Gå til innhold

Du som har kjøpt leilighet under 40 kvm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?

3. Hva slags lån har du, og hvor mye?

4. Hva slags leilighet er det? Aksje, borettslag, selveier

5. Hvordan er nabolaget?

6. Hvor lenge ser du for deg å bo der?

7. Hvorfor kjøpte du leilighet av denne størrelsen?

8. Har du pusset opp eller forandret noe?

9. Hvilken etasje valgte du?

og

10. Trives du?

Inspirert av tråden om den voksne mannen som hadde kjøpt en leilighet på 25 kvm, og trivdes med det. :)

Anonymous poster hash: c402f...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

30 kvm. 

 

2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?

2 mill. Fikk den til 10 000 over takst, i februar. 

 

3. Hva slags lån har du, og hvor mye?

Vanlig boliglån? Tror lånet er på 1,850 000. 

4. Hva slags leilighet er det? Aksje, borettslag, selveier

Selveier. Altfor mye av EK gikk derfor til dokavgift. 

5. Hvordan er nabolaget?

Veldig bra, jeg trives godt her.

6. Hvor lenge ser du for deg å bo der?

Til jeg får samboer. Er singel nå. 

7. Hvorfor kjøpte du leilighet av denne størrelsen?

Nærhet til jobb. Ønsket meg egentlig 70-80 kvm på østkanten, men valget falt på denne fordi alt annet gikk langt over takst. En annen grunn var at jeg visste at jeg slapp å selge bilen hvis jeg "bare" ga 2 millioner. Altså gikk økonomi over trivsel, noe jeg var forberedt på. Det var i grunnen alt annet enn størrelsen som avgjorde valget. Man kan ikke få både i pose og sekk :-) 

8. Har du pusset opp eller forandret noe? 

Bare malt stuen foreløpig. 

9. Hvilken etasje valgte du?

Tok det jeg fikk. 2. etasje. 

og
10. Trives du?

Ikke i leiligheten i seg selv, men jeg trives i området. 30 kvm er altfor lite for meg, det merker jeg best på kjøkkenet. Hybelkomfyr og knøttlite kjøleskap uten frysemuligheter. Og ingen oppvaskmaskin! Jeg visste egentlig at det kom til å bli sånn, det er prisen jeg betaler for beliggenheten. Bor i et av de dyreste områdene i oslo, dessverre. 



Anonymous poster hash: 1ec99...f5b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

30 kvm. 

 

2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?

2 mill. Fikk den til 10 000 over takst, i februar. 

 

Anonymous poster hash: 1ec99...f5b

 

 

Verden er på ville veier :( Boligmarkedet kan bli virkelig stygt hvis arbeidsløsheten fortsetter å vokse, samtidig som mange nok arbeidsinnvandrere flytter hjem.

Anonymous poster hash: 973eb...74b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

37 bruksareal (56 med boder)

2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?

betalte 1 890 000kr som også var prisantydning, verditakst var satt til 1 900 000. Siste verditakst av megler ble satt til 2 100 000kr

3. Hva slags lån har du, og hvor mye?

Hadde egenkapital på ca 300 000. Lånet er nå på omtrent 1 600 000

4. Hva slags leilighet er det? Aksje, borettslag, selveier

Selveier med sameie på tomten

5. Hvordan er nabolaget?

Barnevenlig, mye familier i området rundt. Veldig rolig

6. Hvor lenge ser du for deg å bo der?

2 år til, da er en av oss ferdig med studiene og vi har forhåpentligvis en liten baby :)

7. Hvorfor kjøpte du leilighet av denne størrelsen?

Fint uteareale, høyt under taket, god planløsning, mye bodplass, parkering rett utenfor, null månedtlig utgift til sameiet.

8. Har du pusset opp eller forandret noe? 

Vi har oppgradert uteområdet MYE, bygget terrasse og overbygg +++ som er årsaken til verdiøking på 200 000 kr de 2 årene vi har bodd der.Unødvendig å pusse opp, leiligheten var helt ny da vi flyttet inn

9. Hvilken etasje valgte du?

Hele bygget og alle leilighetene ligger på bakkeplan

10. Trives du?

Ja, veldig greit område og leilighet. VI bor to i den, funker veldig bra :)



Anonymous poster hash: e341c...4bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

25 kvm

 

2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?

900.000. Ca 100.000 under prisantydning. Fant akkurat ut at om jeg gjør et par oppgraderinger kan jeg få 400.000 mer enn hva jeg betalte.
 

