Gå til innhold

Ateist Stephen Fry svarer på spørsmål om Gud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg og! Så enkelt men allikevel så dyptgående i "guds" natur.

'I'd say, bone cancer in children? What's that about? How dare you?'

Jeg må spekulere i om programleder har organisert gudstro av noe slag, for han ser helt himmelfallen ( :fnise: ) ut.

Anonymous poster hash: 5e4d4...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Det er jo et godt poeng han lager.

Men om det finnes en Gud ( noe jeg tviler på ) så håper jeg at han ikke er slik den Abrahamske Gud er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, mener å ha sett en overskrift nylig at han skal ha gifta seg. Et litt usannsynlig par kanskje. :)

Jeg er Stephen Fry sin No 1 fan, men jeg skal ærlig innrømme at bildene av dem sendte meg litt ut i....øøhhhh...ewwww...en liten stund, men så tenker jeg på hvilken amazing person Stephen Fry er og at jeg selv, kvinne, dog 10 år eldre enn hans nå ektemann, glætt ville gitt alt jeg har, gitt blaffen i sex og latt ham ha homofile forhold i fleng for å kunne tilbringe tid med ett av verdens mest fantastiske mennesker.

Det var bare litt visuelt sjokk grunnet aldersforskjellen, helt normalt, og jeg er nå grovt misunnelig på hans ektemann.

Anonymous poster hash: 5e4d4...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig i homseforhold at en er mye eldre og en er ganske ung. Ikke noe rart i det. Relativt gamle Jan Thomas fant seg også en pur ung gutt og det ser ut til å gå bra.

Stephen Fry er en klok og artig skrue som jeg gjerne skulle hatt som onkel eller noe.



Anonymous poster hash: 0cc3e...1fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Eldre britiske menn som er kjendiser har draget på de yngre, Mang en eldre britiske herremann, men noe ungt på skulderen, både av menn og damer, Flere av monty python folka har damer som er 1% av deres alder, Patrick stewart er 75 og har vel en kona på slutten av 20 årene, Ian McKellan har vel en ung mann osv. Så dette er ikke uvanlig.

On topic, Det fry kommer med er "question of evil" en enkel med drepende effektiv kritikk av en god gud, den motbeviser ikke konseptet gud(det har vi andre ting for) men den motbeviser konseptet en god gud.

David Attenburough har brukt den samme tingen, inkludert det med larven i øyet på barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre britiske menn som er kjendiser har draget på de yngre, Mang en eldre britiske herremann, men noe ungt på skulderen, både av menn og damer, Flere av monty python folka har damer som er 1% av deres alder, Patrick stewart er 75 og har vel en kona på slutten av 20 årene, Ian McKellan har vel en ung mann osv. Så dette er ikke uvanlig.

On topic, Det fry kommer med er "question of evil" en enkel med drepende effektiv kritikk av en god gud, den motbeviser ikke konseptet gud(det har vi andre ting for) men den motbeviser konseptet en god gud.

David Attenburough har brukt den samme tingen, inkludert det med larven i øyet på barn.

Gi eksempler på en god gud da? Regner med du mener både Allah og Jahve?

Anonymous poster hash: 10718...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.yogananda-srf.org/HowtoLive/Knowing_God.aspx

Anonymous poster hash: 60933...7dd

Dette var jo overhodet ikke konkrete eksempler, bare OM Gud. Jeg kan godt si jeg er snill og god, men HVORDAN er jeg det? Gir jo ingen mening om jeg bare hevder jeg er det. Forstår du? Så vil gjerne vite hvordan Gud er snill, altså konkrete eksempler.

Anonymous poster hash: 10718...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Gi eksempler på en god gud da? Regner med du mener både Allah og Jahve?

Anonymous poster hash: 10718...846

Finnes ingen god gud, finnes sikkert mindre onde, men ingen er gode, poenget er at andre religioner ikke "selger en god gud" det er liksom selling point for den abrahamske guden, han er allvitende, allmektig og evig god. Noe som ikke stemmer med verden.

Hundu gudene påstår ikke de er evig gode, og gode, noen er direkte bastards, samme med greske, egyptiske og norønne guder, ingen av de selges som perfekte og gode. De er basicly bare super mennesker. De har samme lyster og mangler vi mennesker har. Kristne guden skal være over dette menneskelige. Og derfor kan ikke han/hun/det eksistere i en verden med så mye ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Stephen Fry sin No 1 fan, men jeg skal ærlig innrømme at bildene av dem sendte meg litt ut i....øøhhhh...ewwww...en liten stund, men så tenker jeg på hvilken amazing person Stephen Fry er og at jeg selv, kvinne, dog 10 år eldre enn hans nå ektemann, glætt ville gitt alt jeg har, gitt blaffen i sex og latt ham ha homofile forhold i fleng for å kunne tilbringe tid med ett av verdens mest fantastiske mennesker.

Det var bare litt visuelt sjokk grunnet aldersforskjellen, helt normalt, og jeg er nå grovt misunnelig på hans ektemann.

Anonymous poster hash: 5e4d4...ea2

Stephen Fry har ikke sex ved penetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uttrykket på programlederen fikk meg til å le hehe, men han har jo et veldig godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at Byrne spesifikt spør Fry......"and you walk up to the pearly gates". Det blir av denne setning klart at Byrne spesifikt spør om Fry sitt forhold til den kristne gud.

I denne tråden må man forholde seg til den kristne gud og kristendommens dogmer da det er disse Fry sitt svar retter seg mot.

Jeg tror ikke Elliott Spencer sin alder er noen faktor i Stephen Fry sin kjærlighet til ham. Fry er en meget sær mann, han er intellektuell og jeg kan ikke tenke at han daglig orker å omgåes ett menneske han ikke finner fasinerende og oppriktig elsker.

Der i den setningen fant jeg vel også litt svar, menneske, ikke alder.



Anonymous poster hash: 5e4d4...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...