Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Da åpner jeg skravletråden for terminklubben januar/februar 2010. Her kan man skravle til man blir blå i trynet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra tiltak! :tommelopp: Stussa litt på at presentasjonstråden liksom hadde blitt skravletråd. ;)

Mulig jeg er tidlig ut, men i dag har jeg strevet en liten utstyrs-ønskeliste. Leste at barneutstyr er billigere i Sverige, og med den sterke krona er det enda mere å spare. Vi skal innom Sverige i neste uke og da blir det shopping! Tar med meg lista og så får vi se hva vi finner! Tenkte på alt fra gulpekluter og ammeinnlegg til bilstol og stellebord. Min kjære synes det er litt tidlig, men syntes likevel det var en god idè når han fikk se hvor mye vi kunne spare og at jeg forklarte at det er kjekt å spre utgiftene utover i svangerskapet! :lur: Jeg har kun kjøpt litt mammaklær og greid å holde meg unna babyklærne, så det blir koslig å begynne å handle inn til småen nå! Jeg gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok ikke noe shopping av utstyr før etter ordinær UL, men det kommer jo fort nok det også. Bare 5 uker igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barneutstyr er mye billigere i sverige. Har planer om å få kjøpt fashion bagen til Teutonia vogna der - må bare få hukket tak i noen som skal den veien =) Men selve vogna koster ca 1500 mindre der -før kronekursen er tatt i betraktning. Happyland er visst en av de billigste hvis dere tar turen til Strømstad.

Jeg turte ikke helt å kjøpe understellet i Sverige - tenker litt på reklamasjon og sånn. Er ikke alltid så lett å få norske butikker til å ta inn vogner som ikke er kjøpt hos dem - selv om de har merket inne. Er uansett ekstraarbeid for dem, og bryr de seg ikke særlig om servicen så sier de fort nei. (har jobbet på en butikk selv hvor sjefen nektet å ta i mot utstyr som kunden ikke hadde kvittering på....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom skravletråden vår ja :hoppe:

Jeg bor veldig nær Sverige så kan bare fly over flere ganger om dagen om jeg vil :fnise:

Kommer til å kjøpe Emmaljunga vogn og Maxi Cosi-bilstol i butikken i Strømstad. I allefall vogna, for har ikke funnet Emmaljunga noe annet sted..(??)

Men dette blir nok heller ikke før etter UL (som faktisk er om bare 16 dager :gjeiper: ). Men blir nok en stund til vi føler vi kan bruke penger på vogn. Er i gang med flytting også, så like greit å vente med den til vi har kommet oss i nytt hus. Men bilstol f.eks går det jo an å kjøpe om ikke så lenge :)

Greit å benytte sjangsen nå som kursen er så bra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede kjøpt vogn jeg da.. :rødme: Kom over Teutonia Spirit S3 på tilbud, så fikk vogna med regntrekk og fottrekk til 5100,- (veil pris 6990,-) så da slo vi til =)

Tenker å kjøpe fashionbagen etterhvert, men venter å ser utover høsten om det kommer tilbud - eller om noen kjente skal til Sverige..

Har tenkt å kjøpe Maxi Cosi cabriofix bilstolen - den kan også settes på Teutonia understellet (med adapter).

Ellers blir det mye IKEA på oss.. tenker sprinkelseng, madrass, sengetøy, sengehimmel, uro, stellebord, stellematte, kjøkkenstol etc.

Lekegrind tror jeg vi arver av min bror.

Jeg ville helst begynne tidlig og kjøpe inn for å spre utgiftene litt.. koster mye dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir jeg fristet til å dra å handle jeg også! :jepp: Har kjøpt litt klær som fungerer både med og uten mage, men tror nok at jeg kommer til å vente til etter ordinær UL til de største tingene jeg også.

Hvordan klarer dere å bestemme dere angående barnevogn, bilstol osv? Jeg har sett litt rundt, men det er jo en jungel der ute! Regner med at jeg kommer til å forhøre meg med venner som har barn om hvilken vogn de har/hadde og hva de kan anbefale.

Sambo har sagt at han vil ha ansvar for bilstolen (han er meeeget bilinteressert) så det skal han selvfølgelig få. Jeg synes han bare er søt der han står og skal være macho bilinteressert mannfolk, men som egentlig bryr seg veldig mye om den lille allerede :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thumblina: Så kjekt at man kan feste stolene på vognunderlaget da!

Tenkte å kjøpe en brukt Quinny Zapp jeg, man kan feste stolene på de også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thumblina: Så kjekt at man kan feste stolene på vognunderlaget da!

Tenkte å kjøpe en brukt Quinny Zapp jeg, man kan feste stolene på de også :jepp:

Ja Quinny, Maxi Cosi og Teutonia passer de samme stolene. Er vel sikkert samme fabrikk i utgangspunktet.

Jeg brukte www.barnevognsguiden.no for å få en liten oversikt, også leste jeg en del på forumer på de vognene som så greie ut.. Jeg gikk først etter utseende :rødme: Ville ikke ha en "kjerring" vogn, men heller ikke en "fjortis" vogn... så endte opp med at jeg likte 3 hjulinger.. bor på Sørlandet så er begrenset med snø og is her uansett.. så da leste jeg rundtforbi på nettet for å høre hvilke vogner folk anbefalte. Endte opp med Spiriten fordi den kan en snu sittedelen begge veier. Ellers vurderte jeg også OTH vogna - men den kan ikke snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Quinny, Maxi Cosi og Teutonia passer de samme stolene. Er vel sikkert samme fabrikk i utgangspunktet.

