Gå til innhold

UTSLETT og hodepine


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Våknet i går med utslett spesielt på albuer, og veldig hovne øyelokk. Fant etterhvert ut at jeg var rødskjoldete (eh, mer lyrosa, egentlig) over hele kroppen, men mest på bein, armer, ansikt og føtter, for ikke å snakke om ørene. Min første reaksjon var elveblest, men det har jeg slått fra meg nå. Jeg var verre i dag tidlig, hele ansiktet mitt var oppblåst, og hendene mine var som sprengte knakkpølser... Jeg ble skikkelig kvalm og svimmel da jeg stod opp, og måtte bare gå og legge meg igjen, men jeg vet ikke om det var på grunn av angsten for å få noe skummelt, eller om jeg faktisk bare ble så dårlig på grunn av utslettet. ¨Føler meg ikke helt bra, men klarer ikke helt å finne ut om det er en allergisk reaksjon, eller hjernehinnebetennelse, eller ja... gudene vet. Noen som har opplevd det samme? Utslettet varierer i synlighetsgrad, men det er veldig rosa og flekkete, noen store og noen små, og mye av det går på en måte i ett med huden. Nå har jeg også fått endel rosa flekker på brystet. Har tenkt på en allergisk reaksjon, men vil man få hodepine og feber av sånt også? Har ikke direkte feber, men ansiktet mitt er litt varmt. Oida, dette ble mye... men jeg er litt panisk akkurat nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen din i morgen eller legevakten i dag. Du kan ikke få en diagnose her, vet du. Det slår meg at det enten ikke er reelt eller at du ikke er så panisk likevel siden du har ro til å vente på ukvelifiserte gjetninger på kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver det høres det ut som en allergisk reaksjon. Ring til legevakta nå du. Der kan du få allergimedisin som tabletter eller injeksjon. Viktig at du får behandling så det ikke utvikler seg til en mer allvorlig reaksjon og viktig at du ikke får tilført mer av det du er allergisk for.

Hjernehinnevetennelse gir hudblødninger. Små streker eller prikker under huden som ikke forsvinner hvis du trykker et glass mot dem. Hvis det hadde vært hjernehinnebetennelse som hadde kommet så langt hadde du følt deg veldig dårlig. Utfra din beskrivelse høres det ikke ut som hjernehinnebetennelse.

Uansett hva det er bør du kontakte lege i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai... Hvor lenge varer en allergisk reaksjon egentlig?

Var hos legen i går da jeg var enda verre, og fikk kortisonsprøyte. Han mente det var en allergisk reaksjon, men han tittet ikke så nøye på det, så jeg føler meg ikke helt trygg. Ble grei igjen etter sprøyta, fremdeles litt rød her og der, men da jeg skulle legge meg var alt tilbake for fullt igjen, om ikke verre enn før... Tørr ikke legge meg nå, sitter her og rister av angst. Føler meg litt hoven og varm ja...

Kan det være at jeg har fått en plutselig allergisk reaksjon mot støv? Eller vil man reagere annerledes? Synes det bare står om pustebesvær etc, men det har jeg ikke foreløpig. Bare masse, jævlig kløende utslett som brer seg utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støvallergi, bruker å hovne opp i ansiktet hvis jeg feks har sovet på en pute som støver mye, og gnidd ansiktet nedi den, og får pustebesvær, men IKKE det du beskriver! Jeg ville ringt legevakta nå hvis jeg var deg, det høres IKKE bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Gjest Sarah

Les deg opp på candida, sopp i tarmene! =) Det er en gjærsopp som alle har, men av mye antibiotika, alkohol eller sukker og hvitt mel, vokser den og tar over fordøyelsen..

De fleste leger er ikke oppdatert på denne typen sopp, de sier den bare er i sjeden eller munnen, men fler og fler har dine symptomer og blir ikke bra av en anitibiotika kur..

Lykketil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...