Gå til innhold

Har alle her inne modellaktig kropp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et skikkelig rart innlegg, men jeg lover at det ikke er vondt ment på noe vis. Bare noe jeg lurer på.

Jeg synes veldig mange av klærne det linkes til her inne passer best for folk med en "modellaktig" kropp? Altså, en kropp som ikke bare er slank og fast, men også veldig spinkelt bygd i forhold til høyden, og uten kraftige muskler? Og veldig ung?

Omtrent alle buksene jeg har sett har ikke bare vært skinny i passform, men også veldig smale i livet (og egentlig hele veien ned) i forhold til lengden. Det er vel ikke en passform som passer til alle selv om man er slank? Jeg ser for meg at både slanke mennesker med pæreform, og noen av de mest muskuløse fitnessjentene på treningsdelen av forumet ville fått litt problemer med å få plass i disse?

De aller fleste julebordskjolene har vært av typer som har krevd helt flat mage og faste, slanke lår. Også her ville både enhver form for fett, eller en veldig muskuløs kropp blitt nokså rart?

Topper er også ofte i veldig tynt stoff som avslører hver minste valke eller feil, samt litt "firkantede" eller formløse i fasongen. Dette ser vel gjerne bra ut på de "modellaktige", mens like slanke damer med litt mer timeglassfasong gjerne blir seende brede ut?

Jeg tenker hele tida at det plagget kunne jeg ikke brukt pga ditt, og det plagget kunne jeg ikke brukt pga datt, og lurer på om jeg er den eneste her inne som tenker sånn?

Er det slik at de fleste her inne på denne delen av KG er veldig slanke og med en sånn typisk lang og spinkel modellkropp?

Eller er det rett og slett slik at de fleste klær vises av modeller, og at jeg ikke helt ser at de også kan passe til andre typer kropper?



Anonymous poster hash: 8c7a1...8e6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Penelopee

Jeg vil si jeg har en normal kropp. Er 175 og veier rundt 67-68 kg. Har smal midje, men litt ekstra rumpe og bryst. Så nei, jeg ser ikke ut som en modell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger en del der og har ikke på langt nær en modellkropp (veier 59-60 kilo og er cirka 170.) Jeg er slank, men har en merkelig kroppsform. Ganske bred over skuldrene, veldig smal midje, bred over hofta og utstående lår på framsiden, men ikke særlig mye bak. (verken på lår eller annet.)
Etter det jeg har sett på forumet er det mye av det som blir linket til som kan passe mange kroppsformer, men så klart blir det mest vist på "hengere" ala tynne modeller. Men det er vanskelig å bedømme klær på den måten om en er satt i sin egen kroppsform og stil. Mye av det som blir vist kan godt bli brukt av en pære form liksågodt som en timeglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Har langt ifra modellkropp! Slank midje med svære hofter! De fleste klærne som blir linket til her inne hadde jeg ikke fått over lårene engang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei absolutt ikke, er alt for lav og alt for "feit" selv om jeg er str. 34-36, og ikke har jeg noe modellansikt heller, og det er jeg egentlig veldig glad for da fotogent ansikt og pent ansikt jo ikke er det samme...



Anonymous poster hash: 3c7ee...45b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var 18 hadde jeg faktisk det...men nå? Oh no, not anymore:P hehe!

Anonymous poster hash: bd88f...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ inga måte. Eg trur eg veier om lag det same som ein modell, men eg er godt og vel 20cm kortare. Så vil du vel ikkje høyre meg skryte hemningslaust om skinny jeans heller.

Men du veit, når ein legg ved ei lenkje, så er jo kleda vist på ein modell, og ofte er det jo visse trekk som ein snakkar om.

Og dersom ein tek utgangspunkt i korleis folk gjerne ser ut, så er det ein del om kler seg i klede som berre passar ein modell, sjølv om dei slett ikkje har modellkropp... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke du på deg de klærne er det jo bare å kjøpe en størrelse større..?

Klær det linkes til her inne vises i størrelse S, kanskje XS. Men hva vet vi hvilken størrelse den er kjøpt i? M og XL passer de som ikke er "modelaktig" som du kaller det.

Anonymous poster hash: 34b6c...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for alle svarene så langt!

Får ikke du på deg de klærne er det jo bare å kjøpe en størrelse større..?

Klær det linkes til her inne vises i størrelse S, kanskje XS. Men hva vet vi hvilken størrelse den er kjøpt i? M og XL passer de som ikke er "modelaktig" som du kaller det.

Anonymous poster hash: 34b6c...4bb

Men spørsmålet mitt handler ikke bare om vekt, men også om kroppsfasong. Det er jo ikke sånn at vi alle har skikkelig modellkropp innerst inne, som bare er skjult med fett?

Man kan være slank og ha hengehud (pga alder eller vekttap), man kan være slank og uproporsjonal (f.eks. pæreform), man kan også være slank og ha for store muskler i forhold til den typiske modell, osv.

Så det finnes mange forskjellige avvik fra modellkroppen som ikke bare løses ved å kjøpe en størrelse større.

Jeg forstår at klær avbildes i små størrelser, men det forklarer jo ikke hvorfor de fleste avbildede klærne passer best til en bestemt kroppstype?



