Gå til innhold

Mørk flekk i BH der niplene er


Badehette

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn får jeg en mørk flekk i BHen akkurat der nippelen min er. Flere enn meg som får det? Noen som vet grunnen? Vasker BHen etter 2-3 dagers bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På det ene brystet eller begge? Kan du ha blødd?



Anonymous poster hash: d6cf1...82a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter brystvorter.

Du har ikke noe forslag på hva det kan være, eller gikk du inn i tråden kun for å rette på trådstarter?

Anonymous poster hash: d6cf1...82a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor putter du nipler i bh-en? Bare la vær med sånt tull, så slipper du problemet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde skrevet brystvorter isteden på google, hadde du fått resultater.

http://nhi.no/pasienthandboka/symptomer/kvinne/brystvortene-vesking-veiviser-1388.html?page=2

Fant også dette:

Hva skyldes at væske kommer ut av brystene?

Hvis du ikke er gravid vil det selvfølgelig ikke oppleves naturlig at det kommer væske ut av brystvortene. Men det er faktisk ikke så uvanlig, og det er sjelden det skyldes noe alvorlig.

- Væsken som kommer ut av brystvortene kan være tykk eller flytende og har ofte farger som gul, brun, hvit, grå eller rød. Årsaken kan være spontan eller komme av stimulans, en godartet svulst, infeksjoner eller bivirkninger av medikamenter.

I få tilfeller kan det være et tegn på hormonell ubalanse eller kreft. Da er imidlertid væsken ofte rød. Hvis det er tilfelle bør du kontakte lege.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke noe forslag på hva det kan være, eller gikk du inn i tråden kun for å rette på trådstarter?

Anonymous poster hash: d6cf1...82a

Kan ikke se at du kom med et strålende forslag? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk skal henge seg opp i en så liten skrivefeil...

Opplever ikke at det kommer væske ut. Merket det først da jeg tok av BHen en gang. Var to mørke flekker der brystvortene (grusomt ord) er. Nå er det mørke flekker i alle de lyse BHene mine. Fryktelig irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til det samme iblant. Skjønner det heller ikke for jeg har aldri opplevd at det kommer væske ut. Hos meg er det mest synlig i BH'er med litt farge på, merker det ikke når jeg har på hvit BH og heller ikke svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk skal henge seg opp i en så liten skrivefeil...

Opplever ikke at det kommer væske ut. Merket det først da jeg tok av BHen en gang. Var to mørke flekker der brystvortene (grusomt ord) er. Nå er det mørke flekker i alle de lyse BHene mine. Fryktelig irriterende.

Men nå har du fått svar, jo det er veske, ellers hadde det naturlig nok ikke gitt farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk skal henge seg opp i en så liten skrivefeil...

Opplever ikke at det kommer væske ut. Merket det først da jeg tok av BHen en gang. Var to mørke flekker der brystvortene (grusomt ord) er. Nå er det mørke flekker i alle de lyse BHene mine. Fryktelig irriterende.

Det handler ikke om skrivefeil. Dette tilfellet handler om å bruke et ord som ikke er spesielt riktig å bruke i skriftlig norsk.

Anonymous poster hash: 8cd7c...da2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg har én BH som har sånne permanente flekker som ikke går bort i vask men ikke i noen av de andre BH-ene mine. Tror det kommer av at puppene gnisser mot stoffet med svette og døde hudceller, og at enkelte stoffer lettere blir misfarget. Det trenger ikke være noe galt med puppene dine eller bety at det kommer væske ut av dem (regner med du merker det dersom det er tilfelle og kontakter lege for å finne ut av det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler ikke om skrivefeil. Dette tilfellet handler om å bruke et ord som ikke er spesielt riktig å bruke i skriftlig norsk.

Anonymous poster hash: 8cd7c...da2

Herlig! Nå har jeg et ørlite håp om at vi blir kvitt noen av de engelske ordene her inne som har gode, norske ord....eller, nei. De blir ikke korrigert. Men brystvorter (grøss) skal man på død og liv ha.

Anonymous poster hash: d6cf1...82a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe du smører på brystene da, som har smittet over og misfarget stoffet i bhen?



Anonymous poster hash: 55731...1d8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare møkk da?

Døde hudceller fra brystvortene kombinert med lo og støv?



Anonymous poster hash: 6a6ca...9b3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har ikke opplevd, men kan være greit å bruke amme-innlegg for å unngå det, dersom det er bh'n som gnisser eller puppe-utflod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har én BH som har sånne permanente flekker som ikke går bort i vask men ikke i noen av de andre BH-ene mine. Tror det kommer av at puppene gnisser mot stoffet med svette og døde hudceller, og at enkelte stoffer lettere blir misfarget. Det trenger ikke være noe galt med puppene dine eller bety at det kommer væske ut av dem (regner med du merker det dersom det er tilfelle og kontakter lege for å finne ut av det).

Godt å høre at det ikke bare er meg. Det er forsåvidt logisk, for jeg jobber på kjøkken foran en stor stekeovn. Der kan det bli godt og varmt, særlig når det krever litt høyt tempo for å holde følge med alle bestillingene. Slutter der nå til sommeren, så kanskje det forsvinner da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe du smører på brystene da, som har smittet over og misfarget stoffet i bhen?

Anonymous poster hash: 55731...1d8

Bruker veldig sjeldent fuktighetskrem eller liknende, og om jeg bruker det tar jeg det på før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...