Gå til innhold

Bli kvitt hundeallergi?


Gjest Hikken

Anbefalte innlegg

Gjest Helene_Mari

Går det ann å bli kvitt hundeallergi? Har vært allergisk mot hund hele livet (ikke kraftig allergisk, kan være i et hus med hund et par dager) og syns det er trist, i og med at jeg alltid har ønsket meg en hund så lenge jeg kan huske :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finns något som kallas för hypersensibilisering som tydligen är väldigt effektiv, men relativt nytt och därför inte så stort på marknaden. De flesta som testar märker en stor skillnad, men inte alla blir av med allergin helt. Det är som ett vaccin: man utsätts för små mängder av allergenen regelbundet via sprutor i ett par år (jag tror att tiden kan variera) tills kroppen har utvecklat ett eget försvar mot allergin. Dock så säger läkarna att man ändå inte bör skaffa hund efter behandlingen, även om man är besvärsfri. Men det är många som gör det ändå. Man får heller ej utsätta sig för allergin under behandlingen. Jag är superallergisk mot en miljard olika grejer så jag vill hemskt gärna testa, men det kostar pengar och det fungerar bara på EN allergi.. Men läs på lite och se om det är något för dig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om at man kan gjøre noe veldig magisk for å bli kvitt allergi helt. Noen vokser det fra seg, andre må leve med det hele livet.

Det eneste jeg kan anbefale er å ta allergimedisiner/allergisprøyte.

Og så finnes det jo hunder som skal være litt allergivennlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å bli kvitt hundeallergi? Har vært allergisk mot hund hele livet (ikke kraftig allergisk, kan være i et hus med hund et par dager) og syns det er trist, i og med at jeg alltid har ønsket meg en hund så lenge jeg kan huske :sukk:

Mitt tips er litt kontroverielt, men holder en knapp på "tilvenning" jeg da. Det har ihvertfall gjort hele forskjellen for meg, å ha hund på tross av moderat allergi. Helt fri for medisiner etter at jeg begynte å bo sammen med hund.(har både astma og allergi) Men jeg passer på å trene og få i meg de viktigste næringsstoffene, det er viktig.

Har også brukt homeopati og healing i forkant, men vet ikke hvor mye det virket inn. I såfall så var det vel mer hele innstillingen til allergi som forandret helsen min. Hvis man tenker at allergi ikke er en kronisk sykdom, men mer et utslag for en ubalanse i kroppen som kan dukke opp av og til så er ikke allergi så skummelt lenger. Dessuten er jo det å ha hund i seg selv medisin for en hundeelsker, og er man lykkelig så blir man sjeldnere syk rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er litt kontroverielt, men holder en knapp på "tilvenning" jeg da. Det har ihvertfall gjort hele forskjellen for meg, å ha hund på tross av moderat allergi. Helt fri for medisiner etter at jeg begynte å bo sammen med hund.(har både astma og allergi) Men jeg passer på å trene og få i meg de viktigste næringsstoffene, det er viktig.

Det här kan även vara farligt. Vi skaffade en allergivänlig katt som vi hade i ett par år och min allergi förvärrades något otroligt och jag är mycket mer allergisk mot katt nu än jag var innan och behöver ta allergimedicin nästan varje dag för att hålla den övriga allergin i schack (främst på sommarhalvåret) och det har jag aldrig behövt göra förr.

Men det beror kanske på hur kraftig allergi man har. Nu verar TS allergi vara ganska lindrig, så det kanske skulle fungera. Men jag skulle prata med en läkare först (jag önskar ingen det helvete jag gick igenom :gjeiper: ) för säkerhets skull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det här kan även vara farligt. Vi skaffade en allergivänlig katt som vi hade i ett par år och min allergi förvärrades något otroligt och jag är mycket mer allergisk mot katt nu än jag var innan och behöver ta allergimedicin nästan varje dag för att hålla den övriga allergin i schack (främst på sommarhalvåret) och det har jag aldrig behövt göra förr.

