Gå til innhold

Sanger som er vanlige i begravelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Jeg var i en begravelse for en stund tilbake og da de spilte "time to say goodbye" (av Josh Groban) og kantorene sang sa nydelig fikk jeg skikkelig klump i halsen. Dette var til en jeg ikke kjente så godt, jeg var mest med som støtte. Men den låta ble sterk...

Josh Groban har muligens spilt inn en versjon av den sangen, men det er da vitterlig Andrea Bocceli og Sandra Brightman som har "

Dette er en sang jeg hadde vært meget fin å ha i en begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt "bred dina vida vingar" spilt i en begravelse jeg var i for ikke så mange mnd siden. Ganske trist ja..

edit: i begravelsen ble det sunget av en lokal artist, men på spotify kan man høre på Espen Samuelsen sin versjon

Endret av Frozeneyes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige? :gjeiper:

Disse er i alle fall passende og fine etter min mening:

Bjørn Eidsvåg - Eg ser

Secret garden (eller noen andre) - You raise me up

Secret garden/ Peter Jøback - Thank you

Elisabeth Andreassen - Sommerfuglen

Elisabeth Andreassen - Danse mot vår

Helen Sjøholm - Gabriellas song

Celine Dion - Fly

Carola - Blott en dag

Av salmer liker jeg godt "Ikke en fugl til jorden" fordi teksten er så fin.

Og secret garden har generelt veldig mange sanger som er veldig stemningsfulle og triste, dog ofte instrumentelle, f.eks "Hymn to hope".

Endret av Anaconda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av prestene der jeg kommer fra har for "vane" å synge Eg ser a capella i begravelser og vedkommende har en svært vakker stemme - så det er veldig flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

I alle begravelser jeg har vært i har det alltid blitt spilt yndlings-sangen til avdøde.

(Har forresten kun mistet venner, klassekamerater og en kusine. Aldri mistet eldre mennesker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Da min far døde hadde vi: "Eg ser" med Bjørn Eidsvåg, "Tears in heaven" med Eric Clapton, noen Pink Floyd- sanger og "Who wants to live forever" med Queen. Personlig syns jeg disse sangene passer veldig godt i en begravelse. Det var sanger han selv likte godt, og jeg tror det bør være utgangspunktet i alle begravelser. Det er jo den døde som skal hedres. Han likte ikke salmer så godt, og derfor syntes jeg ikke at det passet heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men hvis den avdøde var mer enn middels interessert i engelsk fotball kan dette salmevalget slå litt begge veger.

Den må du nok forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Den må du nok forklare.

Den blir bestandig avsunget under FA-cupfinalen (dvs den engelske cupfinalen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelvesteTerese

I min mormors begravelse i Desember, sang vi deilig er jorden, et par salmer jeg helt ærlig ikke husker navnet på, og søstera mi sang "Eg ser" av Bjørn Eidsvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Men hvis den avdøde var mer enn middels interessert i engelsk fotball kan dette salmevalget slå litt begge veger.

På norsk er den en helt vanlig begravelsessalme: "O, bli hos meg!"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...