på kontroll i går og hun har jammen meg gått opp en hel kg fra fødselsvekta, så nå veier hun 5200g og er 58cm lang så hun er ei stor jente :)

Hun sover mye, både dag og natt og aller best sover hun når hun kan bruke meg som madrass.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er ikke så liten lenger :O sist uke veide han 6,2 kg (10 uker gammel) og på 6 ukers kontrollen hadde han vokst 7 cm fra han ble født.

Har blitt vant til den nye tilværelsen og koser oss masse. Han er så snill å legger seg 8-9 hver dag og sover godt om nettene mellom ammingen :)

Neste mnd skal vi ha navnefest for han og så skal vi ut å fly for første gang rett etter. Da skal vi opp til oldemor i nord :) vet om ei som gleder seg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jenta vår er 3 mnd og vi holder på å gjøre klart rommet hennes. Vi har lyst at hun flytter fra vårt soverom og til sitt eget rom i løpet av sommeren. Men er det lurt å vente til man ikke ammer om natta lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er 3 mnd og vi holder på å gjøre klart rommet hennes. Vi har lyst at hun flytter fra vårt soverom og til sitt eget rom i løpet av sommeren. Men er det lurt å vente til man ikke ammer om natta lengre?

Det må man jo bare kjenne på selv. Vi flyttet han over da han var fire mnd. Nattavvendte ved åtte mnd. Litt kjipt å stå opp fra sengen, men øktene mellom ammingen ble bedre for meg. :) Våknet jo så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytta storebroren over på egetvrom da han var 6 mnd. Da begynte vi å sove dårligere, alle sammen. Våkna av hverandre. Han ble flytt til gjesterommet, da vi pussa opp rommet hans. Det var veldig kjekt, for da hadde jeg ei seng som jeg la meg ned og amma på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss sov storesøster på samme rom som oss fram til hun var 1,5. Hun kunne nok sikkert fått eget rom tidligere, men vi hadde ikke plass. Lillesøster skal nå engang dele rom med sin storesøster så jeg tenker at vi venter med å ta henne ut av rommet til hun er nattavvendt noe jeg ikke har tenkt til å starte med før til høsten en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Kjøpte sportsvogna pga vi måtte ha en vogn til og synes emmaljungaen tok stor plass bak i bilen med sportsdelen 😊 kjøpte tfk'n i Tyskland på en kieltur. Sparte 3000-4000 kr. Ekstremt forskjell på prisene i Norge.

Hvordan får man kjøpt vogn på Kiel tur? Trodde ikke det var barnebutikker i Kiel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...