Gå til innhold

Kan jeg si opp jobben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i en liten situasjon.

Har fått meg en ny jobb og har da ikke krav på dagpenger. Jobben er ganske kjekk og jeg hadde selv lyst til å jobbe akkurat her. Trodde jeg hadde kapret drømmejobben. Alt var så fint og livet smilte. Det snudde fort da sjefen begynte å henge mye på jobb. Han sitter på kontoret sitt med kaffikoppen som regel, men nå har han begynt å bli skikkelig kontrollerende.

Det er bare snakk om en butikkjobb med ganske lette oppgaver. Likevel presterer han å 'stå oppi meg' og kommentere alt jeg gjør. 

Er ikke måte på hvordan alt jeg gjør må finpusses og hvor fort det skal bli gjort. 

 

Jeg vet selv at jeg gjør jobben min bra og så effektivt jeg klarer. Er nøye og har jobbet med dette før. Ingen hokus pokus å legge på plass varer, tørke litt støv og stå i kassen. 

 

Han tar alltid et høyt slurp av kaffien før han trekker pusten og sier noe som: No må du ikkje stå der å skape deg. Du dette blir for dumt du. Nei, halloo dette blir bare sirkus. Står du til pynt her ja.

Viss jeg holder på med en kunde kan han komme å stille seg rett ved meg og slurpe kaffien opp i øret mitt. Og bare plutselig: hhjaa hjjaa. Så går han igjen.

 

Siste dråpen var nok da han klasket meg på rumpen da jeg holdt på å rydde. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare han men han virker som en maktsyk gubbe og jeg er den lille ungen. Han får meg til å føle meg så liten. Stemningen blir så anspendt og uggen. Tør ikke si noe til han.

 

Hva skal jeg gjøre viss jeg sier opp jobben? Kan jeg egentlig det? Må jeg si det til NAV og vil de følge det opp slik at det blir oppstyr? Er ikke en sånn som klarer å si fra. Er veldig stille av meg.

 



Anonymous poster hash: 59101...1e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usikker på hvorfor du tror du ikke kan si opp?



Anonymous poster hash: 72dd7...113
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg ble sint i morshjertet mitt! Klart du skal si opp jobben rett og slett fordi at ingen har rett til å klaske deg på rumpa- kontakt NAV i morgen og spør om rettighetene dine, vi bor i Norge og du kommer ikke til å sulte!

Anonymous poster hash: 577a8...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har havnet i en liten situasjon.

Har fått meg en ny jobb og har da ikke krav på dagpenger. Jobben er ganske kjekk og jeg hadde selv lyst til å jobbe akkurat her. Trodde jeg hadde kapret drømmejobben. Alt var så fint og livet smilte. Det snudde fort da sjefen begynte å henge mye på jobb. Han sitter på kontoret sitt med kaffikoppen som regel, men nå har han begynt å bli skikkelig kontrollerende.

Det er bare snakk om en butikkjobb med ganske lette oppgaver. Likevel presterer han å 'stå oppi meg' og kommentere alt jeg gjør. 

Er ikke måte på hvordan alt jeg gjør må finpusses og hvor fort det skal bli gjort. 

 

Jeg vet selv at jeg gjør jobben min bra og så effektivt jeg klarer. Er nøye og har jobbet med dette før. Ingen hokus pokus å legge på plass varer, tørke litt støv og stå i kassen. 

 

Han tar alltid et høyt slurp av kaffien før han trekker pusten og sier noe som: No må du ikkje stå der å skape deg. Du dette blir for dumt du. Nei, halloo dette blir bare sirkus. Står du til pynt her ja.

Viss jeg holder på med en kunde kan han komme å stille seg rett ved meg og slurpe kaffien opp i øret mitt. Og bare plutselig: hhjaa hjjaa. Så går han igjen.

 

Siste dråpen var nok da han klasket meg på rumpen da jeg holdt på å rydde. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare han men han virker som en maktsyk gubbe og jeg er den lille ungen. Han får meg til å føle meg så liten. Stemningen blir så anspendt og uggen. Tør ikke si noe til han.

