Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som surrer, eller har vi ikke terminliste her inne? Hadde vært kjekt å ha, vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Beena

Er det bare jeg som surrer, eller har vi ikke terminliste her inne? Hadde vært kjekt å ha, vel? :)

Ingen terminliste nei, bare å lage! (Jeg er ikke så flink med sånt selv) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at man har rundet uke 20! Halvveis. :danse:  :bolledeig:  Tiden har egetlig gått kjempefort, men alikevel går den dødsseint synes jeg :fnise:

Her har vi ikke gått det store skrittet frem med å kjøpe inn så mye. Har kjøpt sånn smått babytøy her og der, har også arvet møe fra ei venninne. Så nå har jeg barnerommet fylt med klær til den er 1 år :rolleyes: Seff mangler det endel ting alikevel i kleshaugen men.. Alt er bedre enn ingenting.

Har gitt meg selv kjøpestopp nå, venter på at høst og vintervarene kommer. Og selvfølgelig ulla må jeg ha!

 

Kvalmen har ikke gitt seg ennå :bond:  Til å bli sprø av, spesielt om morgen og kvelden. Føler jeg spiser hele tiden, ca 2 timers mellomrom, ikke mye mat, men litt. Og bekkenet er en plage, men dæsken en kiropraktor hjelper :erter:

 

Junior har begynt å bevege seg, møe! Og det er j bare helt fantastisk :rodmer:  Men samtidig er det en ekkel følelse og kjenne noe bevege seg inni seg :ler:  Men man venner seg til det å etter hvert. :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg få fastsatt termindato:D ny oul da vi var for tidlig sist. Samboer er syk så i dag får mamma og mormor være med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi på OUL, og så ei frisk lita jente :strix:

Terminen ble flyttet noen dager, fra 28.12 til 31.12. Frøkna likte å vise seg frem til "kamera", noe JM var fornøyd med. Fikk også flere fine bilder :rodmer:

Vi dro på litt shopping etterpå, dog lite babyrelatert, før jeg delvis tvang gubben med inn på HM og fant litt småting :) (vi har akkurat flyttet, og trengte div :) )

Gleder meg masse til å begynne med barnerommet når vi endelig blir ferdig med vårt eget :hoppe:

Siden jeg har litt høy bmi, skal jeg tilbake til videre ul-kontroll(er) fra uke 32, for å ha oversikt på fødselsvekt. Da får vi sett enda mer av jenta vår :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på OUL i går, og venter også ei jente! Skrekkblandet fryd! :D Magefølelsen min viste seg altså å være helt på jordet. :fnise:  Jeg hadde opprinnelig termin på nyttårsaften, men hodestørrelsen indikerte at terminen er 3. januar, mens lårbeinet indikerte 29. desember. Så jordmor mente at vi skulle gå etter det siste, siden det var nærmest menstermin, og flyttet meg frem to dager - altså til 29. desember. Uansett, jenta så frisk og fin ut, men hun var litt sta og ville først ikke vise frem det JM ville undersøke, så det tok ganske lang tid.

 

Guttungen min på 4 ble først litt skuffa da han hørte det var ei jente, men skuffelsen gikk fort over da jeg sa at han kunne bli med meg å velge ut litt babytøy i dag. :)

 

Jeg har også høy BMI (ca 33), men har ikke hørt noe om ekstra UL pga det. Er det vanlig? Derimot blir jeg jo fulgt opp på sykehuset pga tidligere preklampsi og at jeg har fått svangerskapsdiabetes. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, siden jeg måtte legge om kostholdet har jeg ikke gått opp noe i vekt og legen er fornøyd med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne velge, ekstra oppfølging med ul, eller ekstra oppfølging med kostholdsråd/tips. Fulgte ikke med på om det inkluderte ekstra ul, men jeg valgte det uansett bort. Har hatt en god del kostholdsundervisning tidligere, senest i fjor, og det forandrer seg ikke så mye :P

