Gå til innhold

Hvor ofte kan jeg ta ut kontanter i banken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om det er noen grense på hvor ofte jeg kan ta ut kontanter i banken? Har tatt ut 40.000 på to anledninger før for å kjøpe båt, nå skal vi kjøpe bil og selger vil ha alt betalt i sedler. Er litt redd for at banken skal mistenke noe :/ Er det nok å bare gi beskjed hva jeg skal bruke dem til?

 

Takk!



Anonymous poster hash: e4e73...520
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Lurer på om det er noen grense på hvor ofte jeg kan ta ut kontanter i banken? Har tatt ut 40.000 på to anledninger før for å kjøpe båt, nå skal vi kjøpe bil og selger vil ha alt betalt i sedler. Er litt redd for at banken skal mistenke noe :/ Er det nok å bare gi beskjed hva jeg skal bruke dem til? Takk! Anonymous poster hash: e4e73...520

Tror ikke det er noen grense for det. Kun ved valutauttak.

Men jeg hadde syntes at det var rart at bilselgeren vil ha betalingen kontant i sedler.

De fleste foretrekker jo en bankremisse for å unngå så mye kontanter. Mistenkelig...

Hva skal dere betale for bilen?

Anonymous poster hash: 85187...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er som regel en uttaksbegrensning, på beløp, tidsrom etc. Varierer med kort og bank, så spør banken din, ikke KG.

Og det skader uansett ikke å sende en melding til banken din og forklare kontantuttakene

Anonymous poster hash: 69102...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen grense for det. Kun ved valutauttak.

Men jeg hadde syntes at det var rart at bilselgeren vil ha betalingen kontant i sedler.

De fleste foretrekker jo en bankremisse for å unngå så mye kontanter. Mistenkelig...

Hva skal dere betale for bilen?

Anonymous poster hash: 85187...6fe

 

Ofte er det den med pengene som har makta, derfor spiller det ikke noen rolle hva selgeren ønsker. Kjøperen kan bare gå om han ikke får betale med kontanter.

 

Bankremisse - er det vanlig for tiden?  Hvor mange hundrelapper koster en sånn nå?

Og ikke alle har en bank å gå til. Jeg har ikke det.

Ulempen med bankremisse (også kjent som sjekk), er at selger ikke vet om han får ut penger før den er sendt inn eller levert inn i bank.

 

Mange bruker nok nettbank, gjerne på stedet der handelen foregår.

Risk-momenter der også.

 

Sedler er for mange det enkleste, selv om det egentlig er verdiløst papir (men jeg skal ikke avspore debatten helt for dere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det den med pengene som har makta, derfor spiller det ikke noen rolle hva selgeren ønsker. Kjøperen kan bare gå om han ikke får betale med kontanter.

 

Bankremisse - er det vanlig for tiden?  Hvor mange hundrelapper koster en sånn nå?

Og ikke alle har en bank å gå til. Jeg har ikke det.

Ulempen med bankremisse (også kjent som sjekk), er at selger ikke vet om han får ut penger før den er sendt inn eller levert inn i bank.

 

Mange bruker nok nettbank, gjerne på stedet der handelen foregår.

Risk-momenter der også.

 

Sedler er for mange det enkleste, selv om det egentlig er verdiløst papir (men jeg skal ikke avspore debatten helt for dere).

Bankremisser er ingen "vanlig sjekk", uansett om de ser ut som det. Så lenge bankremissen er gyldig garanterer utestederbanken for beløpet. Det er jo langt enklere enn kontanter.

Anonymous poster hash: 88c01...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bank remisse er anbefalt. Koster ca. 60 kr.

Ved store kontant inntak eller innskudd, eller ofte så vil det kunne slå alarm og du blir bedt om å bevise midlenes bruk.

Annet element er at flere banker ikke gir ut kontanter mer, så det er noe å sjekke ut først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...