Jeg brukte www.barnevognsguiden.no for å få en liten oversikt, også leste jeg en del på forumer på de vognene som så greie ut.. Jeg gikk først etter utseende :rødme: Ville ikke ha en "kjerring" vogn, men heller ikke en "fjortis" vogn... så endte opp med at jeg likte 3 hjulinger.. bor på Sørlandet så er begrenset med snø og is her uansett.. så da leste jeg rundtforbi på nettet for å høre hvilke vogner folk anbefalte. Endte opp med Spiriten fordi den kan en snu sittedelen begge veier. Ellers vurderte jeg også OTH vogna - men den kan ikke snus.

Ja, har lest litt der jeg også :)

Hmm.. Er Emmaljunga litt fjortis kanskje? :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest litt der jeg også :)

Hmm.. Er Emmaljunga litt fjortis kanskje? :sjenert::fnise:

Hehe nei jeg syns i alle fall ikke det.. det jeg mener med fjortis er at tidligere da det kunne var vogner ala Simo å få kjøpt så var Qunniy firehjuling med lufthjul den ALLE unge mødre kjøpte.. så den har fått litt fjortis stempel i mitt hodet... for alle under 20 kjøpte denne.. og det skjønner jeg jo godt! men det ble alikevel et slags skille der... de eldre og tradisjonelle kjøpt Simo eller Basson vogn (kombivogn med mykbag) og de veldig unge kjøpte den store Qunniyen...

Nå har jo Qunniy fått masse nytt og kult som "alle" bruker, og nå finnes det flere alternativer innenfor samme stilen... men for meg er kombivogn med mykbag litt "gammeldags". Men dette er jo bare smak og behag da... og min oppfatning etter å ha jobbet i en barneutstyrsbutikk som hadde lite utvalg av vogner på den tiden =) (her snakker vi ca 1999 - 2000)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at enkelte har begynt med tipping av kjønn i dagbøkene, kanskje vi skulle tatt en felles tipperunde her i terminklubben også? :)

Jeg kan begynne jeg da. Jeg har en følelse av at jeg får gutt. Jeg har ingen spesiell kvalme, men det hadde jo heller ikke min mor da hun gikk med meg så jeg tror ikke det skal ha noe å si ;) Jeg har alltid tenkt at når jeg får barn kommer jeg til å få ei jente, men samtidig er det født så ekstremt lite gutter i familien min i det siste så det er nesten rart hvis det kommer enda ei jente! Passer liksom ikke helt med statistikken som sier at det blir født flest gutter ;)

Ponine :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på guttefølelse for meg selv - litt av samme grunn som deg, bare motsatt hehe... Er bare gutter i familien min, så klarer ikke helt å tro at det plutselig skulle komme ei jente???

Tippeliste:

:babygutt:

Ponine

Thumbalina

:babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste:

:babygutt:

Ponine

Thumbalina

Missiw

:babyjente:

Aner ikke helt hvorfor jeg har fått følesen av det blir en gutt! Har ikke spekulert mye i det, men bare fått små innfall og tanker på at det er en gutt...

Har overhode ingenting imot å fa ei jente da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

:babygutt:

Ponine

Thumbalina

Missiw

Cuba

:babyjente:

Mest pga samboeren bare har brødre. Men han har en sønn og datter fra før, så går ut i fra det er ca. 50/50 likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tippeliste:

:babygutt:

Ponine

Thumbalina

Missiw

Cuba

:babyjente:

Puserjenta

Har vært veldig dårlig, pluss fosterlyd på 160. Også har jeg bare den følelsen. Skal på UL 5. august så håper vi ser noe der.

Endret av Puserjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

:babygutt:

Ponine

Thumbalina

Missiw

Cuba

:babyjente:

Puserjenta

Har vært veldig dårlig, pluss fosterlyd på 160. Også har jeg bare den følelsen. Skal på UL 5. august så håper vi ser noe der.

Gøy å følge med på deg siden du er førstemann ut på alt hehe =) Skal bli spennende å høre resultatet etter UL =)

Jeg har kjøpt stellekommode i dag . Veldig fornøyd! 300 kr bare, er brukt - men så helt ny ut! Bilde i dagboka mi hvis noen er nyskjerrige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

:babygutt:

Ponine

Thumbalina

Missiw

Cuba

annepålandet

:babyjente:

Puserjenta

Jeg er overbevist om at jeg får en liten gutt... Har jente fra før og mannen en gutt, men det betyr jo ingenting hva det blir... Moro å tippe da, for mannen er overbevist om at det blir jente!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :vinke:

Lenge siden jeg har skrevet noe, men her går det altså kjempefint. Formen er veldig grei, litt småkvalm til tider bare, men det overlever man. Så lenge jeg slipper å spy er jeg fornøyd :fnise:

Med første mann spydde jeg som en gris og hadde alt av symptomer så litt greit at det er lettere denne gangen.

11 uker i dag :danser:

Ikke lenge til de magiske 12. Deiligt.

Jeg hadde min første legetime den 27. juli, og skal på privat UL om kun 3 dager, gjett om vi gleder oss. Skal bli godt å få det skikkelig bekreftet og se at det virkelig er noe der inne :rødme:

Vi har jente fra før, men min magefølelse sier meg at vi får en jente til. Blir spennendes å se om jeg får rett på det.

Håper det går bra med dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...