Gå til innhold

Sparer 30000-40000 i mnd, men


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi får aldri nok egenkapital. Boliger er så dyrt rundt her vi bor og vi får ikke flyttet så langt unna pga jobb og familie så selv med litt lenger reisevei 30-40 min er det nesten umulig. I takt med sparingen øker også prisene.

Noen lure tips? Fine områder i 30-40 min avstand fra Vøyenenga i Bærum (der bor vi nå)?

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere klarer å spare 40 000 i mnd så har dere vel en egenkapital på over en mill i ganske snart? Burde jo ikke være umulig å kjøpe noe da.



Anonymous poster hash: 793a4...2a1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere klarer å spare 40 000 i mnd så har dere vel en egenkapital på over en mill i ganske snart? Burde jo ikke være umulig å kjøpe noe da.

Anonymous poster hash: 793a4...2a1

Nei, startet på 150000 og har nå 301000. Vi har ikke fått spart så lenge pga boligutgifter og om 3-4 mnd må vi flytte til en annen leilighet med dyrere leie og vil da ikke få spart så mye. Rekker kanskje 400 000 på den tiden.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, startet på 150000 og har nå 301000. Vi har ikke fått spart så lenge pga boligutgifter og om 3-4 mnd må vi flytte til en annen leilighet med dyrere leie og vil da ikke få spart så mye. Rekker kanskje 400 000 på den tiden.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Om dere sparer 40 000 i 3 mnd til så øker jo egentkapitalen deres med 120000 kun på få mnd. Når dere kan spare såpass mye så burde det ikke ta lange tiden før dere sitter med nok egenkapital. Selv om dere går ned til å spare 20 000 i mnd så er dere jo ikke langt unna den egenkapitalen dere skulle trenge. Dere må bare ha is i magen til dere har nok ek.

 

Anonymous poster hash: 793a4...2a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å finne en brukbar bolig til under 2,9-3,3 rundt her. Jeg innser vi får nok penger snart, men er så lei av å leie etter altfor mange år på leiemarkedet så hadde håpet på å få kjøpt bolig før vi må flytte herfra (bor billig) fordi det vil gjøre at vi får spart mye mindre.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars. Dere må lide fælt...

40 tusen igjen hver mnd også har dere ikke en gang råd til å kjøpe dere bolig i norges dyreste kommune! Uffameg da!

 

 



Anonymous poster hash: aee2f...319
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. Dere må lide fælt...

40 tusen igjen hver mnd også har dere ikke en gang råd til å kjøpe dere bolig i norges dyreste kommune! Uffameg da!

Anonymous poster hash: aee2f...319

Jeg sa vi ønsket å flytte utenfor kommunen og lurte på om noen hadde tips til fine områder. Vi jobber faktisk hardt for pengene vi får så skjønner ikke hvorfor du må være så hyggelig

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere veldig god inntekt? Med høy inntekt og sikker jobb kan du låne mer penger som regel. Dette fordi at en med 1 million i inntekt ikke har veldig mye mer utgifter nødvendigvis enn de som tjener halvparten. Da blir det mye igjen til å betjene lån/betale ned fort. 

Så hør med banken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere veldig god inntekt? Med høy inntekt og sikker jobb kan du låne mer penger som regel. Dette fordi at en med 1 million i inntekt ikke har veldig mye mer utgifter nødvendigvis enn de som tjener halvparten. Da blir det mye igjen til å betjene lån/betale ned fort.

Så hør med banken.

Nei, vi har helt normale inntekter, men bor billig for en liten periode. Vi får inn ca 50000, betaler 2000 i husleie og 8000 går til mat, dyr, barn osv.

Vi får ikke lån uten 15% egenkapital. Snakket med flere banker. Vi er gift og har et barn. Tar gjerne imot tips til områder utenfor Bærum

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I røyken kommer burde det være fint mulig å få en ålreit bolig til en litt billigere penge, Heggedal i Asker er også flott, og litt rimeligere.

Anonymous poster hash: 8811c...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I røyken kommer burde det være fint mulig å få en ålreit bolig til en litt billigere penge, Heggedal i Asker er også flott, og litt rimeligere.

Anonymous poster hash: 8811c...1bc

Takk! Hvordan er bhg og skoler i de områdene?

