Gå til innhold

Jeg lever nesten på mat fra jobben..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo heller ikke lov :(

Reglene rundt matsikkerhet osv er jo utrolig strenge, og det er jo bra, men jeg synes det er mye som skulle vært endret, slik at man fikk utnyttet det som ble produsert bedre.

Det er jo på en måte sånn at hvis jeg har 10 syriske flyktninger på døren som holder på å dø av sult, så kan jeg ikke smøre noen brødskiver til dem fordi kjøkkenet mitt kanskje ikke er rent nok ifølge hygieneforskriftene, og at jeg ikke har lisens til å servere mat. Så får de heller bare dø av sult da.

 

Hadde du tenkt å ta betaling av dem da? Selvsagt kan du gi mat til 10 besøkende. Men du kan ikke selge.

Anonymous poster hash: a10ef...0c2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Eh...da ville ryktet gått? de ville sikkert vist hvor jeg har maten fra? dessuten er det ikke like ferskt lenger da. kommer ann på hva jeg har tatt. men om det er brød så er det jo ikke like ferskt...vet ikke hvor godtatt det hadde vært.

Anonymous poster hash: 47889...cde

 

 

 

Altså... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/foreldre-og-barn/her-faar-barna-luksusmat-i-barnehagen/a/23298145/

Anonymous poster hash: a10ef...0c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste steder er ikke dette lov, enten det er butikk, kafe, at du jobber på f.eks. sykehjem e.l. Man har ikke en gang lov til å stjele litt blekk fra printeren sånn i prinsippet. Dog er jeg enig i at det kastes uhorvelig mye mat hver dag. Fylte hele søppelsekker med daggammelt brød, rundstykker, bakevarer osv. hver eneste dag og kastet da jeg jobbet i butikk. Ble helt dårlig:(



Anonymous poster hash: 35d97...38c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venn som jobber i en liten matbutikk i Oslo, ikke kjedebutikk, og han får ta med seg alt han vil av utgåtte varer. De store kjedene vil vel bare ikke gi sine ansatte frynsegoder. Det er latterlig.



Anonymous poster hash: 4c89c...f78
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og hadde ELSKET å få matvarer som gjerne er et par dager utgått på dato eller f.eks. flekkete bananer. 



Anonymous poster hash: 3a5d7...267
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Sykehus og der spiser vi middag før vi går hjem på dagen. Det er ganske greit, for da slipper man å lage mat hjemme :-D Jeg bor alene da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på Sykehus og der spiser vi middag før vi går hjem på dagen. Det er ganske greit, for da slipper man å lage mat hjemme :-D Jeg bor alene da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet på Kiwi måtte jeg kaste all mat som gikk ut to dager senere. Det er det kvalmeste systemet jeg har vært borti, en ting er å kaste ting som har gått ut på dato, men to dager før?!

I en senere jobb jeg hadde kunne jeg ta med utgåtte varer hjem, det var veldig ålreit :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det du gjør er fint. Jobbet i en kiosk/bensinstasjon for noen år siden og ble skikkelig uvel når jeg så sekkene med mat som skulle kastes. Kanskje det ligger i oss mennesker, de fleste ihvertfall. Til slutt kom varmestua og hentet en del og det som ble igjen gav jeg til fuglene, eller hunden min. Vet ikke helt, men syns det er noe arroganse over å kaste mat (bra mat)som om det skulle vært søppel, noe det ikke er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok også med meg mat hjem da jeg jobbet på bensinstasjon. Jeg tok også med til venner, om det var fks sjokolade eller noe jeg ikke likte. Syns det er så teit å kaste fullt brukbar mat!

Anonymous poster hash: 9476a...050

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes maten heller kunne vært gitt til suppekjøkken etc. enn at du tar det med hjem.

Anonymous poster hash: 2a0ad...acc

 

 

Kjøttet burde puttes i en diger fryser som enten ansatte kan kjøpe av til  en billig penge eller som de kan gi bort til f.eks veldedighet.    Det er forkastelig å kaste mat 2 dager før det går ut på dato!   Har ikke ord!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Sykehus og der spiser vi middag før vi går hjem på dagen. Det er ganske greit, for da slipper man å lage mat hjemme :-D Jeg bor alene da.

 

 

Jeg jobber også inne helse og kan spise gratis nesten hver dag på jobb. Kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar av og til med meg fra butikken jeg jobber på etter at det er blitt registrert som svinn. Men må sette det på et lurt sted eller evt hente det en annen gang/ta av uniform fordi ansatte som forlater butikken i uniform er offer for kontroller rimelig ofte og da får en sparken ja. Alt du har i posen skal matche en signert kvittering i posen.

Er det småting som noen energibarer hiver jeg det i veska for den har de ikke lov å undersøke.

Anonymous poster hash: cedeb...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet på Kiwi måtte jeg kaste all mat som gikk ut to dager senere. Det er det kvalmeste systemet jeg har vært borti, en ting er å kaste ting som har gått ut på dato, men to dager før?!

I en senere jobb jeg hadde kunne jeg ta med utgåtte varer hjem, det var veldig ålreit :)

?

Kiwi gir jo bort maten som går ut samme dag eller neste dag til organisasjoner som igjen gir maten til trengende, har jeg lest på Kiwi sine sider...

Anonymous poster hash: 48381...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et arrangementlokale hvor gjestene bestiller mat gjennom et cateringbyrå som leverer på jobben vår. Noen ganger tar gjestene med matrester hjem, men som regel ligger det masse igjen på kjøkkenet. Dette skal kastet. Vi registrerer ikke noe svinn eller noe, da maten allerede er betalt.

Jeg tar alltid med meg hjem så mye jeg klarer, så har alltid fryseren full av fisk, kjøttboller, pølser, brød o.l :) Har jobbet i dagligvare tidligere, og da hadde vi ikke lov. Så da lot jeg være.



Anonymous poster hash: 2f29d...810
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også inne helse og kan spise gratis nesten hver dag på jobb. Kjekt.

Hvorfor får dere det?

Er det mat laget til dere, eller er det fra maten som er laget til pasientene?

Anonymous poster hash: 48381...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hvorfor får dere det?

Er det mat laget til dere, eller er det fra maten som er laget til pasientene?

Anonymous poster hash: 48381...975

 

 

 

Vi får for mye mat og det er bestandig mye middagsrester igjen.  Det er til pasienter/brukere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får for mye mat og det er bestandig mye middagsrester igjen.  Det er til pasienter/brukere. 

Takk for svar! Det er jo mye bedre at det blir spist enn at det eventuelt bare blir kastet :)

Anonymous poster hash: 48381...975

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar! Det er jo mye bedre at det blir spist enn at det eventuelt bare blir kastet :)

Anonymous poster hash: 48381...975

 

 

 

Det som ikke blir spist blir selvfølgelig kastet. Vi har jo middag hver dag og har ikke plass til å spare på rester. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen jeg jobbet før, så fikk vi ta med mat, melk og frukt som ikke kunne brukes over helgen.

Synes det var veldig kjekt, da jeg hater å kaste mat.

Butikker burde vært pålagt å gi bort svinn, til veledige organisasjoner som gir mat til fattige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...