Gå til innhold

Jeg er drit-lei "intellektuelle" ateister!


maskineple

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tickety-Boo

Hinduisme er spiritualisme blandet med marxisme (en politisk religion)

Kristendommen er har vel lite med politikk å gjøre... Ihvertfall protestantene, katolikker derimot...de er like fæle som hinduister.

Sa aldri kristendommen har rett uansett, sier at dere ateister tror bibelen er ment 100% bokstavelig, nei!

Det er for det meste nye testamentet som er kristendommen. Paver og prester er heller ingen del av det nye testament sååå ja. Der har du det!

Så dere kristne plukker bare ut de delene dere liker fra bibelen og ser på disse som en sannhet, mens dere forkaster resten? Kristendommen, og kristne religiøse, ble plutselig merkelig(e) i mine øyne....

Hvordan kan dere da kalle dere kristne når dere forkaster de delene av Guds ord som ikke passer dere? Og hvordan vet du hvilke deler av bibelen som ikke er ment bokstavlig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det og kultur, ingen kulturer i verden som kan måles med den kristne kulturen.

Og dessuten så vokser kristendommen raskt derborte i kina-land.

Og ateismen vokser raskt i Europa og i den vestlige verden. er utrolig glad for at de fleste i Norge er ateister jeg. så slipper jeg å deale med religiøse mennesker. Norge ligger på 2. plass på listen over de gladeste landene. Danmark på 1. der også majoriteten er ateister. Norge og Danmark er også kåret til verdens beste land å bo i. så vi ateister gjør tydeligvis noe rett.

Endret av Andreas_B
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profilbilde av Zac Efron og mann som skriver på KG, la meg spør deg hadde du giftet deg i kirken?

Hvis du virkelig synes det er eventyr hvorfor er det slik at du tar deg tid til å plage kristne?

Dessuten så kan du også gifte deg utenfor kirken, bare la kristne vær i fred.

Nei, har ikke tenkt til å gifte meg, med mindre min fremtidige kjæreste vil det. om vi skal gifte oss i kirken eller gjøre det borgerlig får være opp til han. og jeg plager ikke kristne. du lagde denne tråden i et diskusjons forum. da må du tåle å få svar tilbake. det var jo uansett du som begynte å "plage" ateister.

Endret av Andreas_B
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er drittlei religiøse som prøver å overbevise andre om sin religion. Det gjelder like mye kristne som prøver å overbevise ateister som hvilke som helst andre religioner som prøver å overbevise andre religiøse/ateister.



Anonymous poster hash: e1296...426
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Er du virkelig så Naiv? Tror du virkelig at siden Norge er et sekulært land så er det et godt land? Du tenker jo selvfølgelig ikke på kristen kultur, dessuten er ikke de fleste i Norge ateister slik som du vil ha det til, kjenner en haug med kristne som stemmer Høyre, likevell fikk KRF 5,6%. Du tenker jo selvfølgelig heller ikke over oljen og familiekulturen. Neida, du vil slippe å "deale" med kristne.

Og btw så er Kina og N-Korea verdens mest ateistiske land, betyr det at kinesere har et bedre sammfunn en oss? Sovjet-unionen var også ateister hadde du heller bodd der enn USA under Ronald Reagan, USAs mest religiøse president....

Nei, Norge er ikke et bra land bare fordi de fleste er ateister. det har jeg aldri sagt :rolleyes: og jo, majoriteten av den norske befolkning er ateister. uansett om du liker det eller ikke. Kina og Nord-korea er heller ikke verdens mest ateistiske land. det er faktisk Sverige ;)

Endret av Andreas_B
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tickety-Boo

Dessuten så har jeg ikke sett en eneste kristen som er enig med meg her, dette underforumet er for det meste fyllt med folk med psykiske og seksuelle problemer som lager tråder der de snakker om hvor dumme kristne er...

Følger du de ti bud, ensombåttur? Jeg spør fordi det finnes ikke så mye nestekjærlighet i innleggene dine.