Jeg var i Drammen da, kan hende de har litt forskjellig tilbud på forskjellige plasser? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk far endelig kjenne spark, og han ble så kry!  :rodmer:  Kjenner sparkene blir sterkere for hver dag som går og det begynner å bli  mer og mer virkelig at det faktisk er et lite knøtt der inne!  :babysmokk: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruN, jeg bruker også sykehuset i Drammen. 😃 Mulig de synes jeg flyr der nok som det er. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruN, jeg bruker også sykehuset i Drammen. 😃 Mulig de synes jeg flyr der nok som det er. :fnise:

:fnise:

Når var du der i går? Sånn ca? Kanskje vi var der samtidig? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde time halv ni. Ja det er godt mulig vi var der samtidig, hadde sikkert samme JM da i hvert fall. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt gal og kanskje det er litt tidlig! Men vi fikk et suuuuuupert tilbud som vi rett og slett bare måtte slå til på!

Så nå er barnevogn, dunpose til vogn og dunpose til bilsete i hus 🙈😇 Ja, kanskje litt tidlig, men av og til så må man bare slå til på tilbud man får. Iallfall når det der var siste vogna inne. Kjempefin er den! Stolte eiere nå!

Kjenner litt mer på virkeligheten når du først får den i hus.... Tenke seg at det liksom kommer en baby her om noen mnd! 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, vi har hatt barnevogn klar siden en gang i første trimester :ler: Men litt samme greie, godt tilbud :)

Og mannen bestilte bilsete i går :ler: Babycall har vi hatt en stund det og :P

Men det er godt at det er flere som er tidlig ute :5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i å være tidlig ute, vel. :) Da jeg fikk førstemann, angret vi på at vi ikke hadde vært tidligere ute med å ordne alt. Han kom jo i uke 29, og det ble mange turer hjemom mens vi bodde på sykehuset, måtte gjøre ferdig rommet hans og skru sammen møblene. I tillegg måtte vi ut og kjøpe barnevogn mens gutten var igjen på sykehuset. Håper seøvfølgelig ingen av dere opplever dette, men det viser i hvert fall at det ikke er noe galt i å ha ting klart. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 20+1 og dermed halvveis, hurra! :D Jeg kom over tilbud på den vognen vi vil ha sist uke, og syntes jeg måtte benytte meg av det. Seng fikk jeg kjøpt brukt til under halv pris også, så føler vi har fått litt på plass i alle fall :) Litt tidlig mtp. at vi har dårlig plass til oppbevaring, men shit au ;p Jeg elsker å planlegge og skrive lister, så jeg koser meg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kom over -30%-tilbud på pute og dyne i dun, så da slo vi til :jepp:

Kjøpte dyne til vugge/vogn og dyne+pute til sprinkelsenga, samt et par sengetøysett :) 

 

Gleder meg stooooort til å bli ferdig med oppussingen av vårt soverom, så jeg/vi kan begynne på barnerommet! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt tilbake en uke på oul. Litt skuffa over det, men man får jo ikke gjort noe :) 

 

Vi har også vognen i hus allerede, eller bagen kommer vel om litt over en uke for den var ikke på lager, men understell og sportsvogn er her :) Vi skal ha takhengt vugge og tror jeg har bestemt meg der også, men syns det er en slitsomt jungel der ute! Ikke lett å finne frem i hva som er rett å velge :P 

 

Alt av tøy omtrent er også i hus for den første perioden, litt leker og en ammepute og bleiebøtte :) Saumfarer finn.no hele tiden føler jeg :P Vi trenger å spre utgiftene mest mulig og kjøpe mest mulig brukt for å komme i mål Innså også at vi snart må begynne på julegaver også så vi får spredd den utgiften også i år, + at jeg skal slippe å stresse i november :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Vi kom over -30%-tilbud på pute og dyne i dun, så da slo vi til :jepp:

Kjøpte dyne til vugge/vogn og dyne+pute til sprinkelsenga, samt et par sengetøysett :)

Gleder meg stooooort til å bli ferdig med oppussingen av vårt soverom, så jeg/vi kan begynne på barnerommet! :hoppe:

hvor hvor ? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor hvor ? :)

Princess :) Vet ikke hvor lenge det varer, men de hadde det ihvertfall i går på nærmeste butikk her :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...