3. Hva slags lån har du, og hvor mye?

Betaler ca 5500 i lån. 

4. Hva slags leilighet er det? Aksje, borettslag, selveier

Borettslag

5. Hvordan er nabolaget?

Nabolaget er veldig bra :) 

6. Hvor lenge ser du for deg å bo der?

Vet ikke. Til jeg klarer å betale ned nok til at jeg kan kjøpe drømmehuset. 
 

7. Hvorfor kjøpte du leilighet av denne størrelsen?

Flere grunner. Den var billig. Jeg slapp kauksjonist. Jeg ønsker å bruke penger på andre ting enn lån. Jeg trenger ikke stor plass, da jeg er alene. 

8. Har du pusset opp eller forandret noe? 

Nei, men har planer om det. 

9. Hvilken etasje valgte du?

1 etg. 

10. Trives du?

Absolutt :) 



Anonymous poster hash: 10837...3c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

35

2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?

1 800 000 pluss 90 000 i fellesgjeld. Betalte 10 000 over prisantydning

3. Hva slags lån har du, og hvor mye?

Banklån med kausjonist. Lånte hele summen sammen med samboer

4. Hva slags leilighet er det? Aksje, borettslag, selveier

Borettslag

5. Hvordan er nabolaget?

Fint, passe stille, veldig sentralt (i Trondheim).

6. Hvor lenge ser du for deg å bo der?

I hvert fall 4-5 år til, da er jeg ferdig med studiene og vi kan vurdere å kjøpe noe annet

7. Hvorfor kjøpte du leilighet av denne størrelsen?

Den er sentral, har god standard og planløsning. Hadde heller ikke råd til noe større.

8. Har du pusset opp eller forandret noe?

Nei

9. Hvilken etasje valgte du?
Vi bor i andre etasje, det er et gammelt trehus med tre etasjer. Det er godt isolert, tror det gikk et halvår før vi hørte en lyd fra de som bor over oss.

10. Trives du?

Ja, vi er to stk som har bodd her ett år nå. Leiligheten har soverom, kjøkken med de fleste fasiliteter, god plass i gangen og medfølgende bod. Det er høyt under taket og store vinduer, noe som bidrar til romfølelsen. Alt i alt veldig fornøyd. Savner en liten balkong eller uteplass, men det er vel det eneste.



Anonymous poster hash: 5e948...33b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt å lese!

 

Flere?



Anonymous poster hash: c402f...886
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 kvm, kjøpt for 5 år siden til prisantydning kr 975.000. Selveid, 2 roms. Det var det jeg hadde råd til. Neste år skal jeg kjøpe noe som er mer praktisk ift nåværende jobb og det skal jo gå greit siden denne boligen har økt sin verdi til 1.5 mill.

1. Etg - for aller siste gang.

Anonymous poster hash: 054f9...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

38 + balkong på ca. 10.
2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?

Akkurat 2 mill.
3. Hva slags lån har du, og hvor mye?

Har 1,5 i lån + at det er en mindre sum i fellesgjeld.
4. Hva slags leilighet er det? Aksje, borettslag, selveier

Borettslag.
5. Hvordan er nabolaget?

Tja. Førsteinntrykket var litt ghetto egentlig. Er fra en småby på vestlandet og flyttet fra hybel jeg leide på vestkanten i Oslo (leiligheten ligger da i forstad øst i Oslo), så jeg var ikke helt "vant" til drabantby-følelsen som man får. Men nå synes jeg det er veldig fint her. Området ligger på en høyde med litt utsikt, det er en del grøntarealer mellom blokkene og det er mye barn/familier her og generelt en koselig stemning.

6. Hvor lenge ser du for deg å bo der?

Tja, umulig å si. Så lenge jeg er singel i alle fall. Har jo lyst på kjæreste og familie etterhvert, så hvis jeg får viljen min så vil jeg jo ha noe større i løpet av de neste fem årene.
7. Hvorfor kjøpte du leilighet av denne størrelsen?

Fordi det var det jeg hadde råd til uten å ha gjeld opp til ørene, og fordi jeg tror (håper!) at det er lettere å kjøpe seg opp enn å starte "fra scratch" som leieboer den dagen jeg skal kjøpe en familiebolig.
8. Har du pusset opp eller forandret noe?

