Gå til innhold

Må begge foreldrene bidra til konfirmasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekstra bidrag til konfirmasjon?? Herrelighet som det legges til rette for religion i dette landet. 

 

 



Anonymous poster hash: 15cec...d9f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I E24-artikkelen står det samtidig at utgiftene må være nødvendige. Hvorfor er det nødvendig å drive religiøs indoktrinering av barna sine?



Anonymous poster hash: dcd82...5bc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I E24-artikkelen står det samtidig at utgiftene må være nødvendige. Hvorfor er det nødvendig å drive religiøs indoktrinering av barna sine?

Anonymous poster hash: dcd82...5bc

 

 

Dette blir som med å gifte seg: selve konfirmasjonsundervisningen/vielsen koster nesten ingenting.

 

Spørsmålet er mer hvor stort selskap som er "nødvendig". Det aner meg at det er mange forskjellige syn på akkurat den saken...

Anonymous poster hash: f6781...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra bidrag til konfirmasjon?? Herrelighet som det legges til rette for religion i dette landet.    Anonymous poster hash: 15cec...d9f

Hvor står det noe om at det er kirkelig konfirmasjon? Kan like godt være borgerlig!

Anonymous poster hash: 6b47d...748

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er pliktig til å bidra økonomisk til barnas konfirmasjon, om det så er borgelig eller kirkelig. Hvis far, eller mor forsåvidt, ikke vil bidra så kan den andre parten ta det via Nav og få summen via ekstra bidrag fra den som nekter å betale.

 

Alle større utgifter skal deles på som f.eks konfirmasjon, regulering, briller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma betalte alt selv i våre konfirmasjoner, og foreldrene våre er ikke skilt en gang :fnise:



Anonymous poster hash: 65da0...d7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge foreldre er pliktig til å forsørge sine barn til de er ferdige med videregående utdanning.

Større utgifter som konfirmasjon, regulering og briller kan utløse krav om særtilskudd på bidraget.

Og konfirmasjon er noe barnet selv bestemmer, ikke foreldrene. Fra barnet er 15 kan de fritt velge hvilke organisasjoner de ønsker å være medlem av, også religiøse. At enkelte ikke skjønner at dette handler om barnet fatter jeg bare ikke.

Jeg valgte selv å betale mine barns reguleringer og konfirmasjoner. Farens familie vet godt at begge deler kostet mye, men han har ikke baller nok til å fortelle dem at han ikke har bidratt med en krone til noe på 8 år. Verken vanlig bidrag eller ekstra utgifter. Men klage over samværskostnader og hvor mye han må kjøre for å hente dem ved samvær gjør ham hele tiden, selv om han selv valgte å flytte langt avgårde.

Heldigvis vet foreldrene hans hvordan han er, og det gir ingen stor stjerne i boka.

De er flaue når de treffer oss ved slike anledninger, og tør knapt se oss i øynene. Min nye mann forsørger to barn som ikke er hans ansvar, men han gjør det med glede heldigvis.

Anonymous poster hash: 3aa94...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og konfirmasjon er noe barnet selv bestemmer, ikke foreldrene. Fra barnet er 15 kan de fritt velge hvilke organisasjoner de ønsker å være medlem av, også religiøse. At enkelte ikke skjønner at dette handler om barnet fatter jeg bare ikke.

 

Man tenker ikke fritt om slike ting når man er 14-15, utover at de ser at "alle" andre gjør det og man får masse penger. Hvis konfirmasjonen hadde vært når man er 19 ville mye færre blitt konfirmert.

Anonymous poster hash: dcd82...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...