Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

ønsker deg kjempemye lykke til, Livelovelaug! Håper du lever opp til navnet ditt under fødselen.. (jeg gjorde det, men latteren forsvant etter ca. 1 time..) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe! :)

Jeg tar det som kommer - selvom kan forvente på det verste! :P Hihi! Godt jeg har min samboer med - så får jeg sjefe over han hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt råd fra dere damer! Det er nå 11 dager siden jeg tok keisersnitt og jeg har de siste dagene blitt veldig støl og øm på høyre side av magen. Spesielt i området rundt ribbeina. Tidvis er det så vondt at jeg har problemer med å trekke pusten dypt eller forflytte meg. Dette gjør det spesielt vanskelig å ta seg av en baby. Vi var innom på føden i går og ble undersøkt av en lege som mente at dette var muskulært og at jeg burde bruke smertestillende. Hittil har ikke paracet og voltaren gjort susen.

Noen andre som har tatt ks som kjenner seg igjen i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått baby! :D gutten vår har blitt seks uker nå, og vi koser oss masse :rodmer:

Håper du finner ut av vondtene Purreløk, har dessverre ikke noe lurt å komme med. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått baby! :D gutten vår har blitt seks uker nå, og vi koser oss masse :rodmer:

Håper du finner ut av vondtene Purreløk, har dessverre ikke noe lurt å komme med. :klem1:

Skal si tiden flyr! Gutten vår er blitt 17 dager gammel ♡ vondtene er gitt seg litt, men de er der enda. Men trenger ikke lenger å ta smertestillende. Så jeg satser på at det gir seg etterhvert ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 dager på overtid her. *furte*

:snurt:

Huff, dagene blir nok lange etter termindato ja. Men til gjengjeld: du har aldri vært nærmere! Snart er babyen din på plass - og du savner å kunne sove natten gjennom (jeg elsker å sove, og det blir lite av det for tida) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager på overtid her. *furte*

:snurt:

Sender deg fødestøv!! Kan ikke være noe gøy å gå på overtid!!

Idag er snuppa mi 2 mnd. Hun utvikler seg stadig, smiler og pludrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg fødestøv!! Kan ikke være noe gøy å gå på overtid!!

Idag er snuppa mi 2 mnd. Hun utvikler seg stadig, smiler og pludrer :)

Gratulerer med 2 mnds dagen! Tida flyr jammen fort! :) kjekt med smiling og pludring.. nå på 2 ukers stadie ser hun mest litt sur ut det meste av tiden. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom jenta vår til verden i morges kl 0530. Det måtte sugekopp til, men alt gikk helt fint med både meg og henne. :) fryktelig behagelig var det jo ikke, men må som hun er ute er alt glemt. Litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer *bakepulver*! Fikk sugekopp her også, og jeg synes det var skikkelig vondt! Men det var fint å få litt hjelp også, når utdrivingsfasen tok tid. Og ja, det er jo verdt det!

Her er veslejenta 2 og en halv uke gammel. Tiden går veldig fort! Jeg er så forelska i henne. Synes hun er så fin og vakker, og nyter tiden med henne på tross av at puppene er vonde og at det ble fire timers oppstykket søvn i natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille prinsesse kom til verden med keisersnitt pga oppdaget seteleie - nå er hun 1 uke gammel-.

Lav fødselsvekt men vi prøver å fete henne opp med pupp - litt utfordring med amming, men det går !

Hun er bare helskjønn og nydelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig kom jenta vår til verden i morges kl 0530. Det måtte sugekopp til, men alt gikk helt fint med både meg og henne. :) fryktelig behagelig var det jo ikke, men må som hun er ute er alt glemt. Litt ;)

Lille prinsesse kom til verden med keisersnitt pga oppdaget seteleie - nå er hun 1 uke gammel-.

Lav fødselsvekt men vi prøver å fete henne opp med pupp - litt utfordring med amming, men det går !

Hun er bare helskjønn og nydelig! :)

Jippi, gratulerer såå masse :)

Er vi ikke i mål nå ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også kommet en liten jente for to uker siden :) hadde en veldig fin fødsel som også endte med sugekopp, så vi er flere! Frøkna sover fortsatt mye, men nå på kveldene skal hun bare sove oppå brystet mitt. Men er glad vi slapp kolikk så da godtar jeg det meste ;) gratulerer alle andre mødre 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen! :hoppe:

Hvordan går det med dere alle der hjemme? Sover småttisene? Går amming/flaske greit?

Her har mini blitt 7 uker og er supersøt :hjerte: Smiler og "prater" masse :)

Ellers er vi i gang med melkefri diett på meg mens jeg ammer fordi det er mistanke om melkeallergi. Storesøster hadde (har) dette så vi blir ikke overrasket om lillesøster også har det. Men det tar vi som det kommer :)

Ellers er alt som det skal med mini :) Spiser 1-3 ganger om natten, sliter med luft innimellom (men heldigvis ikke kolikk), sover sånn tålelig greit og er ellers stort sett blid og fornøyd.

Håper alle koser seg hjemme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillebror er straks fire uker :)

Flaskingen går greit, endte med det. Jobber litt med å finne riktig mengde malt for å hjelpe magen hans litt, spesielt på kveldstid virker han litt plaget. Men når han endelig slukner en gang mellom ni og elleve så sover han fort en fire-fem timer, så han spiser som oftest en gang i løpet av natta, og det kan jeg leve godt med!

Vi har begynt å trene litt mer på å ligge på magen også, så glad for at vi kjøpte en litt dyr, stor gymmatte uten ftalater og sånt! I dag bikket han over på ryggen og så megasjokkert ut! Ikke lett når hodet nærmest er halve kropsvekten :ler:

Merker lite sjalusi fra storesøster, og det er jeg innmari glad for. Hun er veldig flink til å være forsiktig, så lenge hun ikke blir overivrig, og det er ganske imponerende for ei på seksten måneder synes jeg.

Tror jeg fikk et smil fra ham her om dagen! Og så har han begynt å lage litt lyder, nærmest litt som duekurring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er snuppa blitt over 9 uker! Hun er veldig grei, og spiser godt. La på seg 2 kg de første seks ukene så er en liten plugg!

Smiler masse nå, og er så gøy å se utviklingen. Hun har hatt litt omvendt døgnrytme men jobber med å få lagt henne tidligere, og så langt fungerer det utmerket :) sover 5-7 timer første økta, så det er skjønt!

Gleder meg bare til tiden fremover med lille gullet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hvordan går det med dere alle? Bare snille babyer?

Idag er det dåpsdag så det er spennende. Ønsker alle en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med dåp!

Jeg koser meg veldig med ungene for tiden! Minsten blir åtte uker i dag, og er en bedagelig og sosial type, ser det ut til! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...