Gå til innhold

Katt


Gjest Olava

Anbefalte innlegg

Gjest Olava

Har for første gang katt som venter kattunger.

Vi venter og venter og pus er så vanvittig tjukk..... Hender det at dyr "går over tiden", slik mennesker ofte gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimselot

Vet du når den ble parret eller var den ute og "fikk seg selv"? Jeg tror dyr kan gå litt over tida, men ikke for lenge siden en katts graviditet ikke er like lang som en kvinnes. Vet ikke hvor lenge en kvinne kan gå over termin før de setter i gang fødsel, men det vet sikkert andre her...

Ring veterinær og hør hvis du er usikker, men en høygravid katt kan se rund og god ut på slutten av svangerskapet, og du vet vel kanskje ikke om det er fire kattunger eller sju hun har å bære på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olava

UÆÆÆÆ! 7 kattunger? Jaja, de er velkomne, alle sammen.

Overtid vet jeg mye om selv, gikk laaaangt over tiden med mine.

Joda, det er litt over 8 uker siden paring, så vidt jeg vet. Det er bare det at hun har hatt stor mage så lenge. Trodde det var bare helt på slutten at man virkelig kunne SE det.

Undersøker pattene hver dag, de er store, men det var de for fire uker siden også. Ingen melkespreng.

Mulig jeg er latterlig :icon_lol:! De kommer vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett vanlig svangerskap hos katt er 63 dager, men alt fra 60-70 dager regnes som normalt. Veldig sjelden de går utover 70 dager, og da anbefales det at man kontakter dyrlege. Hvis du ikke vet nøyaktig når hun parret seg bør du se an hvordan hun oppfører seg, virker hun rolig og avslappet er sannsynligvis alt normalt.

Hvor stor hun er kommer jo an på hvor mange unger hun har, men med ett kull på fire begynner moren å få så stor mage at hun begynner å få problemer med å hoppe høyt, ol ca 2 uker før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Fint du fikk svar fra noen som vet mer enn meg. Syv kattunger er sjelden, tror 4-5 er mer vanlig å få, men min mor kjenner en dame som fikk 7 stk. hundevalper og hun holdt på å bli sprø. En gang fant hun ikke den ene valpen og de var overalt på samme tid (den hadde gjemt seg i et klesskap)...

Hun visste at det var bare for en kort stund, men likevel ble hun sliten. En venninne av meg fikk fem valper og alle ville kose med dem. Det var jo greit, men kl. 21 hver kveld måtte de i valpekassen på kjøkkenet (tispa kunne gå fra og til som hun ville), men de fleste klaget og mente hun var streng og stakkars valper...

Vet jeg svarer utenfor tråden nå, men det er et liv med hundevalper og kattunger. Håper du finner ok hjem til dem i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olava

Håper og tror jeg finner gode hjem til dem, ja. Tror markedet er bra i traktene våre.

Takk for svar, begge to!

Katten er veldig sprek, men magen hemmer en del utfoldelse.

Det er jo bare å vente, da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...