Gå til innhold

Er empati og moral en sosial konstruksjon


WubWub

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulike kulturer har ulik moral, så noe av det er definitivt en sosial konstruksjon.



Anonymous poster hash: a7093...2db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, skaff deg hjelp så får du profesjonelle til å gi deg en diagnose.

Jeg trenger ingen diagnose lol. Jeg vet hvem jeg er, og nå som jeg har lært utifra KG at mennesker generelt er slemme. Så er det absolutt ingenting avikkende ved at jeg er slem hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ingen diagnose lol. Jeg vet hvem jeg er, og nå som jeg har lært utifra KG at mennesker generelt er slemme. Så er det absolutt ingenting avikkende ved at jeg er slem hehe

Du må rett og slett slutte å si ting som setter deg fast. Hvorfor alle disse spørsmålene på KG om empati og moral, når du egentlig vet hvem du er? Du graver jo etter bekreftelser for at du er normal, når du ikke er det.

Les hele linken jeg gav deg, det er mange ting der som minner om måten du oppfører deg på. Da kan det være greit å få det dokumentert slik at du kan få hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må rett og slett slutte å si ting som setter deg fast. Hvorfor alle disse spørsmålene på KG om empati og moral, når du egentlig vet hvem du er? Du graver jo etter bekreftelser for at du er normal, når du ikke er det.

Les hele linken jeg gav deg, det er mange ting der som minner om måten du oppfører deg på. Da kan det være greit å få det dokumentert slik at du kan få hjelp.

hehe tør du gi meg din hjemmeaddresse? ;) du virker tøff online, hadde du turt møtt meg i virkeligheten? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tør du gi meg din hjemmeaddresse? ;) du virker tøff online, hadde du turt møtt meg i virkeligheten? ;)

Det å kjøre "juling" kortet ligger litt for langt ned intellektuelt sett for meg å skulle bite på.

Dessuten har jeg liten interesse av å møte en person som har gitt seg selv diagnosen psykopat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Empati er medfødt og er noe en utvikler i løpet av barndommen. Det trenger tid på å utvikle seg som feks sidesyn, hørsel osv.

De som er født uten empati er de vi kaller psykopater. Altså ikke normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å kjøre "juling" kortet ligger litt for langt ned intellektuelt sett for meg å skulle bite på.

Dessuten har jeg liten interesse av å møte en person som har gitt seg selv diagnosen psykopat.

hehe. du burde takke meg, men jeg skal la dette gå. i fremtiden, husk hvem som er hvem lille gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. du burde takke meg, men jeg skal la dette gå. i fremtiden, husk hvem som er hvem lille gutt ;)

Hehe, husk dette da. Du har lagt ut endel bilder av deg, så alle kan jo se hvor stor du egentlig er her inne. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan prøve være tøff mr timza haha. prøv vær tøff i tryne mr putin du haha

På hvilken måte har jeg vært "tøff"?

Jeg har gitt deg vitenskapelige bevis på at empati er noe normale mennesker har. Når du da sier at du ikke har dette, mens du prøver å rettferdiggjør dette med vrangforestillinger, så er ikke det for å "tøffe meg". Det er tro det eller ei for å prøve å hjelpe deg for å finne hjelp. Det er ingen her inne som kan gi deg en diagnose, om du er psykopat eller har en form for aspergers syndrom vil en som sagt sakkyndig person gi deg et bedre svar på en noen her inne. Med andre ord, søk hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte har jeg vært "tøff"?

Jeg har gitt deg vitenskapelige bevis på at empati er noe normale mennesker har. Når du da sier at du ikke har dette, mens du prøver å rettferdiggjør dette med vrangforestillinger, så er ikke det for å "tøffe meg". Det er tro det eller ei for å prøve å hjelpe deg for å finne hjelp. Det er ingen her inne som kan gi deg en diagnose, om du er psykopat eller har en form for aspergers syndrom vil en som sagt sakkyndig person gi deg et bedre svar på en noen her inne. Med andre ord, søk hjelp.

På hvilken måte har jeg vært "tøff"?

Jeg har gitt deg vitenskapelige bevis på at empati er noe normale mennesker har. Når du da sier at du ikke har dette, mens du prøver å rettferdiggjør dette med vrangforestillinger, så er ikke det for å "tøffe meg". Det er tro det eller ei for å prøve å hjelpe deg for å finne hjelp. Det er ingen her inne som kan gi deg en diagnose, om du er psykopat eller har en form for aspergers syndrom vil en som sagt sakkyndig person gi deg et bedre svar på en noen her inne. Med andre ord, søk hjelp.

hehe ja det er leit han må vokse opp som et svin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det ikke er normalt å mangle empati hvorfor mangler jeg det da?

du kan være psykopat. hadde jeg vært deg hadde jeg gått til en psykolog. og selv om du mangler empati, betyr det ikke at det er normalt

Endret av Andreas_B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja det er leit han må vokse opp som et svin

Prøv igjen. Si noe som gir mening.

Tale og språk

!Mennesker med Asperger syndrom tilegner seg ikke språkkunnskaper vesentlig langsommere enn andre, og språket har ikke store mangler. Likevel vil både språktilegnelse og bruken av språk ofte være atypisk.[6] Det atypiske kan vise seg i detaljnivået, brå overganger, bokstavelige tolkninger og misforståelser av nyanser, bruk av metaforer som kun er meningsfulle for personen selv, usedvanlig pedantiskinnhold, formell eller særegen tale, eller særegenheter knyttet til hvor mye vedkommende snakker, hvor hurtig, og med hvilken intonasjon, uttale, og rytme.[2]"

Endret av Timza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...