Gå til innhold

Pengegave til konfirmasjon - hvor mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi (hele familien) skal i konfirmasjon til sønnen i en vennefamilie. Disse er gode venner. Hvor mye bør vi gi i gave til han? Jeg vet ikke hvilket beløp som er vanlig og ønsker ikke at vi legger oss hverken for høyt eller for lavt. Konfirmasjonen er i Oslo.



Anonymous poster hash: 3540a...af6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

500-1000kr burde holde synes jeg.



Anonymous poster hash: cc1fc...f9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Trenger det å være penger? Hva med å kjøpe en fysisk gave? For mange gir penger, noe som er synd. En gave skal lkomme fra hjertet, ikke lommeboka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er snakk om venner, ikke familie, ville jeg si 4-600 kr. Uansett om man gir penger eller gave.

Hadde dere ikke vært invitert, bare ville gi gave hadde jeg sagt 3-400kr. En gylden regel er at konfirmasjonsgaven bør være mer enn du ville gitt i bursdagsgave, men ikke overdriv.



Anonymous poster hash: 3b3d0...d75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal man gi til tanteunger feks ?



Anonymous poster hash: f4d67...915
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er invitert i selskap, hele familien, så syns jeg dere bør gi 1000,-

Anonymous poster hash: 77b3b...159

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye skal man gi til tanteunger feks ?

Anonymous poster hash: f4d67...915

MIne har fått 1000 av meg, jeg har en inntekt, og syns det var greit å gi.

Barn av venner får 500, litt mer om jeg er invitert i konfirmasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn av venner der vi ikke er invitert har fått 500. Hadde vi vært invitert hadde jeg nok gitt 1000 eller en gave.



Anonymous poster hash: f5c36...41b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn av nære venner:<br /><br />Vi ligger på 500 kr. Da har hele familien på 5 vært invitert på kaffe/kaker. Har vært det sammen når vi har invitert venner i konf. til våre barn. Samme beløp enten venneparene var med eller uten barn.<br /><br />Tante/onkelunger - 1000,-

Anonymous poster hash: 57385...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger det å være penger? Hva med å kjøpe en fysisk gave? For mange gir penger, noe som er synd. En gave skal lkomme fra hjertet, ikke lommeboka. :)

Penger er en perfekt konfirmasjonsgave. En konfirmant har lite til ingen penger og mange bruker deler av pengene man får på lappen eller starten til et boliglån.... Som jente fikk jeg supermasse smykker som absolutt ikke var min smak og som har blitt lite brukt. Lillebror fikk nesten bare penger, men også ting som fiskestang, reinskinn og gavekort på g-sport.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Penger er en perfekt konfirmasjonsgave. En konfirmant har lite til ingen penger og mange bruker deler av pengene man får på lappen eller starten til et boliglån.... Som jente fikk jeg supermasse smykker som absolutt ikke var min smak og som har blitt lite brukt. Lillebror fikk nesten bare penger, men også ting som fiskestang, reinskinn og gavekort på g-sport.

Ser den. Men å være konfirmant handler for flere om "hvor mye penger jeg har fått" og ikke hva det vil si å være konfirmert. Omtrent alle jeg kjenner "sløste bort" pengene på noe de ønsket seg der og da, og ikke for fremtidens del.

Jeg er kjempeglad for smykkene, maleri og andre gaver av omtanke fra familie og venner. Pengene også, men for meg ble det litt upersonlig. Men alle er forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger det å være penger? Hva med å kjøpe en fysisk gave? For mange gir penger, noe som er synd. En gave skal lkomme fra hjertet, ikke lommeboka. :)

Ja. Det må være penger.

Anonymous poster hash: daa30...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...