Gå til innhold

4 åring som tråkket på snegle!


Allegodetinger3

Anbefalte innlegg

Synes det er bra du forteller han at sånt gjør man ikke.



Anonymous poster hash: b288d...5cb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra å drepe snegler. Du overreagerte veldig. Og da kan ikke drepe en fisk? Er du vegetarianer?

Jeg klarer heller ikke å drepe fisk. Klarer ikke drepe en flue eller edderkopp heller. Folk er forskjellige. ;)

Du overreagert nok litt, men jeg ville også sagt i klartekst til min sønn at slikt gjør man ikke, dersom min hadde gjort noe sånt. De må lære seg å behandle små dyr, selv snegler og meitemark ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt bør ungen lære om salt og øl. Det er en snegle! Jiiises altså...

Men tenk om han tråkker til på en hamster neste gang da?

Anonymous poster hash: abc8c...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en slik hysterisk mor er det ikke rart om han blir psykopat. Makan. Håper han har en farsfigur i livet sitt.



Anonymous poster hash: 4d06e...614
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Men tenk om han tråkker til på en hamster neste gang da?

Anonymous poster hash: abc8c...509

Hamstere har en pokeballer til :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg pleide å rive av beina på stankelbein... det ble ikke seriemorder av henne. Men jeg skal innrømme at jeg ikke greier å drepe insekter selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

En venninne av meg pleide å rive av beina på stankelbein... det ble ikke seriemorder av henne. Men jeg skal innrømme at jeg ikke greier å drepe insekter selv.

Pffff... Som om hun forteller deg alt :glare:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempeviktig å lære barna respekt for alt liv - det er mange voksne som helt åpenbart ikke har fått med seg den lærdommen fra barndommen.

Jeg ville også ha reagert om dette var med vilje - jeg synes ikke det er greit å drepe snegler. Men jeg tror absolutt ikke at han er psykopat for det - så unge barn har ikke utviklet empati enda, det kan de ikke noe for. Da er det opp til oss foreldre å lære dem at de ikke skal plage eller drepe dyr.

Jeg dreper forresten aldri insekter selv, med mindre det er et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Tok min 4 åring etter han kverke ei brun snegle, etter det passer han på hvor jeg også går så jeg ikke skal tråkke på noen, er lov å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drepte 3 frosker på samme dag en gang jeg var liten..
De var så kalde så ville varme den litt, så tok en bøtte med varmt vann (ikke kok varm, litt varmere enn kroppstemp..) og slapp en oppi.. Den stivnet og døde..
Så jeg hadde tatt den opp, ristet litt på den, lagt den på bakken og dyttet i den...
Så var det tur for nummer to...Den gjorde akkurat det samme...

Så ropte jeg på mor, om hun visste hvorfor froskene døde når de ble sluppet i varmt vann..
Hun ristet på hodet og mente at de ikke døde, det hadde hun iallefall aldri vært oppi..
Så jeg tok nummer tre og slapp den oppi, akkurat det samme.. :fnise:
Moren min var litt sånn.. "OK SÅNN DER GJØR DU IKKE!"

Jeg brukte å ta frosker å la de bli kvelt i en lufttett boks,også skjærte jeg de opp for å se hva som var innvendig... xD
Kan si jeg var 4-5år på begge frosketilfellene mine...
Nå får jeg dårlig samvittighet bare om jeg klapper til en blodtørstig myggjævel :fnise:

Enda verre når jeg er med på rypejakt...*snufs* men kjøttet er utrolig nydelig xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg synes det er kjempeviktig å lære barna respekt for alt liv - det er mange voksne som helt åpenbart ikke har fått med seg den lærdommen fra barndommen.

Jeg ville også ha reagert om dette var med vilje - jeg synes ikke det er greit å drepe snegler. Men jeg tror absolutt ikke at han er psykopat for det - så unge barn har ikke utviklet empati enda, det kan de ikke noe for. Da er det opp til oss foreldre å lære dem at de ikke skal plage eller drepe dyr.

Jeg dreper forresten aldri insekter selv, med mindre det er et uhell.

Det der er da en grov undervurdering av barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt å lese alle svar.... Nå var det altså ikke sånn at jeg skrek og kjeftet på han. Jeg sa klart ifra at sånn gjør man ikke og at jeg syntes det var skuffende! Men jeg syntes fortsatt ikke at man skal drepe brunsneglene... de har følelser de også,så det kommer jeg aldri til å lære han! Heldigvis har han jo en farsfigur, for det er jo veldig skadelig men en følsom mor som lærer at man ikke skal drepe uskyldige vesener ( les: ironi) man setter seg virkelig i skuddlinjen her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en brunsnegle var det vel helt greit. Men det finnes forsåvidt bedre måter å ta livet av dem. Forøvrig tar jeg livet av veps, fluer og andre innsekter ved behov. Det minner meg på en ting: jeg burde skifte ut fluepapir i vinduet. Fin ansamling der nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg oppdrar ungene til å bli psykopater for de vet da vitterlig at jeg klipper snegler i to.

Hva kan det gjøre med ett barnesinn at moren deres er en morder?

Anonymous poster hash: 89012...1a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drepte 3 frosker på samme dag en gang jeg var liten..

De var så kalde så ville varme den litt, så tok en bøtte med varmt vann (ikke kok varm, litt varmere enn kroppstemp..) og slapp en oppi.. Den stivnet og døde..

Så jeg hadde tatt den opp, ristet litt på den, lagt den på bakken og dyttet i den...

Så var det tur for nummer to...Den gjorde akkurat det samme...

Så ropte jeg på mor, om hun visste hvorfor froskene døde når de ble sluppet i varmt vann..

Hun ristet på hodet og mente at de ikke døde, det hadde hun iallefall aldri vært oppi..

Så jeg tok nummer tre og slapp den oppi, akkurat det samme.. :fnise:

Moren min var litt sånn.. "OK SÅNN DER GJØR DU IKKE!"

Jeg brukte å ta frosker å la de bli kvelt i en lufttett boks,også skjærte jeg de opp for å se hva som var innvendig... xD

Kan si jeg var 4-5år på begge frosketilfellene mine...

Nå får jeg dårlig samvittighet bare om jeg klapper til en blodtørstig myggjævel :fnise:

Enda verre når jeg er med på rypejakt...*snufs* men kjøttet er utrolig nydelig xD

[/quote

Haha- seriøst!!!

Og du er helt normal idag😜

Anonymous poster hash: eee53...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja mer eller mindre normal ;)

Men som 8-9 åring reddet jeg mus, rotter,fugler, og lemen fra nabokatta! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man forresten svart på et annet innlegg sånn at det blir innrammet? Hehe- noen som skjønte spørsmålet??

Anonymous poster hash: eee53...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man forresten svart på et annet innlegg sånn at det blir innrammet? Hehe- noen som skjønte spørsmålet??

Anonymous poster hash: eee53...2a6

Trykke på knappen svar? :P

slik at man quoter direkte på det innlegget? :fnise:

Var det det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...