Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde en klassekamerat som alltid bomma røyk, hadde med engang i blant halve til 1/4 filtersiggaretter med lebestift avtrykk på med seg i lomma, fra moras askebeger ;)

Hadde an tobakk selv trillet han så tynne den kunne holde noen uker, men om han fikk trille av andre, trillet han dem tykke å god, men han sluttet å bomme av meg etter jeg hadde trillet en røyk til ham, jeg trilla en god tykk en med en gummistrikk inni, han røyka opp hele men jeg kjente at den lukta av svidd gummi, å han bomma ingen av meg etterpå ;)

Uff da, var litt slemt med gummistrikk da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacklost

Fam medlem som sørger for at de er bedt bort alle juledag til middag. Slipper å invitere selv

Anonymous poster hash: 69c1c...9f9

Fam medlem :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært gjerrig av meg og deler aldri noe med noen. Når jeg er hos venner så spør jeg alltid om å 'låne' mest mulig, men leverer aldri tilbake.  :Knegg: Spør naboen om melk, sukker og mel hele tiden, slik at jeg sparer mest mulig på husholdningen. Spør alltid om å få utgåtte varer på datoer. På denne måten kan jeg bruke mer av mine penger på det jeg vil. Selv den fattigste student ville klart seg bra med mine smarte metoder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Jeg er svært gjerrig av meg og deler aldri noe med noen. Når jeg er hos venner så spør jeg alltid om å 'låne' mest mulig, men leverer aldri tilbake.  :Knegg: Spør naboen om melk, sukker og mel hele tiden, slik at jeg sparer mest mulig på husholdningen. Spør alltid om å få utgåtte varer på datoer. På denne måten kan jeg bruke mer av mine penger på det jeg vil. Selv den fattigste student ville klart seg bra med mine smarte metoder :)

Men blir man godt likt av en slik oppførsel? ;)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært gjerrig av meg og deler aldri noe med noen. Når jeg er hos venner så spør jeg alltid om å 'låne' mest mulig, men leverer aldri tilbake. :Knegg: Spør naboen om melk, sukker og mel hele tiden, slik at jeg sparer mest mulig på husholdningen. Spør alltid om å få utgåtte varer på datoer. På denne måten kan jeg bruke mer av mine penger på det jeg vil. Selv den fattigste student ville klart seg bra med mine smarte metoder :)

Kan ikke forvente noe annet av deg.

Anonymous poster hash: 2876e...256

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært gjerrig av meg og deler aldri noe med noen. Når jeg er hos venner så spør jeg alltid om å 'låne' mest mulig, men leverer aldri tilbake. :Knegg: Spør naboen om melk, sukker og mel hele tiden, slik at jeg sparer mest mulig på husholdningen. Spør alltid om å få utgåtte varer på datoer. På denne måten kan jeg bruke mer av mine penger på det jeg vil. Selv den fattigste student ville klart seg bra med mine smarte metoder :)

Dama si som ikke fornekter seg det;) ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehe.. Artig tråd. Drar den litt opp igjen jeg. :)

En i min familie er helt hinsides gjerrig. Han har god utdannelse, god jobb og rævva full av penger.

Han pleide å be meg og broren min på kino da vi var yngre. Mamma/far måtte betale for både billett, bensin og godteri vi skulle ha til filmen.

Han satt ved siden av oss og spiste opp over halvparten av godtet vårt + drikke.

Her snylter vi på unga!

Har sett han skrape mugg av diverse pålegg, "for det under er jo like godt". Og han bruker te-posen opp til flere ganger.

Og han forsyner seg med nøtter/frukt i butikken. Knasker det i seg mens han handler. Er noe dyrt, kjefter han på de butikkansatte, som om det er de som setter prisene.

Han ber seg selv på middag til folk. Og har aldri betalt for ei jul eller en nyttårsaften i hele sitt liv. For da er han enten hos oss eller andre i familien. Betaler aldri så mye som ei krone for maten.

Kjøper også julegaver for MAX 50 kroner.

Én gang ble vi faktisk invitert på mat til han. Men hvem måtte hente maten, betale for den, pluss dekke på/rydde opp? Joda, det var besøket....

Før pleide han å spørre hva besøket skulle om de måtte bruke toalettet. For skulle de bare tisse var det ingen vits i å dra opp!

Endret av soloyo
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke visste jeg at å utføre et arbeid mot avtalt pris var en tjeneste. Jeg har ikke møtt snekkersvoger verken før eller etter han var hjemme hos meg og snekret.