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi har helt normale inntekter, men bor billig for en liten periode. Vi får inn ca 50000, betaler 2000 i husleie og 8000 går til mat, dyr, barn osv.

Vi får ikke lån uten 15% egenkapital. Snakket med flere banker. Vi er gift og har et barn. Tar gjerne imot tips til områder utenfor Bærum

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Blir alltid imponert over de som klarer å spare mer enn meg i måneden. Stå på TS!

Drammensområdet er vel billigere enn Bærum? Det er heller ikke langt unna. Hva blir budsjettet deres når dere når sparemålet?

Anonymous poster hash: c2f8a...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid imponert over de som klarer å spare mer enn meg i måneden. Stå på TS!

Drammensområdet er vel billigere enn Bærum? Det er heller ikke langt unna. Hva blir budsjettet deres når dere når sparemålet?

Anonymous poster hash: c2f8a...36f

Drammen er fint det, men det blir mye trafikk og kø ved pendling tror jeg?

Vi har regnet med å kunne bruke 15000 på lån, 5000 på øvrige boutgifter (blir nok leilighet i vår prisklasse), 5000 på mat, 500 på dyr, 2000 til barn, 1000 kr til sparing, 2000 til bil, 3000 til forsikring, 500 til tlf. Det er budsjettet sånn ca. Mulig jeg har glemt noe.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere veldig god inntekt? Med høy inntekt og sikker jobb kan du låne mer penger som regel. Dette fordi at en med 1 million i inntekt ikke har veldig mye mer utgifter nødvendigvis enn de som tjener halvparten. Da blir det mye igjen til å betjene lån/betale ned fort. 

Så hør med banken.

Det stemmer. Vi har årsinntekt på rundt 1.3. Satt på leilighet til 1,9 nedbetalt med litt ekstra på sparekonto, og vi fikk tilbud på makslån rundt ni millioner.

Anonymous poster hash: 3fef1...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, 40.000 i mnd i et år resulterer jo i 480.000.... 40.000 i et halvt år tilsvarer 240.000. Hvor lenge har dere spart? Dere kan vel ikke klage om dere bare har spart i 2 måneder....



Anonymous poster hash: ea495...b9b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, 40.000 i mnd i et år resulterer jo i 480.000.... 40.000 i et halvt år tilsvarer 240.000. Hvor lenge har dere spart? Dere kan vel ikke klage om dere bare har spart i 2 måneder....

Anonymous poster hash: ea495...b9b

Jeg har spart fra jeg var 16 år, men ikke mer enn 100000. Møtte mannen som ikke hadde spart noe, men sparte fortsatt litt selv. Så skjedde det en del uforutsette ting som kostet en del (sykdom, arbeidsledig mann osv) så vi fikk ikke spart på lenge og måtte bruke litt av sparepengene for å klare oss. Nå er begge tilbake for fullt og har bodd billig siden april, men må flytte om 3-4 mnd. Vi har spart i over ti år, men blitt satt tilbake ganske mye flere ganger pga ting som har skjedd (sykdom, arbeidsledig mann osv) så har tapt nærmere 200 000 på det.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår også retning Drammen og sjekk tog. Tog har nok litt ufortjent dårlig rykte med forsinkelser. Pendlet i over to år og var to (!) ganger jeg ble forsinket veldig. Til gjengjeld visste kameraten min som kjørte bil omtrent aldri når han kom hjem pga uforutsigbar kø. Heggedal og spikkestad har begge togforbindelser, er i vekst og mange barnefamilier flytter dit så barn og familie er i fokus😊

Anonymous poster hash: 01010...9e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår også retning Drammen og sjekk tog. Tog har nok litt ufortjent dårlig rykte med forsinkelser. Pendlet i over to år og var to (!) ganger jeg ble forsinket veldig. Til gjengjeld visste kameraten min som kjørte bil omtrent aldri når han kom hjem pga uforutsigbar kø. Heggedal og spikkestad har begge togforbindelser, er i vekst og mange barnefamilier flytter dit så barn og familie er i fokus😊

Anonymous poster hash: 01010...9e8

Takk! Skal sjekke ut mulighet for tog el. Jobbene våre ligger ikke akkurat nærme kollektiv transport, men mulig det går.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...