Anonymous poster hash: 8c7a1...8e6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hele tida at det plagget kunne jeg ikke brukt pga ditt, og det plagget kunne jeg ikke brukt pga datt, og lurer på om jeg er den eneste her inne som tenker sånn?

Er det slik at de fleste her inne på denne delen av KG er veldig slanke og med en sånn typisk lang og spinkel modellkropp?

Anonymous poster hash: 8c7a1...8e6

Det er tydelig at du har et bevisst forhold til kroppsfasongen din, og vet hvordan du kan fremheve de gode delene best mulig. I motsetning til mange andre her?

Folk har nok ikke modellkropp, de tar bare på seg klær de syns er fine, uten å ta hensyn til om de nødvendigvis har en kropp som kler plaggene. Det er selvfølgelig lov det.

På ulike blogger rundt om kring ser man en del jenter som kler seg 20 kg tyngre fordi de ikke kjenner kroppen sin, og jeg tror ikke de er klar over det selv. Sånn er det med mote, folk kan blir veldig ukritiske til hva de faktisk tar på seg bare det er trendy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, min kropp ligner svært mye på en "modellkropp". Veldig mange modeller har jo uansett timeglassfigur, så jeg forstår ikke hva du mener med at med timeglassfigur ser man bredere ut? Timeglassfigur omfatter jo uansett mye. Man kan ha timeglassfigur og samtidig være slank (som jeg er). Man kan også ha timeglassfigur og samtidig være litt større. Det er jo forholdet mellom omkrets midje, omkrets hofter og omkrets rundt brystet som bestemmer om du har timeglassfigur eller ei.



Anonymous poster hash: a0b37...ceb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, min kropp ligner svært mye på en "modellkropp". Veldig mange modeller har jo uansett timeglassfigur, så jeg forstår ikke hva du mener med at med timeglassfigur ser man bredere ut? Timeglassfigur omfatter jo uansett mye. Man kan ha timeglassfigur og samtidig være slank (som jeg er). Man kan også ha timeglassfigur og samtidig være litt større. Det er jo forholdet mellom omkrets midje, omkrets hofter og omkrets rundt brystet som bestemmer om du har timeglassfigur eller ei. Anonymous poster hash: a0b37...ceb

Ts her.

Det jeg mente var at mange overdeler i dag har en nokså vid og firkantet fasong og ikke former seg etter kroppen i særlig grad. Jeg synes dette fungerer best på folk som er veldig spinkle, smale og gutteaktige i kroppen. På de som har hakket bredere skuldre og hofter (dannet av skjelettet, ikke fett) vil jo slike topper henge rett ned og se bredere ut enn en topp som er innsvinget i livet, om det gir mening?

Timeglass er super, men enkelte plagg passer vel bedre til noe mer rett opp og ned?

Anonymous poster hash: 8c7a1...8e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ts her.

Det jeg mente var at mange overdeler i dag har en nokså vid og firkantet fasong og ikke former seg etter kroppen i særlig grad. Jeg synes dette fungerer best på folk som er veldig spinkle, smale og gutteaktige i kroppen. På de som har hakket bredere skuldre og hofter (dannet av skjelettet, ikke fett) vil jo slike topper henge rett ned og se bredere ut enn en topp som er innsvinget i livet, om det gir mening?

Timeglass er super, men enkelte plagg passer vel bedre til noe mer rett opp og ned?

Anonymous poster hash: 8c7a1...8e6

det har du så absolutt rett i.

Jeg bor i en vaseformet figur (et strukket timeglass med lengre liv)

12_realistic_woman_body_shape_chart_by_n

- og med den formen er det døden med rett-opp-og-ned type løstsvingende overdeler.

Legg til et par pupper i størrelse 70E og du har oppskriften på 'vandrende 8-manns knappetelt' ved å velge løsthengende over livlinjen.

Ergo kryper jeg til ofte italia når det gjelder å finne skjorter, velger dem så fasonsydde som mulig og med stretch.

Strikkede kjoler foretrekkes ribbestrikket og kombineres med et elastisk belte i livet.

Runde, små utringninger er heller ikke 'min greie', velger v-ringning eller 4-kanet utringning (dette har mye med ansiktsform å gjøre også).

Jeans (jada, har jo noen par av det også) velges med rette ben. Et høyt liv passer ikke godt til low waist jeans, og skinny fit gjør at jeg føler meg som en kroneis.

Blazere og kåper velges figursydde.

Svært mye av det jeg nå har nevnt er ofte mindre tilgjengelig her hjemme siden det ikke er det store 'in' plagget den sesongen, og dermed handler jeg ute, London og Milano, Venezia og Paris.

Det eneste som har vært greit tilgjengelig har vært blyantskjørt, men mønster og farver har sendt meg ut der også.

Så, til spørsmålet: 169 cm, ca 60 kilo +/- , vaseform -> ikke modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modeller har ofte guttekropper uten verken midje, pupper, rumpe eller lår. Hvordan kan de når de veier 50 kg og er 1,80 høye. Tror den jevne KG kvinne har en mye mer kvinnelig kropp enn en typisk modell. De bruker spesielle modeller til kjoler, de bruker ikke catwalkmodeller da disse ikke ville fylt ut kjolene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...