Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Minsten er nå 2 måneder!

Han har hatt noen netter hvor han har sovet 6-7 timer. Her om natten sov han faktisk 8 timer!!! Hadde jeg bare hatt vett til å legge meg tidligere selv :) Men det ble uansett mer sammenhengende søvn på meg :) Heldigvis vokser han godt! I natt, derimot var det mating annenhver time :O

Masse herlig "preiking" :D Og 56-klærne ble pakket vekk for noen uker siden. Han har en herlig bamsedress fra H&M i str. 56. Vi har prøvd å bruke den så lenge som mulig, men nå måtte vi bare pakke den vekk... sukk....

Nå henger dåpskjolen klar her :) Får prøve den på han i morgen. Nå sover han så søtt! Kjøpte stoffbok til han i går med masse skjønne og fargerike dyr. Blir gøy når han får til å ta tak i den selv. Nå bare deiser han til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er viktig med rutiner også, men som sagt over her så kommer de mer eller mindre av seg selv. Her tar vi kveldstellet ca klokka 19, bading, pysj, tran osv. Det er den eneste rutinen vi har til nå.

Hun sover vanligvis fra 20-02, så er det mat. Så sover hun til 06.30 ca. Da skal ikke hun sove mer, så hun ligger våken til vi står opp 07.30.

Hun er forøvrig en sprellemann, hun spinner seg rundt i senga til beine kommer opp i hodegjerdet og ut gjennom sprinklene og hodet nedover mot dyna som hun har sparket av seg. Dette har hun gjort siden hun var bare et per-tre uker. Hver morgen finner jeg henne enten på skrå eller helt opp ned.

Etter påsken skal vi begynne å legge henne i senga etter kveldsstellet, slik at hun skal sove der. Da har vi babycall slik at vi hører henne. Slik som det er nå, sover hun på stua til vi legger oss.

Vi bader annenhver dag, og stort sett bare i vann (noen ganger litt olje) fordi hun sikkert er disponert for atopisk eksem (både jeg og søsteren hennes har det)

Hun sovner stort sett av seg selv, men jeg er ganske konsekvent på at hun kan få sutre (ikke gråte) litt for å finne søvnen uten at vi bysser henne og slikt. Det straffer seg når man da får en unge som ikke klarer å sovne av seg selv. (Noen ganger så må man jo da)

Jeg er ikke flink med tran, syns det er noe dritt hehe. Men skal ta meg sammen fra i kveld.

Jenta mi har noen rare dager innimellom. En dag kan hun være våken hele dagen, med bare en times søvn. Dagen etter må hun ta inn igjen og sover hele dagen, bare avbrutt med mating.

Hun er veldig sosial, smiler som bare det. Har begynt å pludre litt og speiler oss når vi gjør grimaser til henne. Hun lager sånne godlyder når jeg legger henne inntil og skal dra opp genseren. Da skjønner hun hva som skal komme:)

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke babyene er til å sove her :hakeslepp:

Trodde min var flink jeg, men tydeligvis ikke i denne sammenhengen.Han sover ikke mer enn fire timer sammenhengende og det er kun på natten han gjør det i så fall.Frem til vi legger oss i tolvtiden sover han bare kortere lurer.Prøvde å legge ham i sin egen seng etter amming og bad i ni-ti tiden et par dager, han sovnet forsåvidt greit av seg selv, men tok igjen all den tapte spisingen og kosingen på natten, så det droppet jeg i går.Bedre med sovende baby på armen på kvelden enn på natten :) Så lenge han er blid og fornøyd, velger jeg det alternativet som gir meg mest nattesøvn, så får vi heller legge inn litt rutiner på å sove i egen seng når han nærmer seg tre måneder.

Nå har han akkurat sovnet etter en lengre pratestund, først med meg og så med et av maleriene på veggen :fnise:

I dag skal vi på pilates igjen, håper det går like fint i dag som sist :)

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Nå har han akkurat sovnet etter en lengre pratestund, først med meg og så med et av maleriene på veggen :fnise:

:fnise:

Me har sin liten surroundhøgtalar rett over stellekommoden (i stua/kjøkken), og den ligg alltid A og ser på når me steller. Vrir seg bak for å sjå. No har ho begynt og prate med den også! Ho pratar mykje med oss og no, og gjerne til andre som pratar til henne.

Me var på 6-vekers-kontroll i dag, og A er blitt 5170g og 58 cm. 3925 g og 50 cm ved fødsel. Legen kunne ikkje i dag, så me må tilbake etter påske for legesjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare flire litt jeg. Over senga har vi montert en uro, men den var upraktisk så vi hengte opp noe som storesøster har laget. En liten papplate med et bilde av babyen og en tegning. Nå ligger hun hver morgen og ser på dette bildet av seg selv og smiler godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset prøver vi å få litt rutiner også. På dagen har hun sine faste soveperioder men om kvelden er det ikke alltid hun vil legge seg når vi vil hun skal. Storesøster legger seg 20.00 og prøver å få vesla til å legge seg ved den tiden og. Noen kvelder går det greit,hun sovner ved åtte-tiden og sover helt fram til 5-5.30 neste dag.Da er det ganske så vondt i puppene mine :fnise: Men i går ville hun ikke for da var det nemlig bæsj på gang så hun måtte stå opp igjen og bæsje pluss litt påfyll av pupp.Men fikk henne i seng kl 21.00 da så var jo ikke så ille. Har vært så urolig på kveldene fram til nå så har ikke stresset med den leggerutinen før nå.

I stad måtte jeg putte henne i seng kl 19.00 for da var hun stuptrøtt men vet ikke om hun har tatt natta for godt eller om hun våkner igjen.Pleier å amme masse før hun legger seg og det har vi ikke gjort nå.Så vi får se.

Kveldstellet tar vi mens storesøster ser på barnetv.

Må bare legge til at det er helt herlig å være to barnsmamma altså :jepp: I ettermiddag trillet jeg og storesøster hver vår vogn til butikken :ler: Hun hadde med seg dukkevogn.Storesøster er kjempeflink til å hjelpe til.

Ha en flott helg med babyene deres jenter.

Der våknet hun ja.Var det jeg tenkte.Hun hadde sin første latterkrampe her en kveld på stellebordet.Helt herlig å høre på.Måtte gråte en skvett jeg.

Endret av skogmusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...