Gå til innhold

Hva er den dummeste debatten du har hatt med en religiøs person


Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig bare irritert meg over generelle ting fra noen jeg kjenner, de er kristne men så vet jeg ikke om jeg skal ta inn personlige irrelevante tinger som ikke har så mye med tro å gjøre. Men man kan bli litt små sur av at folk kan være så dumme.

Ellers, hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det og tro er ikke det samme som å være dum

Det og være ateist er ikke det samme som å være smart.



Anonymous poster hash: 4a52b...5b0
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir irritert over deg selv? Ja vel, det forstår jeg godt.



Anonymous poster hash: 94bf9...fd6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det og tro er ikke det samme som å være dum

Det og være ateist er ikke det samme som å være smart.

Anonymous poster hash: 4a52b...5b0

Dum er individuelt, det er sant det. Men så plukket jeg ut folk som jeg generelt har blitt irritert på av og til, fordi det kan hende man blir litt lei når man hører alt vaset som blir sagt. Og jeg har hørt mye dumt ifra religiøse folk. Noen er ok de, også er det noen som ikke er religiøse som jeg blir irritert på av andre grunner, men ikke på lik linje som det jeg hører dem si iforhold til religiøse

Du blir irritert over deg selv? Ja vel, det forstår jeg godt.

Haha, det kan godt hende noen ganger :D

Jeg tror du bør se denne:

Kult, skal sjekke den ut :)

Den var ganske bra. Bra utformet

Endret av Reitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det og tro er ikke det samme som å være dum

Det og være ateist er ikke det samme som å være smart.

Anonymous poster hash: 4a52b...5b0

Nei, så enkelt er det ikke, men det er et helvetes stort overlapp.

Det mest irriterende er vel de som forsøker å bevise sin guds eksistens ved å henvise til den aktuelle religionens bok. Bibelen, Koranen etc. Det er også ganske irriterende når religiøse mener at "jeg mener noe, du mener noe annet, det er vel like sannsynlig og bra å mene det ene som det andre". Nei, det er ikke like bra å tro på totalt udokumenterte, ulogiske, urettferdige og naturstridige historier som å bekjenne seg til en vitenskap som kommer seg videre ved å konsekvent forsøke å motbevise sine egne teorier.

Anonymous poster hash: 0cedb...23d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det og tro er ikke det samme som å være dum

Det og være ateist er ikke det samme som å være smart.

Anonymous poster hash: 4a52b...5b0

Men på gruppenivå har ateister høyere iq enn religiøse.

Anonymous poster hash: 2aa35...3ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr som "trodde på vitenskap" og fulgte opp med flere argumentasjonsrekker for å "bevise" at religiøse mennesker "tar feil," som var krydret med en masse faktafeil og avdekket sviktende innsikt i vitenskapelig metode ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så enkelt er det ikke, men det er et helvetes stort overlapp.

Det mest irriterende er vel de som forsøker å bevise sin guds eksistens ved å henvise til den aktuelle religionens bok. Bibelen, Koranen etc. Det er også ganske irriterende når religiøse mener at "jeg mener noe, du mener noe annet, det er vel like sannsynlig og bra å mene det ene som det andre". Nei, det er ikke like bra å tro på totalt udokumenterte, ulogiske, urettferdige og naturstridige historier som å bekjenne seg til en vitenskap som kommer seg videre ved å konsekvent forsøke å motbevise sine egne teorier.

Anonymous poster hash: 0cedb...23d

Da er det rart at vitenskap og religion er på kollisjonskurs da? Siden du er så intelligent så har du sikkert lest nå at en del forskere nå tror at universet er et hologram?

Les litt mer enn det du gjør, så skal du se at du kanskje ikke får så mye fordommer etterhvert. Det er bare dumme mennesker som har fordommer.

Anonymous poster hash: 1594a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjoner med kreasjonister av den bokstavtro typen som mener at verden er 6000 år gammel og at evolusjonen aldri fant sted. Det er dumt, det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det og tro er ikke det samme som å være dum

Det og være ateist er ikke det samme som å være smart.

Anonymous poster hash: 4a52b...5b0

Amen!!!!

Heldigvis er alle mine encounters med ateister (jeg er Kristen) bare positive. Det er kun her på nett det er folk som lirer av seg gjemt bak et tastatur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen!!!!

Heldigvis er alle mine encounters med ateister (jeg er Kristen) bare positive. Det er kun her på nett det er folk som lirer av seg gjemt bak et tastatur.

Det har du rett i. Internett kan dra ut det værste i folk noen ganger. Det er lettere å sitte bak et tastatur enn å faktisk gi sin virkelige mening og fremdeles holde seg høffelig... Vel egentlig er det ikke vanskelig, men det er så lett for andre å på en måte si at vi kan være sånn fordi det er safe på en måte.

Endret av Reitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som faktisk prøver å overbevise meg om at hvis jeg blir frelst kan jeg "bli frisk" og heterofil. :rolleyes:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en som har forsvart islam

For meg må det være en som forsvarte jøder (mordere, terrorister.)

Anonymous poster hash: 5fffb...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som faktisk prøver å overbevise meg om at hvis jeg blir frelst kan jeg "bli frisk" og heterofil. :rolleyes:

Og jeg som trodde homofili bare var på samme linje som å bli til tiltrukket av det motsatte kjønn jeg. How silly of me :fnise:

Endret av Reitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var ingen debatt men vedkommende hadde en veldig nedlatende holdning til Gnostikere. Og da visste jeg at her var det ingen vits i å snakke om temaet noen sinne. Resten av mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt, så synes jeg det mest tåpelige er hvordan religiøse hyller/takker Gud (samme hvilken...) når noen overlever noe grusomt/forferdelig, men de ser ikke ironien i en slik logikk når f.eks hundrevis av mennesker dør i en flystyrt, orkan eller tsunami.

Gud må altså enten ikke bry seg eller ikke kunne gjøre noe med det, så han er enten ond eller lat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt, så synes jeg det mest tåpelige er hvordan religiøse hyller/takker Gud (samme hvilken...) når noen overlever noe grusomt/forferdelig, men de ser ikke ironien i en slik logikk når f.eks hundrevis av mennesker dør i en flystyrt, orkan eller tsunami.

Gud må altså enten ikke bry seg eller ikke kunne gjøre noe med det, så han er enten ond eller lat...

Enig i det. Jeg så bilder fra Gaza tidligere i dag, og der sto folk og sørget over sine døde, spurte hva i all verden små barn som døde hadde gjort galt. Samtidig sa de at bare Allah kunne redde dem og hvor takknemlige de var for at de selv overlevde. Det er en så merkelig tankegang.

(Det er på ingen måte unikt for muslimer, jeg brukte dem bare som eksempel siden det var det ferskeste eksempelet for min del.)

Anonymous poster hash: 0cedb...23d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det. Jeg så bilder fra Gaza tidligere i dag, og der sto folk og sørget over sine døde, spurte hva i all verden små barn som døde hadde gjort galt. Samtidig sa de at bare Allah kunne redde dem og hvor takknemlige de var for at de selv overlevde. Det er en så merkelig tankegang.

(Det er på ingen måte unikt for muslimer, jeg brukte dem bare som eksempel siden det var det ferskeste eksempelet for min del.)

Anonymous poster hash: 0cedb...23d

Ja det er akkurat hva jeg snakker om. For meg komplett uforståelig at de ikke ser mangelen på logikk.

Sam Harris har et helt fantastisk argument som passer perfekt her:

https://www.youtube.com/watch?v=HthQ6a7FZeA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...