Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Her kan vi skravle sammen!

Selv gleder jeg meg veldig til å oppleve et svangerskap, ikke minst å få en baby :babysmokk:

Er veldig bekymret for at det skal skje noe, men det regner jeg med er veldig normalt

*Hold fast lille spire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Malina! :vinke: Gratulerer med graviditeten! :klemmer:

Våger meg så vidt inn her jeg også. Enda veldig tidlig, og jeg mistet en spire forrige måned så er litt redd det skal skje igjen.

Skal til legen i morgen. Timen ble bestilt som første svangerskapskontroll da jeg testet positivt tidlig i februar. Så nå får jeg meg en ultratidlig svangerskapskontroll :fnise:

Gleder meg også veldig til å se og føle hva som skjer de neste månedene. Og ikke minst til babyen kommer :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flode

Å, Klematis... Nå sitter jeg her med tårer i øya og er såå glad for at dere fikk det til igjen så fort!!! :) Krysser fingrene hvite for at det skal gå bra denne gangen...!!!

Lykke til!!! :kyss:

Klem fra Flode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, og gratulerer selv! Krysser fingrene for at spiren din sitter denne gangen :) Kjempebra at du ble gravid igjen så fort.

Skulle ønske sommeren kunne komme snart, gleder meg til å vise magen i sommerkjoler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Gratulerer med spirer!

Her er det Spire nr 3 i rekken, til jul er jeg 3 barnsmor hvis alt går bra!! :)

Noen som begynner å bli kvalme? Her er det litt kvelds kvalme som gjelder... Men Retter det opp med en havre kjeks eller to.

Bare jeg og Mannen som vet om den gledelige nyheten. Kommer til å holde det hemmelig så lenge det går, vil ikke ha så langt offentlig svangerskap. Hva med dere?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flode, Malina, Kirin og Smør :klemmer: Velkommen til dere også!

Er kvalm jeg også. Det begynte faktisk før jeg fikk noe positiv test (og jeg startet testingen 5 dager før den slo ut :fnise:). Ganske jevnt kvalm hele dagen, men værst når det er lenge siden jeg har spist. Og ellers så kommer det som noen bølger innimellom. Som om man kjører bil fort over en dump i veien...

Vi har foreløbig ikke fortalt det til noen. Andre enn legen min da. Forrige måned fortalte jeg det til foreldrene min + søsken når jeg var 4+2. Og så mistet jeg dagen etter... Kjedelig, men godt å ha noen å snakke med. Spesielt siden mannen var i utlandet da det skjedde.

Tror jeg skal vente til vi har passert den dagen vi mistet sist hvertfall før jeg forteller det til dem igjen. Men er ikke noe flink å holde på hemmeligheter, så de får nok vite det senest neste helg hvis alt har gått bra så langt :)

Andre tror jeg også kommer til å få vite det ganske tidlig. Jeg tror ikke jeg orker å gå rundt å lyve om f.eks. vindrikking. Så med mindre mannen bestemmer seg for at han IKKE er klar til å fortelle, så får nok folk vite etterhvert som det faller naturlig. Mulig jeg forteller sjefen min om noen uker også, så kan vi diskutere hva jeg bør og ikke bør gjøre mens jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, melder meg på skravling!

Den korte meldingen kvalifiserer vel knappest som skravling...? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei november/desember gjengen!

Så fint å kunne dele litt tanker med andre i samme situasjon. Og gratulerer til alle her. Nå er det konstantert; Vi kan bli gravid! :gravid:

Vi har ikke fortalt det til noen enda, annet enn at første legetime i uke 9 er bestlit. Har allerede måtte snakke rundt spørsmål om graviditet, og jeg hater å lyge!!! Vet med meg selv, at om mamma spør, har jeg ikke nubbe sjans til holde tett. Men inntil videre så skal det da holdes hemmelig. Mannen er kin på å vente med å fortelle det til vi passerer uke 12. Men skal nok få ham på gli litt før, da han også har sagt at han hadde lyst til å fortelle hele verden om det :fnise:

Ingen kvalme her, men jeg er flink til å overholde måltider, og om jeg ikke gjør det, blir jeg veldig sulten og må spise. Hadde litt vondt i magen i noen dager, men det er visst gått litt over nå. Litt merkelig følelse, først er en bekymret når en kjenner på vondter, og når de ikke er der lenger, så er det også gale. Forstår at det ikke kan være lett for våre menn å tilfredsstille oss, gitt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her jeg også!!