Nja. Har malt litt, og satt opp en liten oppvaskmaskin, noe leiligheten manglet. Ellers så skal badet pusses opp i regi av borettslaget. Har litt planer om å bygge en slags garderobeskap i en "krok" av leiligheten hvor det i dag står en arbeidspult. Ellers har jeg ikke behov for det, og leiligheten er av såppas grei standard at jeg ikke tror at det er så mye å "tjene" på å oppgradere i forkant av evt. salg heller.
9. Hvilken etasje valgte du?
Blokka jeg bor i er bygd i en skråning, mens leiligheten min vender ut (bort fra) skråningen. Fra gatenivå, slik det ser ut fra vinduene i leiligheten, så er det 4. etasje, men samtidig så ligger inngangen på et høyere nivå, så jeg slipper trapper.
10. Trives du?

Ja! 38kvm er mer enn nok for en person, og jeg tror til og med at jeg kunne hatt samboer uten at det hadde blitt plassbesvær.



Anonymous poster hash: d73ae...893
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

39

2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?
2.020.000

3. Hva slags lån har du, og hvor mye?

boliglån med kausjonist, 2.030.000 i lån akkurat nå :P (kjøpesum + omkostninger)

4. Hva slags leilighet er det? Aksje, borettslag, selveier

selveier
5. Hvordan er nabolaget?
Veldig koselig

6. Hvor lenge ser du for deg å bo der?

1 år til

7. Hvorfor kjøpte du leilighet av denne størrelsen?
billigere enn 3-roms :)

8. Har du pusset opp eller forandret noe? 
Enkel oppgradering

9. Hvilken etasje valgte du?
1

10. Trives du?

ja!:-) Kunne hatt litt bedre plass, vi bor to stk her, men det går veldig bra :)



Anonymous poster hash: 8f2a4...8b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?

3. Hva slags lån har du, og hvor mye?

4. Hva slags leilighet er det? Aksje, borettslag, selveier

5. Hvordan er nabolaget?

6. Hvor lenge ser du for deg å bo der?

7. Hvorfor kjøpte du leilighet av denne størrelsen?

8. Har du pusset opp eller forandret noe?

9. Hvilken etasje valgte du?

og

10. Trives du?

Inspirert av tråden om den voksne mannen som hadde kjøpt en leilighet på 25 kvm, og trivdes med det. :)Anonymous poster hash: c402f...886

Har flyttet nå, solgte i april, men kan jo svare siden jeg bodde i leiligheten inntil nylig. :)

1. 30 kvm + 7 kvm innglassert veranda

2. 1 250 000 kr, kjøpte for 50 000 kr under prisantydning.

3. 1 000 000 kr hadde jeg da jeg solgte.

4. Borettslag

5. Trivelig og hyggelig!

6. Hadde trodd jeg kom til å bo deg lengre, det ble bare litt over ett år.

7. Det var det jeg hadde råd til. På den måten fikk jeg/vi råd til å kjøpe noe større.

8. Renoverte hele leiligheten, deriblant med nytt kjøkken og bad.

9. 1.etg

10. Jeg trivdes kjempegodt! Var dog litt for lite for 2 personer + katt som hadde ønske om barn. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"dytter opp



Anonymous poster hash: c402f...886
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første leilighet var en selveierleilighet i fjerde etasje på 31 kvm og hadde prisantydning på 1 790 000.

Jeg kjøpte for 1 920 000 og hadde rundt 1 100 000 i lån. Jeg bodde der i tre år og pusset ikke opp noen ting da den bare var 4 år gammel ved kjøp og i god stand. 

Jeg elsket nabolaget og flyttet faktisk ikke mer enn noen nummer bort i gaten da jeg solgte. 

Solgte den for 2 250 000, men beholdt garasjen, dermed er ikke hele gevinsten ved investeringen aktualisert ennå. Tipper jeg kan få en 300 000 for garasjen ved salg. 



Anonymous poster hash: eb2e8...d3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Min første leilighet var en selveierleilighet i fjerde etasje på 31 kvm og hadde prisantydning på 1 790 000.

Jeg kjøpte for 1 920 000 og hadde rundt 1 100 000 i lån. Jeg bodde der i tre år og pusset ikke opp noen ting da den bare var 4 år gammel ved kjøp og i god stand. 

Jeg elsket nabolaget og flyttet faktisk ikke mer enn noen nummer bort i gaten da jeg solgte. 

Solgte den for 2 250 000, men beholdt garasjen, dermed er ikke hele gevinsten ved investeringen aktualisert ennå. Tipper jeg kan få en 300 000 for garasjen ved salg. 