Men det beror kanske på hur kraftig allergi man har. Nu verar TS allergi vara ganska lindrig, så det kanske skulle fungera. Men jag skulle prata med en läkare först (jag önskar ingen det helvete jag gick igenom :gjeiper: ) för säkerhets skull. :)

Jeg har faktisk katt også, og det er jeg enda mer allergisk mot. (5 på en skala fra 1-6) Likevel blir jeg stadig mindre plaget med allergi og er etter hvert blitt medisinfri. Har sikkert vært heldig, eller healing og homeopati som grunnlag har noe for seg. :)

Snakker man med en lege om dette er det klart vedkommende vil fraråde dyr for allergikere på det sterkeste. Legen min holdt på å dette av stolen da han fikk høre at jeg har hatt dyr i flere år nå, særlig siden jeg har sluttet å be om resept på allergi og astmamedisin. Men det er helt klart en sjans å ta ja!

Endret av la Flaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er helt klart en sjans å ta ja!

Det er helt klart ikke noe å anbefale andre! I verste tilfelle kan det bli til at man oppfordrer til selvmord.

Noen er så allergiske at de kan dø - uten å vite om det. Tenk du bidrar til at noen dør av allergi siden de følger rådet ditt og er sammen med dyr de er allergiske mot uten å ta allergimedisiner? Det kan være skummelt.

Best å høre på hva legene sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart ikke noe å anbefale andre! I verste tilfelle kan det bli til at man oppfordrer til selvmord.

Noen er så allergiske at de kan dø - uten å vite om det. Tenk du bidrar til at noen dør av allergi siden de følger rådet ditt og er sammen med dyr de er allergiske mot uten å ta allergimedisiner? Det kan være skummelt.

Best å høre på hva legene sier ;)

Jag är inte uenig med dig, jag vill bara säga att det ska mycket till innan man dör av pälsdjursallergi, om man aldrig tidigare har haft en kraftig reaktion. I det här fallet så kan TS vistas i ett hus med hund i flera dagar, vilket tyder på att hon nog inte kommer att falla ner och dö hur som helst. Men annars så är det ett väldigt farligt råd att ge, ja. Jag skulle nog inte leva länge om jag skulle försöka. :gjeiper:

Till TS: OM du skulle få för sig att testa att bo med hund så är mitt råd att inte köpa en hund med en gång. Låna en hund, eller var fodervärd, ifall besvären skulle bli för jobbiga. Umgås med hundar så mycket du kan innan och se hur du mår. Det är ju tråkigt om du köper en hund och inte kan behålla den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag är inte uenig med dig, jag vill bara säga att det ska mycket till innan man dör av pälsdjursallergi, om man aldrig tidigare har haft en kraftig reaktion. I det här fallet så kan TS vistas i ett hus med hund i flera dagar, vilket tyder på att hon nog inte kommer att falla ner och dö hur som helst. Men annars så är det ett väldigt farligt råd att ge, ja. Jag skulle nog inte leva länge om jag skulle försöka. :gjeiper:

Nei, men tenkte på andre. Det kan jo være at de vet de er allergiske, men så vet de ikke at de har blitt mer allergiske. Så går de inn i et hus med en hund, og så plutselig så faller de om. Det finnes jo folk som er så allergiske :(

Tenk om jeg skulle prøvd det samme med epler, spise epler fordi jeg er allergisk. Hadde ikke vart lenge før jeg hadde blitt kvalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart ikke noe å anbefale andre! I verste tilfelle kan det bli til at man oppfordrer til selvmord.

Noen er så allergiske at de kan dø - uten å vite om det. Tenk du bidrar til at noen dør av allergi siden de følger rådet ditt og er sammen med dyr de er allergiske mot uten å ta allergimedisiner? Det kan være skummelt.

Best å høre på hva legene sier ;)

Jeg tok allergimedinsiner i 4 år før jeg kunne slutte med det jeg, så skjønner ikke at noe jeg har sagt kan tolkes som at jeg anbefaler å slutte med det? Man slutter med medisiner når man ikke har symptomer mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...