Gratulerer til alle her inne med spire i magen :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge inn en ticker, men det blir 2 dager forskjell på lilypie og babyverden... Hvordan gjør dere dere det? Vil jo ha rett opptelling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til alle!

Og akkurat mens jeg skrev det, kjente jeg at jeg ble litt kvalm! :hoppe: For første gang! Hurra! :skratte:

Hvor rar er ikke jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å legge inn en ticker, men det blir 2 dager forskjell på lilypie og babyverden... Hvordan gjør dere dere det? Vil jo ha rett opptelling...

Det er forskjell på hvor lenge en termin varer i ulike land. Norge bruker 40 uker og 2 dager. Mens andre land bruker vanligvis å regne et svangerskap til 40 uker. Dette gjør at tellingen blir feil uansett en av veiene. Jeg valgte å la min gå ut i fra siste menstrasjons første dag, slik at den teller på en måte oppover. Du må kanskje være litt kreativ på sykluslengde eller EL når du fyller ut. Når det nærmer seg, og jeg eventuelt ser at den ikke stemmer kommer jeg til å endre den slik at den tar hensyn til UL termin og nedtelling til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.. Gratulerer til alle sammen :) Dette har vært etterlengtet.

Men etter at jeg har lest på div tråder her på KV har jeg blitt beskymret over å miste,

viste ikke hvor vanlig det var :(

Og tingen er at jeg ikke føler meg gravid, og har rosa utflod :(

Jeg er veldig beskymret, og har time hos gynokolog til mandag.

Håper det går bra.

Kjøpte en ny test (digital), for å sjekke at jeg fortsatt er gravid, men fikk vite at om man har mistet så tester man posetiv en stund forde ..

Hold deg fast lille spire!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: LillAmalie!

Så synd at du er så bekymret! Det er nok ikke helt uvanlig å miste, men det er ENDA vanligere å blø litt uten å miste! Dersom det bare er rosa utflod og ikke en menslignende blødning, så tror jeg sjansen for at dette går bra er veldig stor! Lurt med time hos gynekolog, da kan du hvertfall bli beroliget litt! :jepp:

Krysser fingrene for at alt går supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer: LillAmalie!

Så synd at du er så bekymret! Det er nok ikke helt uvanlig å miste, men det er ENDA vanligere å blø litt uten å miste! Dersom det bare er rosa utflod og ikke en menslignende blødning, så tror jeg sjansen for at dette går bra er veldig stor! Lurt med time hos gynekolog, da kan du hvertfall bli beroliget litt! :jepp:

Krysser fingrene for at alt går supert!

tusen takk :):klemmer:

Alt bra med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk :):klemmer:

Alt bra med deg??

Alt er egentlig bra med meg. Ikke så mye symptomer i dag. Og det er litt skremmende, for fredag for nøyaktig 4 uker siden skjedde det samme, symptomene forsvant og jeg mistet på lørdagen... :sukk:

Skjedde heldigvis hjemme hos foreldrene min, for mannen var i utlandet. Men denne helga er jeg hjemme alene, mannen er på jobbutflukt...

Men, jeg SKAL være optimist! Og har kjøpt inn masse god, sunn mat som jeg skal kose meg med i helga :) Har hatt kyllingsalat til middag og litt senere i kveld skal jeg kose meg med litt sushi. :sikle:

:vinke: til alle dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge inn en ticker, men det blir 2 dager forskjell på lilypie og babyverden... Hvordan gjør dere dere det? Vil jo ha rett opptelling...

På min ticker kunne jeg skrive inn både første dag av siste mens OG forventet termindato. Så min ticker skal være riktig etter norsk standard tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne helga er jeg hjemme alene, mannen er på jobbutflukt...

Men, jeg SKAL være optimist! Og har kjøpt inn masse god, sunn mat som jeg skal kose meg med i helga :) Har hatt kyllingsalat til middag og litt senere i kveld skal jeg kose meg med litt sushi. :sikle:

:vinke: til alle dere andre også!

Min termintvilling. ;) Jeg er også alene hjemme og har kjøpt inn masse sunn mat. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...