 

Hva skal jeg gjøre viss jeg sier opp jobben? Kan jeg egentlig det? Må jeg si det til NAV og vil de følge det opp slik at det blir oppstyr? Er ikke en sånn som klarer å si fra. Er veldig stille av meg.

 

Anonymous poster hash: 59101...1e4

 

Du kan såklart si opp, men du får ikke dagpenger før 8 uker etter du slutter

Anonymous poster hash: a28eb...6ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

hadde han klasket meg på rumpa tror jeg jeg hadde gått på flekken, se etter en ny jobb og bare dra på dagen så kan grinebittern sitte der med kaffikoppen sin,kjenner jeg blir sint og lei når jeg hører folk behandler mennesker på denne måten.masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan såklart si opp, men du får ikke dagpenger før 8 uker etter du slutter

Anonymous poster hash: a28eb...6ac

Dersom man får legeattest på at eneste utvei var å si opp, så har du rett på dagpenger. Event kan TS sykemelde seg inntil hun finner en annen jobb..

Anonymous poster hash: 577a8...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har havnet i en liten situasjon.

Har fått meg en ny jobb og har da ikke krav på dagpenger. Jobben er ganske kjekk og jeg hadde selv lyst til å jobbe akkurat her. Trodde jeg hadde kapret drømmejobben. Alt var så fint og livet smilte. Det snudde fort da sjefen begynte å henge mye på jobb. Han sitter på kontoret sitt med kaffikoppen som regel, men nå har han begynt å bli skikkelig kontrollerende.

Det er bare snakk om en butikkjobb med ganske lette oppgaver. Likevel presterer han å 'stå oppi meg' og kommentere alt jeg gjør. 

Er ikke måte på hvordan alt jeg gjør må finpusses og hvor fort det skal bli gjort. 

 

Jeg vet selv at jeg gjør jobben min bra og så effektivt jeg klarer. Er nøye og har jobbet med dette før. Ingen hokus pokus å legge på plass varer, tørke litt støv og stå i kassen. 

 

Han tar alltid et høyt slurp av kaffien før han trekker pusten og sier noe som: No må du ikkje stå der å skape deg. Du dette blir for dumt du. Nei, halloo dette blir bare sirkus. Står du til pynt her ja.

Viss jeg holder på med en kunde kan han komme å stille seg rett ved meg og slurpe kaffien opp i øret mitt. Og bare plutselig: hhjaa hjjaa. Så går han igjen.

 

Siste dråpen var nok da han klasket meg på rumpen da jeg holdt på å rydde. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare han men han virker som en maktsyk gubbe og jeg er den lille ungen. Han får meg til å føle meg så liten. Stemningen blir så anspendt og uggen. Tør ikke si noe til han.

 

Hva skal jeg gjøre viss jeg sier opp jobben? Kan jeg egentlig det? Må jeg si det til NAV og vil de følge det opp slik at det blir oppstyr? Er ikke en sånn som klarer å si fra. Er veldig stille av meg.

 

Anonymous poster hash: 59101...1e4

 

Jeg er helt enig med en annen her som sa du kan sykmelde deg, gjør det, og bruk tiden på å finne deg annen jobb.

Anonymous poster hash: a28eb...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelde seg, er TS syk? Det er legen som tar den avgjørelsen ikke TS.



Anonymous poster hash: b5f7c...f8f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg ble sint i morshjertet mitt! Klart du skal si opp jobben rett og slett fordi at ingen har rett til å klaske deg på rumpa- kontakt NAV i morgen og spør om rettighetene dine, vi bor i Norge og du kommer ikke til å sulte! Anonymous poster hash: 577a8...641

Morshjertet faktisk...

Anonymous poster hash: ada4b...797

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelde sjefen for trakassering, ja.<br />Ta kontakt med verneombud og si ifra om at dette er brudd på arbeidsmiljøloven, ja.<br />Si opp jobben, nei.<br />

Anonymous poster hash: 680f9...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...