Gå til innhold

kjøpe på zalando - under 18 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bestille noen sko på zalando, og ser at jeg kan få tilsendt faktura med ordrebekreftelse. Kan jeg betale faktura selv om jeg er under 18 år, og dermed til vanlig ikke kan kjøpe ting på nett? Har altså ikke det lange nummeret på forsiden av kortet, eller kontrollnr slik som "vanlige" kort har...



Anonymous poster hash: abda1...89b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg skal bestille noen sko på zalando, og ser at jeg kan få tilsendt faktura med ordrebekreftelse. Kan jeg betale faktura selv om jeg er under 18 år, og dermed til vanlig ikke kan kjøpe ting på nett? Har altså ikke det lange nummeret på forsiden av kortet, eller kontrollnr slik som "vanlige" kort har...

Anonymous poster hash: abda1...89b

Nei du kan ikke få faktura. For å få faktura må du oppgi fødsels- og personnummer, som sjekkes opp mot folkeregisteret. Barn kan ikke inngå bindende avtaler så det får du ikke godkjent. Grunnen til at du ikke har visa-nummer er at du som umyndig ikke skal ha mulighet til å handle på nett.

Anonymous poster hash: 48ed2...a9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du kan ikke få faktura. For å få faktura må du oppgi fødsels- og personnummer, som sjekkes opp mot folkeregisteret. Barn kan ikke inngå bindende avtaler så det får du ikke godkjent. Grunnen til at du ikke har visa-nummer er at du som umyndig ikke skal ha mulighet til å handle på nett.Anonymous poster hash: 48ed2...a9d

Vil legge til noe. Når man handler på nett betaler man som regel med kredittkort. Kredittkort er et lån, og barn kan ikke ta opp lån. Man er barn fram til fylte 18 i lovens forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok få noen over 18 til å handle for deg :)



Anonymous poster hash: 1ed32...b57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...