Anonymous poster hash: eb2e8...d3f

 

 

Men "gevinsten" er vel skutt inn i ny større bolig?

 

Da hadde du kommet bedre ut av det om prisen ikke hadde steget/eller sunket noe i de årene du bodde der..

 

Garasjen utgjør vel omtrent eneste gevinsten? Mye av "gevinsten" på leiligheten går jo til megler ved salg, samt eiendomsavg. 2,5% som du betalte ved kjøp, samt inflasjon.

Anonymous poster hash: dfbb6...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men "gevinsten" er vel skutt inn i ny større bolig?

 

Da hadde du kommet bedre ut av det om prisen ikke hadde steget/eller sunket noe i de årene du bodde der..

 

Garasjen utgjør vel omtrent eneste gevinsten? Mye av "gevinsten" på leiligheten går jo til megler ved salg, samt eiendomsavg. 2,5% som du betalte ved kjøp, samt inflasjon.

Anonymous poster hash: dfbb6...2e1

 

 

Hvorfor kverulere rundt dette?

 

TS

Anonymous poster hash: c402f...886

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Hvor mange kvm er leiligheten?

Leiligheten min er 36kvm + to boder og en balkong. 

2. Hva kostet leiligheten, og hvor mye under eller over prisantydning betalte du?

Prisantydningen var 1 900 000 og jeg betalte 50 000 under. 

3. Hva slags lån har du, og hvor mye?

"Vanlig" boliglån tror jeg. Låner egenkapitalen av foreldrene mine. 

4. Hva slags leilighet er det? Aksje, borettslag, selveier

Det er en aksjeleilighet. 

5. Hvordan er nabolaget?

Sentralt i en av Norges største byer, men likevel stille og rolig. Parker og grøntarealer og flere fredede bygg rundt. 

6. Hvor lenge ser du for deg å bo der?

 Totalt ca. 5 år. 

7. Hvorfor kjøpte du leilighet av denne størrelsen?

Jeg ville bo sentralt og har ikke all verden å rutte med. Derfor ble det slik. For å få noe større så sentralt tror jeg man må være to og jeg er alene. 

8. Har du pusset opp eller forandret noe?

Nei. 

9. Hvilken etasje valgte du?

Jeg bor i andre etg. 

10. Trives du?

Absolutt! Jeg kjenner at mitt neste bo skal være litt lengre unna bykjernen og litt større, men jeg har det fint her. 

Inspirert av tråden om den voksne mannen som hadde kjøpt en leilighet på 25 kvm, og trivdes med det. :)

Anonymous poster hash: c402f...886

 

Anonymous poster hash: 91395...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men "gevinsten" er vel skutt inn i ny større bolig?

 

Da hadde du kommet bedre ut av det om prisen ikke hadde steget/eller sunket noe i de årene du bodde der..

 

Garasjen utgjør vel omtrent eneste gevinsten? Mye av "gevinsten" på leiligheten går jo til megler ved salg, samt eiendomsavg. 2,5% som du betalte ved kjøp, samt inflasjon.

Anonymous poster hash: dfbb6...2e1

 

Ja, jeg har selvfølgelig kjøpt ny og større bolig. Jeg skulle ikke bo på 31 kvm resten av livet. 

 

Anonymous poster hash: eb2e8...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 39 kvm

2. Betalte 730 000, 100 000 over prisantydning.
Men det er også en fellesgjeld, så totalpris var på rundt 1,5 mill.

3. Vanlig lån + topplån? Det er iallefall to lån vi betaler på som går over forskjellig tidsperioder. 

4. Borettslag

5. Veldig hyggelig. Endel barnefamilier, og noen unge som oss selv. Inkluderende borettslag synes jeg i et rimelig rolig strøk.

6. I 2-6 år til. Greit å vente i nærmere 6 år, for da er jeg ferdig med studier og har forhåpentligvis fast jobb. 

7. Vi falt pladask for leiligheten, og dessuten er det mye for pengene og en bra borettslag. Hadde vi gått for noe større hadde vi nok tapt endel budrunder før vi fikk noe.

8. Nei, ingenting enda. Har neon småprosjekter som er planlagt, men de ble nedprioritert da vi fikk hund i sommer.

9. 1. etasje. 

10. Trives veldig godt. Kunne ikke vært mer fornøyd.

 

Skal sies at vi er et par, og at jeg ikke hadde hatt råd til leiligheten alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...