Gå til innhold

Kattunge som ikke er leveringsklar


Gjest Bøllefrøet

Anbefalte innlegg

Hva med å ta en skikkelig prat med hun som eier kattungen? (Jeg har fortsatt ikke fått med meg hvorfor hun ikke kan ha den lenger enn 6 uker, så det er vel bare viljen det går på?) Tror jeg hadde prøvd meg med en liten bløff for å få henne til å tenke. For eksempel;

"Fortalte naboen/ei venninne/en på jobben/ at jeg skal få katt snart. Hun kan masse om katt, så jeg tenkte hun kan gi meg noen tips før den flytter inn. Men hun jobber i Mattilsynet og sa at det faktisk er ulovlig å gi bort kattunger som bare er 6 uker. Lurte på hvem du var og sånn.( :sjarmor: ) For katten kan visst bli ganske ødelagt av det, sa hun. etc.etc ~utbrodere litt~

Vet ikke jeg, men få henne ihvertfall til å forstå at sånt grenser til dyreplageri. Ofte går det inn dersom man sier at man har det fra fagfolk. Dyrlege, oppdretter eller noen fra Mattilsynet. Håper du får henne til å ombestemme seg!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bøllefrøet

Her har det vært en del meninger ser jeg. Takk skal dere ha. Jeg er midt i flytting, og har ikke vært på nettet på en stund, så fikk ikke svart før nå.

Jeg tok i mot kattungen på lørdag. Hun spiser litt selv (kattungemat jeg har gjort bløtere), og drikker vann + at jeg har gitt henne litt kattemelk, men skal prøve med den morsmelkerstatningen. Kattene mine har blitt litt mer vant til henne, hvertfall den ene, men freser en del innimellom fortsatt, sannsynligvis for å vise at "Hei, det er jeg som er sjefen her, altså!", men jeg tør ikke la dem være alene sammen ennå.

Til du som spurte om hun var ei venninne av meg: Nei, det er hun ikke, jeg kom bare i kontakt med henne gjennom en annonse på finn.

Jeg fikk aldri noen grunn til hvorfor hun absolutt måtte gi henne bort, jeg spurte (på mail), men hun bare overså det. Jeg sendte også mail om hvorfor det var dumt å gi bort en kattunge så tidlig, men det bare overså hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...