Jeg mener ikke å være frekk eller spydig, men jeg skulle ønske at de som proklamerer at de er kristne ville vise oss hedninger det som er positivt med religionen deres i det minste.

Endret av Tickety-Boo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror ikke jeg på Gud, men jeg vil ikke anse meg som ateist. Syns det er helt absurd å kalle seg selv for ateist.

Når det er sagt, så er jeg også veldig lei av "intellektuelle" ateister.

Vi har ikke bevis på at Gud finnes, men vi har heller ingen bevis på at han IKKE finnes. Så det vil da være helt subjektivt å tro på Gud eller ikke. Filosofen Pascal hadde et slags "veddemål": Hvis det ikke finnes noen bevis for eller imot Guds eksistens, så kan man like godt tro på Gud, for hvis det viser seg at han finnes og man har oppført seg dårlig, så havner man i helvete. Hvis han viser seg å ikke eksistere, men man har levd et godt og gudfryktig liv, så har man ikke tapt noe annet enn at man har mistet et par friheter, som å drikke alkohol for eksempel.

(…)

Det er kanskje noe å tenke på for noen som tror at "å slutte å tro på eventyr" er så lett og helt uten konsekvenser. Nå sitter ikke jeg her og glorifiserer all religion, men man må også klare å skille LITT mellom religiøs integrisme og den faktiske religionen.

(Beklager for at dette kanskje var litt rotete skrevet, men har ikke sovet på 38 timer. Eksamen snart.)

Du tror ikke på gud. Da er du per definisjon ateist. Pascal, Nietzsche, Schopenhauer, Camus … temmelig intellektuelt, spør du meg. Altså er du en intellektuell ateist. Siden du er lei av intellektuelle ateister, må du nesten være lei av deg selv også.

Pascals argument er en ren fallitterklæring. Det er uendelig mange ting vi ikke kan bevise at ikke finnes, uten at det gir oss noen grunn til å tro at de eksisterer. Jeg kan forresten ikke tro at du gjengir ham riktig, for han mente vel ikke at man automatisk oppfører seg dårlig hvis man ikke tror på gud? Eller at man automatisk oppfører seg godt hvis man tror på gud? Det aller sløveste er at han nærmest oppfordrer folk til å velge å tro (hvordan kan man velge noe sånt?) av én eneste grunn som i tillegg er egoistisk: Hvis det skulle vise seg at kristendommen har rett, er det en fordel for deg å ha trodd når du dør.

Jeg må også innrømme at det irriterer meg at du til slutt slår oss i huet med ordet "integrisme" som er så lite brukt at det ikke står i ordboka og ikke gir noen norske treff når man googler.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare slutte å tro på eventyr :rolleyes:

Hvor gammel er du?

Dette er kommentarer jeg tenker at kommer fra ungdomsskoleelever...

Uansett; i de senere innleggene dine har du noen gode poeng, men jeg synes det er vanskelig å diskutere med folk som kommer med slike usaklige innlegg.

Anonymous poster hash: 0efe8...3f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, Kina 59% tror ikke på noe som helst religion, Sveits er mye mye mer religiøst enn Sverige betyr det at Sverige er et bedre land? Og 29% som ikke tror på religion i Norge er ikke majoritet...

Problemet er at du tror ateister gjør land bedre, slik er det nok ikke. Det har ingenting med saken å gjøre..

31-72% av den norske befolkningen er ateister. det er ingen offisielle konkrete undersøkelser som kan vise hvor mange prosent av befolkningen er ateister. jeg bor her i Norge, jeg vet selv at de fleste i Norge er ateister. er jo ikke så vanskelig å skjønne.

og jeg tror heller ikke at ateister gjør et land bedre. men de beste landene i verden er også et av de mest ateistiske :)

Endret av Andreas_B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tickety-Boo

Ok. "Du skal elske din neste som deg selv" er ikke blant de ti bud. Men "den gyldne regel".

