Gå til innhold

Hvordan slippe unna NRK lisens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg leilighet, og flyttet inn i den for ca en måned siden. En uke senere kjøpte jeg meg TV på Ekjøp som jeg da valgte å registrere på moren min. Nå i dag fikk jeg telefon fra NRK (de slue jævlene ringte med skjult), og de lurte på om jeg hadde kjøpt meg TV enda. Jeg sa da bare at jeg nettopp hadde flyttet inn og at jeg ikke hadde kommet så langt enda, men da sa han bare "ok, da setter jeg deg bare på vent". Regner med at det vil bety at de vil ringe tilbake senere for å sjekke. 

 

Herregud. Så da lurer jeg selvfølgelig på hvordan jeg skal slippe unna denne unødvendige utgiften? Er det slik at de kommer på døra hvis jeg ikke tar telefonen neste gang de ringer, eller hva? Er det enkelt for de å finne ut om jeg har TV, selv om jeg sier nei?

 

Er kun interessert i seriøse svar, ikke moralprekner.



Anonymous poster hash: df1e0...dd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neste gang de ringer så sier du at du har bestemt deg for å ikke kjøpe tv siden du har alt du trenger på PC/Mac. På et tidspunkt så vil de nok komme på døren men hvis du har mulighet til å se hvem som ringer på uten at de ser deg så er det bare å ikke åpne. Om du åpner og de ber om å få komme inn så nekter du. De har ikke rett til å gjøre det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpte du en TV, av alle ting? Kjøp noe som heter for en "monitor". Disse får du kjøpt i både 50, 60, 65, 70, og 80 toms størrelse, og større. Koble til en billig-pc du har kjøpt noe sted i nærheten av der du bor, på torget på finn. Den kan du bruke til å se på TV over internett med. Båd epå TV2, NRK, og en haug med andre kanaler. TV2 må du betale for, ellers er det en masse som er gratis. BBC, SVT, for eksempel.



Anonymous poster hash: 91cf7...5a5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hvorfor man skal betale for NRK, selv om man ikke bruker det. Jeg har ikke NRK engang, men betaler for det uansett. Hvorfor?



Anonymous poster hash: 8d211...7fe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si nei når de ringer og spør. Og om de kommer på døra, så har de ikke lov til å kreve å få komme inn.

Anonymous poster hash: 00b3c...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så hvis altså sier nei når de ringer, så har de ingen mulighet til å kunne vite (og bevise) at jeg har TV, uten at de fysisk SER det? 



Anonymous poster hash: df1e0...dd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Okei, så hvis altså sier nei når de ringer, så har de ingen mulighet til å kunne vite (og bevise) at jeg har TV, uten at de fysisk SER det? 

Anonymous poster hash: df1e0...dd6

 

Sånn utenom peileutstyr ja, og de har ikke rett til å komme inn heller

Anonymous poster hash: 2d304...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn utenom peileutstyr ja, og de har ikke rett til å komme inn heller

Anonymous poster hash: 2d304...5b1

Peile-utstyr er en gammel bløff. Det finnes ikke. De er vant med å gå rundt og se inn i vinduer, se inn i stuen når de står i gangen, osv. 

Anonymous poster hash: 91cf7...5a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo moren din som eier Tven, så om du sier nei, så lyver du jo ikke. 

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke si at du har fått tv av moren din, har du tv er du pliktig til å betale, samme hvem du har fått den av. De ringer meg med jevne mellomrom for å høre om jeg har fått meg tv, jeg sier enkelt å greit bare nei. Er mange som ikke har tv i disse dager allikevel



Anonymous poster hash: 8b4f1...d43
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må ikke si at du har fått tv av moren din, har du tv er du pliktig til å betale, samme hvem du har fått den av. De ringer meg med jevne mellomrom for å høre om jeg har fått meg tv, jeg sier enkelt å greit bare nei. Er mange som ikke har tv i disse dager allikevel

Anonymous poster hash: 8b4f1...d43

 

Nei, det er den som eier som betaler. Jeg har sluppet unna ved å si det, men kanskje det har forandret seg? Moren min betaler ikke noe ekstra  for den TVen heller. Er kanskje 10 år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er den som eier som betaler. Jeg har sluppet unna ved å si det, men kanskje det har forandret seg? Moren min betaler ikke noe ekstra for den TVen heller. Er kanskje 10 år siden nå.

Det betales per husstand.

Anonymous poster hash: cbcfd...62c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen måte kan være å stemme på ett parti som ikke vil ha nrk- lisens. 



Anonymous poster hash: d37be...c09
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betales per husstand.

Anonymous poster hash: cbcfd...62c

Ok, da kom jeg meg ut av det på magisk vis, vi bor 10 mil fra hverandre :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne avgiften er helt syyk! Forstår ikke hvordan Nrk kan være så sleipe og slue, ønsker overhodet ikke den blodrøde propaganda-kanalen NRK på min TV !!  :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne avgiften er helt syyk! Forstår ikke hvordan Nrk kan være så sleipe og slue, ønsker overhodet ikke den blodrøde propaganda-kanalen NRK på min TV !!  :frustrert:

Du mener de folkevalgte? det er tross alt de som setter lisenssummen

Anonymous poster hash: 2d304...5b1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er så stuerent å prøve å snike seg unna lisensen. Snylter dere på skatten også?



Anonymous poster hash: 3ebe1...774
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å blombere den selv. Skriv noe a la "jeg eier nå en plombert tv som ikke kan ta inn signaler og ikke er lisens-pliktig" også legger du ved bilde. Det gjorde vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjønner ikke hvorfor det er så stuerent å prøve å snike seg unna lisensen. Snylter dere på skatten også?

Anonymous poster hash: 3ebe1...774

 

 

Nei det gjør jeg ikke, fordi skatten jeg betaler er med på å bidra til å opprettholde et velferdssystem. Denne lisensen er ikke med på å bidra til noe annet enn at NRK slipper å sende reklamer.

Anonymous poster hash: df1e0...dd6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...