Anonymous poster hash: 09863...1d6

 

Du svarte vel nei til det frekke forslaget?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du virkelig så fornærmet over at su har gitt bort en vinflaske mottaker ikke liker? Djeez..

Morsomt at så mange har hengt seg opp i vinflaska.

Slik jeg forstod så hadde personen hatt mistanke om at de ga julegavene videre,og valgte derfor å merke vinflaska for å se om også den ble gitt videre.

Altså var det ikke bare ei vinflaske det handlet om. En slik mistanke begynner jo gjerne før,og man driver vel ikke å merker ting uten grunn.

Anonymous poster hash: b96e9...493

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kafè jeg var på noen få ganger solgte lapskaus billig, tror det var 90 kroner, en porsjon var to øser. En gang jeg var der la jeg merke til et par som ba om en porsjon, på to tallerkener. Ja, ja, tenkte jeg, det får være måte på gjerrighet. Neste gang jeg kom var det ny pris på lapskaus, en porsjon kostet fortsatt 90 kroner, en halv porsjon kostet seksti. De var tydeligvis ikke det eneste paret som delte en porsjon lapskaus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Du svarte vel nei til det frekke forslaget?

Haha ja det gjorde jeg. Vi har visst missforstått hverandre fundementalt. Jeg trodde jeg var en privatpersom som kjøpte varer/tjenester av et firma, snekkersvoger trodde han gjorde en kompistjeneste.

Jeg har hvertfall blitt mer bevisst når jeg handler på salg. Kjøpte kjøttdeig på salg i går, venter litt på at kassadama skal ringe og spørre om hun kan låne bilen min eller noe... ;)

Anonymous poster hash: 09863...1d6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stringfellow1
soloyo, on 02 Sept 2015 - 21:54, said:

Hehe.. Artig tråd. Drar den litt opp igjen jeg. :)

En i min familie er helt hinsides gjerrig. Han har god utdannelse, god jobb og rævva full av penger.

Han pleide å be meg og broren min på kino da vi var yngre. Mamma/far måtte betale for både billett, bensin og godteri vi skulle ha til filmen.

Han satt ved siden av oss og spiste opp over halvparten av godtet vårt + drikke.

Her snylter vi på unga!

Har sett han skrape mugg av diverse pålegg, "for det under er jo like godt". Og han bruker te-posen opp til flere ganger.

Og han forsyner seg med nøtter/frukt i butikken. Knasker det i seg mens han handler. Er noe dyrt, kjefter han på de butikkansatte, som om det er de som setter prisene.

Han ber seg selv på middag til folk. Og har aldri betalt for ei jul eller en nyttårsaften i hele sitt liv. For da er han enten hos oss eller andre i familien. Betaler aldri så mye som ei krone for maten.

Kjøper også julegaver for MAX 50 kroner.

Én gang ble vi faktisk invitert på mat til han. Men hvem måtte hente maten, betale for den, pluss dekke på/rydde opp? Joda, det var besøket....

Før pleide han å spørre hva besøket skulle om de måtte bruke toalettet. For skulle de bare tisse var det ingen vits i å dra opp!

 

 

 dette høres faktisk ut som onkelen min.

  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres faktisk ut som onkelen min.

:fnise:

Finnes det flere av de der altså? 😂 det verste er at han faktisk har veldig god inntekt.. Husker en gang han tvingte meg som lita jente til å dra fram den store kommoden hans i gangen, fordi jeg mista en femmer bak den.. Han fikk nesten panikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kafè jeg var på noen få ganger solgte lapskaus billig, tror det var 90 kroner, en porsjon var to øser. En gang jeg var der la jeg merke til et par som ba om en porsjon, på to tallerkener. Ja, ja, tenkte jeg, det får være måte på gjerrighet. Neste gang jeg kom var det ny pris på lapskaus, en porsjon kostet fortsatt 90 kroner, en halv porsjon kostet seksti. De var tydeligvis ikke det eneste paret som delte en porsjon lapskaus.

Jeg ville tolket det som at de ikke var såå sultne. Ikke at de var gjerrige.

 

Den som så seg råd for å tjene på at folk ikke er så sultne, er den gjerrige i denne situasjonen. 60 kr for en halv jævla porsjon med lapskaus.. Makan. Synes forresten ikke 90 kr for to øser er særlig billig.

Anonymous poster hash: dedad...908

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...