Gå til innhold

Offisersmiddag på en torsdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på julebord på et fint hotell på torsdag. Det er i forbindelse med mannen min sin jobb. Han jobber i Hæren, og de skal ha en julebordsamlingsmiddag på dette hotellet på torsdag. Forslag til hvor pynta man skal vær? Jeg kjenner ingen av de andre som skal dit. Forslag mottas med stor takknemmelighet.



Anonymous poster hash: f731b...dd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det står ingenting annet enn at det er invitasjon til "julebordsamling for offiserene ved bla bla avdeling". Hva tenker du er pent antrekk da? Kjole? Lang kjole? Mannen min skal ha dress og slips sier han.



Anonymous poster hash: f731b...dd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aminosyre

Hei, jeg var på et av Forsvaret sine julebord nå i helgen, og der var det flere lange kjoler enn det var korte. Selv hadde jeg på meg en kjole som takk til akkurat over knærne, men var ganske pyntet i likhet med alle de andre damene. Kan jo legge til at de fleste av mennene, inkludert han jeg var daten til, hadde på seg uniform, så det kan være det ikke blir helt det samme med tanke på at mannen din skal ha dress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var på et av Forsvaret sine julebord nå i helgen, og der var det flere lange kjoler enn det var korte. Selv hadde jeg på meg en kjole som takk til akkurat over knærne, men var ganske pyntet i likhet med alle de andre damene. Kan jo legge til at de fleste av mennene, inkludert han jeg var daten til, hadde på seg uniform, så det kan være det ikke blir helt det samme med tanke på at mannen din skal ha dress?

Nei dette er nok ikke det samme da tror jeg. Dette er jo på en torsdag også. Og de skal ikke ha uniform. Jeg er litt redd for å pynte meg for mye også.

Anonymous poster hash: f731b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aminosyre

Hva med å bare ha på en halvlang, svart kjole eller noe sånt? Slår jo som regel ikke feil. Om mannen din skal ha på seg dress så må da det være lov å pynte seg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ganske avslappet om han bate skal ha dress. Jeg ville kledd som om jeg skulle i familiemiddag, begravelse, bursdag e.l.

Anonymous poster hash: 77aab...3a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikkje er beden om å gå i mørk uniform kan du ta det heilt med ro, og om han skal gå i dress med slips vil du vere supertrygg i den vesle svarte. I ein valfri farge, så klart! :-) Gå for knelangt, desse offiserane har ein tendens til å vere ganske konservative, og som vedheng skal du berre gli umerkeleg inn i omgjevnaden. Eg har også høyrt om julebord i Forsvaret der ein flekkar ut den mørke uniformen, men om dei ikkje gjer det, OG det er ein torsdag, ville eg kledd meg etter det han har på seg. Spør han, det kan godt vere han har ein idé.

Husbonden min var offiser, og i slike høve stilte eg alltid i knelang kjole, pene tynne strømper og diskrete smykke og sminke. No er jo eg så stutt at alle kjolar er knelange på meg, så eg har eit utval!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mannen min som står bak arrangementet når jeg tenker meg om, han er leder på sin avdeling. Han sier at jeg skal velge en kjole (blant mine to hundre, så utvalget er ikke noe problem, mer heller graden av pynting) og at jeg (naturligvis) kommer til å være finest uansett (<3) Han skal ha dress og slips så da passer det kanskje best med en knelang kjole ja, de kan jo styles både opp og ned. Tusen takk for tips :)



Anonymous poster hash: f731b...dd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mannen min som står bak arrangementet når jeg tenker meg om, han er leder på sin avdeling. Han sier at jeg skal velge en kjole (blant mine to hundre, så utvalget er ikke noe problem, mer heller graden av pynting) og at jeg (naturligvis) kommer til å være finest uansett (<3) Han skal ha dress og slips så da passer det kanskje best med en knelang kjole ja, de kan jo styles både opp og ned. Tusen takk for tips :)

Anonymous poster hash: f731b...dd9

Hvis du har 200 kjoler så vet du vel hva du skal ha på deg på et julebord? Da må du være i overkant klesinteressert.

Anonymous poster hash: e66c7...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 200 kjoler så vet du vel hva du skal ha på deg på et julebord? Da må du være i overkant klesinteressert.

Anonymous poster hash: e66c7...fe5

Jeg har masse klær og har dermed masse å velge i, ikke dermed sagt at jeg syns det er like lett å skulle velge rett bestandig. Jeg har aldri vært med på disse tilsteldningene på mannens jobb før så jeg aner ikke hva slags nivå man skal ligge på. Hadde dette vært i en helg tenker jeg at jeg hadde tenkt annerledes, men siden dette er midt i uken er jeg noe usikker.

Anonymous poster hash: f731b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er (alltid) bedre å være litt for pyntet enn for lite pyntet! Veldig enig med Tigress ellers. :)



Anonymous poster hash: cf2cf...0c3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er (alltid) bedre å være litt for pyntet enn for lite pyntet! Veldig enig med Tigress ellers. :)

Anonymous poster hash: cf2cf...0c3

Det er jeg enig med deg i, kjedelig når folk går i jeans når de skal ut på middag syns jeg. Jeg er glad i kjoler så jeg bruker aldri noe annet, men alle kjoler passer jo ikke til alt.

TS- jeg syns du skal pynte deg akkurat så mye som du vil, det er jul og det er ekstra lov til å glitre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...