My bad!

Men det er fremdeles regnet som en veldig viktig del av det å være kristen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som flere andre har sagt, HI har så plagsomt dårlig språk at det orker jeg ikke lese.

Ser ut som hele flokken her vil bare plage kristne folk, men la meg spør deg, tror du på det overnaturlige?

Gjenferd,ånder,mystiske ting? Det er det jo flere som har opplevd altså ting som ikke kan forklares.

Jeg ser ingen i denne tråden som er ute etter å plage kristne. Jeg kan også svare at nei, jeg tror ikke på det overnaturlige.

Klart vi har opplevd ting som ikke kan forklares vitenskaplig. Ennå. Ting som virket helt uforklarlig for 50 år siden, kan man gjerne forklare i dag.

Nå tror ikke jeg på Gud, men jeg vil ikke anse meg som ateist. Syns det er helt absurd å kalle seg selv for ateist.

Hvorfor er det absurd? Det betyr at man ikke er teist (tror på èn eller flere guder). Altså, at man ikke tror på gud.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..Tja...

kanskje.

  1. Du skal ikke ha andre guder enn meg. Yup.
  2. Du skal ikke misbruke Guds navn. Yup.
  3. Du skal holde hviledagen hellig. Tja, tar meg en ekstra hvil kanskje.
  4. Du skal hedre din far og din mor. Er takknemlig for å ha gode foreldre Yup.
  5. Du skal ikke slå i hjel. Yup.
  6. Du skal ikke bryte ekteskapet. Yup, når jeg gifter meg skal jeg ikke ligge med andre :P
  7. Du skal ikke stjele. Yup
  8. Du skal ikke tale usant om din neste. Yup, det er jo bare stygt gjort.
  9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom. Kan hende jeg er litt sjalu, men klarer meg fint.
  10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle. Yup, en fæl ting å ligge med andres ektefeller..

Er nok ikke så ekstremt som dere ateister skal ha det til...

Bare for å påpeke litt.

1.: dette budet er originalt lenger, men det vet du sikkert siden du nevnte King James.

3.: dette budet er også lenger, men er forkortet ned av DKK slik du skriver den her. Dette budet har mer i seg enn å bare hvile. Dessuten, selv om man holder dette budet, men på uriktig da, så bryter man allikevel helligdagen. Så spørsmålet er; hvilken dag er det snakk om.

6.: dette budet gjelder også før du er gift, men det tror jeg du vet :)

Nå påstod du kanskje heller ikke at du holdt dem, men bare for å nevne det.

Og til Tickety-Boo, det er sant som du sier, det er mange som kaster dårlig lys over kristendommen pga deres atferd, uvitenhet og hvordan de formidler budskapet. Når det er sagt så burde det heller ikke være vanskelig å identifisere enn sann kristen, for han vil ha Jesus som sitt forbilde, og de fleste vet at Han ikke var ond, anklagende eller spydig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jo flere som har opplevd altså ting som ikke kan forklares.

At en person opplever noe han personlig ikke kan forklare betyr ikke at det ikke er en naturlig forklaring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Dette er kommentarer jeg tenker at kommer fra ungdomsskoleelever...

Uansett; i de senere innleggene dine har du noen gode poeng, men jeg synes det er vanskelig å diskutere med folk som kommer med slike usaklige innlegg.

Anonymous poster hash: 0efe8...3f2

Jeg antar at Andreas_B er akkurat så gammel at han har oppdaget sitt eget intellekt men akkurat så ung at han ikke har fått med seg norsktimen hvor definisjonen på hva et eventyr er ble forelest. To markante kjennetegn på eventyr er at det er en folkelig fortelling uten forankring i tid og rom - begge disse faktorene stemmer ikke overens med Bibelen i det hele tatt. For det første er den stappfull av konkrete tidsgjengivelser og for det andre skal du være rimelig tolerant for å kalle det en "folkelig fortelling".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...