Gå til innhold

sønnen vår er nok allergisk mot kattene våre


tingeling

Anbefalte innlegg

:grine:

Sønnen vår på 1 1/2 har blitt helt prikkete og kløete i det siste, og selv om vi har kuttet ut den ene matsorten etter den andre blir det ikke bedre. Siden han ikke nyser og klør seg i øynene så har vi ikke koblet det med kattene. men nå leste jeg på nettdoktoren.no at katteallergi kan vises ved akkurat de symptomene gutten vår har. Venter på time hos allergilege nå, men gruer meg skikkelig for svaret og frykter det verste.

Pusene våre er heldigvis rasekatter, så jeg håper at det skal gå greit å få omplassert dem. Ihvertfall hankatten som har et helt fantastisk gemytt. Men vår lille pusefrøken som er verdens snilleste og mest kosete katt har noen issues som kommer til å gjøre det fryktelig vanskelig tror jeg. Hun er veldig redd og nevrotisk og bæsjer på gulvet hvis hun blir stresset :tristbla:

Tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist! Jeg er allergisk mot katter, men på meg er symptomene mer klassiske, med rennende øyne og nese og nysing. Har forøvrig katt, og hun skal få eldes med stil. Noe annet har aldri vært aktuelt. Når det gjelder barna blir det annerledes. Hadde ungene mine reagert hadde jeg nok ikke hatt henne lenger.

Håper det viser seg at det ikke er kattene sønnen din reagerer på. Skulle det være det håper jeg du får omplassert dem i vennlige hjem.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, får håpe de finner ut hva han reagerer på og at det ikke er kattene. Det er forferdelig trist hvis dere må kvitte dere med de, men må dere det så kommer de forhåpentligvis i gode hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingerene for at det ikke er katt han reagerer på. Det er ihvertfall ikke en noe vanlig katte-allergiutslag han i såfall har. For å være ærlig tror jeg ikke det er kattene. :klem:

Skal dere ta blodprøve av han? Vi gjorde det for noen uker siden, og har heldigvis fått negativt svar.

Tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sånt allergiutslag fikk jeg også når jeg var 12-13 år husker jeg. Trodde jeg skulle klø meg ihjel. Det viste seg å være allergi mot hvitveis og hestehov av alle verdens ting..jeg hadde plukket disse blomstene i veikanten, og sannsynligvis hatt hendene opp til munnen eller øynene etterpå, derfor den heftige reaksjonen.

Håper som de andre her at det ikke er kattepuser barnet ditt reagerer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte. Vi skal selvsagt ta de prøver som er nødvendige før vi gjør noe som helst. han klør jo ikke i øynene og har ikke noen problemer ift nysing eller pust, så vi håper i det lengste. Men selv om vi nå har kuttet ut all frukt, tomat, gulrøtter og bær, så er han fremdeles prikkete og atopisk. og han var mye bedre når vi var på hytta en uke - uten kattene :grine:

tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om folk som smører kattene inn med ett spesielt middel, slik at de som er allergiske ikke skal reagere så kraftig. Du kan jo eventuelt prøve noe slikt, kunne jo vært en bra løsning om det hjelper på.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om folk som smører kattene inn med ett spesielt middel, slik at de som er allergiske ikke skal reagere så kraftig. Du kan jo eventuelt prøve noe slikt, kunne jo vært en bra løsning om det hjelper på..  :)

petal cleanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Petal Cleanse så er det jo en fin hjelp for å minske allergenene. Det er snakk om ca 30% tror jeg.

Men som du har nevnt før Tingeling, så er det ikke noe alternativ å beholde kattene dersom lillegutt faktisk er allergisk mot dem. Jeg er fullstendig enig i det, og det kunne ikke falle meg inn å holde noe i hus som barna mine ble syke av. Men jeg håper fortsatt det ikke er kattene. Samtidig må det være godt å finne ut av hva det er, og faktisk ha muligheten til å gjøre noe med det. Hvis du skjønner hva jeg mener. :tristbla::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han faktisk er allergisk så må nok kattene ut, hadde det vært meg selv hadde det vært annerledes. Men de er to flotte rasekatter så jeg håper at det går greit å finne nye, snille eiere hvis det kommer til det.

tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...