Gå til innhold

Reise med hund til England


Gjest Taxi

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar alle sammen. Det er mye å tenke på her. Også skulle jeg ønske hun kunne sitte på fanget inne i flyet  :rødme:

Unskyld, men :hoho: Syns jeg ser 20 kilo hund i fanget i de trange setene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Taxi
Unskyld, men :hoho: Syns jeg ser 20 kilo hund i fanget i de trange setene!

Hun er ganske nett! :D dessuten tror hun at hun er mindre enn hun er og at hun får plass hvor som helst! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
dessuten tror hun at hun er mindre enn hun er og at hun får plass hvor som helst! :hoho:

:hoho: Det er ofte problemet; de tror de er sååå små, og at de fortsatt kan ligge på brystet/halsen og kose, og skjønner ikke hvorfor matmor/matfar ikke takler dette. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Labellamia
To bring your dog or cat into the UK under PETS from one of the listed countries you must have it first microchipped, then vaccinated against rabies and then blood tested. There are no exceptions to this order of preparation apart from the exemption explained in the next sentence. If your pet is resident in certain countries these procedures may be done in a different order.

Norge står på listen så det skal gå greit å ta hunden med til England. Men du kan kun reise fra Stavanger eller Oslo til Heathrow eller Manchester. Og det er bare KLM eller SAS som er godkjente flyselskaper.

Og du må vente 6 måneder etter at blodprøven er tatt før du kan ta hunden til England.

Du kan lese mer her.

Du må vente i nøyaktig 4 måneder etter siste vaksine for å ta blodprøven. Når det foreligger svar på den, og dyregen har fyllt ut hundens pass med stempler og godkjent prøve kan du ta med hunden til England og Norden.

Det tar ca 1 uke fra blodprøven er tatt til svaret komer.

Endret av Labellamia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For innførsel til UK må man faktisk (ifølge linken i et par innlegg over) vente 6 måneder etter at blodprøven som viser antistoffer i blodet er tatt, før man får reise inn med dyret. UK er utrolig strenge på innførsel av kjæledyr...

Du må vente i nøyaktig 4 måneder etter siste vaksine for å ta blodprøven. Når det foreligger svar på den, og dyregen har fyllt ut hundens pass med stempler og godkjent prøve kan du ta med hunden til England og Norden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Labellamia

Jepp du har rett, jeg leste ikke så langt ned på linken. Men ellers i norden er det 21 dager, står i samme avsnitt i linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...