Gå til innhold

Sapphira og drømmen <3


Sapphira

Anbefalte innlegg

Forresten, fikk du innkalling til sånn skjekk? Legen her sa om en par mnd :P

Regner med at den var "den" sjekken jeg allerede var på :rolleyes:. Fikk innvendig ultralyd og slipper heldigvis flere kontroller. Hadde time ca 10 dager etter at jeg begynte med kuren :) Kontroll om et par mnd virker jo litt lenge til? Fikk dere noe beskjed om hvor lenge dere burde vente med prøving?

Kjenner godt til de utålmodighets-følelsene altså!

Jaa, jeg har virkelig ikke tålmodighet; vil helst at alt skjer NÅ :rolleyes:.

Idag har jeg hatt litt kramper nederst i magen og håper det er eggløsningkramper! Regner med at det er for tidlig til å være mensen, siden det bare er to uker siden cytotec-kuren? Sambo synes jeg er alt for utålmodig, men tror han kjenner litt på det han også. Fikk beskjed igår om at neste gang jeg blir gravid må jeg bare finne meg i å være optimistisk. Var jo ganske negativ siden jeg hadde dårlig følelse sist gang - og de viste seg jo å stemme. Tror nok det blir flere tidlige UL neste gang sånn at jeg slipper å bekymre meg så mye. Nå for tiden prøver jeg å søke etter jobb, men jobbmarkedet her er ganske dårlig for tiden :dry: I "verste fall" må jeg vel bare søke om jobb i barnehage eller lignende. Synes jo det er koselig å jobbe med barn, men hadde vært gøy om jeg fant noe relevant til utdanningen min :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen sa ingenting om prøving, og jeg spurte heller ikke. Var veldig sløv/bortevekk/trist osv. så hadde ingen spørsmål eller tanker.

Men regner med at hun kanskje tenkte at vi da venter til etter sjekk.

Jordmor sa at fastlegen min også kunne ta de sjekkene. Jeg skal inn til han om en mnd, så da blir jeg å spørre. Jeg har ingen stress med å komme i gang. Vil først vite om jeg mangler det hormonet, eller det feiler oss noe før vi går i gang. Orker ikke denne opplevelsen en gang til... Har tatt det mye tyngre denne gangen enn forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg syklusen min har kommet igang igjen :nigo: For noen dager siden hadde jeg skikkelige kramper på siden av magen, og *litt personlig, sorry!* har hatt en del hvitaktig slim de siste dagene. Igår hadde jeg også litt lyserosa utflod, men det var etter vi la inn askjer så er vel mest sannsynlig fra det? Jeg ble kjempespent og lurte på om det kunne være festeblødning først, men det er vel ikke så stor sjanse for det så tidlig etter MA? :vetikke: Jeg vet ihvertfall at hvis eggløsning var når jeg hadde kramper (som også var rundt perioden app'en min estimerte) så har vi gode sjanser, for vi har lagt inn masse aksjer så og si hver dag de siste ukene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så bra :) Håper dere traff! Mulig det var en eggløsningsblødning du fikk? Noen får visst det når egget slipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Eggløsningsblødning har jeg aldri hørt om, så her må det googles :fnise:. Føler at jeg blir litt gal av å analysere hvert minste symptom, jeg skulle helst vært gravid igår liksom. Jeg ble faktisk akkurat ringt og kalt inn til jobbintervju, så jeg lurer faktisk litt på om vi burde utsette prøvingen litt i tilfelle jeg får jobben. Gir vel ikke så bra inntrykk om jeg blir gravid før jeg har jobbet en stund? Men vil jo ikke vente heller :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Mye symptom-analysering her selv. :kari: Skulle gjerne også vært gravid i går. Det var liksom planen det... Er skuffa over at det ikke har gått enda, men må ikke gi opp :) Alt skulle være på stell før vi begynte å prøve (bolig, bil, fast jobb, vært i jobb en stund osv) og da var jeg rimelig klar når vi først satte i gang. Jeg er heller ikke kjent for å ha verdens største tålmodighet akkurat :fnise:

Spennende med jobbintervju! Håper du får jobben :) Synes du skal fortsette å prøve jeg. For man vet jo faktisk ikke hvor lang tid det tar å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :hjerte: Høres deilig ut å ha alt på stell først! Vi holder på å spare penger til bolig, håper vi får kjøpt snart. Jeg er nyutdannet, men har en del sparepenger, så blir spennende å se om vi får det til. Glad jeg ikke er den eneste som er utålmodig :fnise:. Sender deg masse babystøv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :hjerte: Høres deilig ut å ha alt på stell først! Vi holder på å spare penger til bolig, håper vi får kjøpt snart. Jeg er nyutdannet, men har en del sparepenger, så blir spennende å se om vi får det til. Glad jeg ikke er den eneste som er utålmodig :fnise:. Sender deg masse babystøv!!

Vi har ikke flytta inn enda. Holder på å bygge... stadig utsettelser men vet vi får flytta inn uansett innen 6 måneder. Så da er det god margin :) Fornuftig å spare. Jeg har gjort det samme de siste åra. De første inntektsårene ble sløst på byliv, festing osv :( Men godt å få det ut av systemet :) Nå er det sparing til en stor konkret ting (hus) som gjelder. Lettere å veie kjøpene sine opp mot noe konkret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke du bør vente med prøvingen pga jobb :) Det er lov å være litt "egoistisk" iblant!

Lykke til på jobbintervju :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kaffemor! Intervjuet er neste mnd så har fortsatt god tid til å forberede meg på :nigo:

Idag er jeg veldig oppgitt. Sambo og jeg prøvde å legge inn aksjer igår (hehe), og jeg fikk veldig vondt på den ene siden av magen. Det var også litt blod når vi var ferdig, så nå er jeg redd for at noe er galt igjen :klaske: Håper så inderlig at vi traff EL denne mnd, men har vel egentlig ikke troen på det. Føler liksom det er litt urealistisk å tenke at det skal klaffe med en gang. Men skal ikke klage for mye, jeg kunne godt tenke meg en marsbaby :rodmer: (eller april/mai, etc, dere skjønner tegninga) :rolleyes:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt lite oppdateringer her, men det er laaange dager mens jeg venter på mensen :ler:. Idag hadde jeg litt farget utflod, så trodde kanskje det var noe, men ingenting siden. Og selvfølgelig går tankene direkte på graviditet, hoho :icon_lol:. Mener jeg hadde festeblødning sist, men jeg trodde jo jeg hadde det for noen dager siden også.. Brystene mine er også veldig ømme, så noe må vel skje snart. Tror nok egentlig at jeg bare er alt for utålmodig og overanalyserer alt! Jeg føler vel egentlig ikke at vi har truffet denne måneden, så vil helst bare få denne syklusen overstått. Ikke har jeg flere billigtester liggende heller for å sjekke, brukte vel 15-20 da jeg var gravid sist :plystre: Bestilte noen fra ebay, men tar vel en uke eller to før jeg tester om mensen ikke kommer først da. Tviler jo på at den er presis men håper at syklusen min ikke er helt på bærtur :bond:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg tante Rød igår :danse: Jeg har litt blandede følelser om det; skulle helst ønske at jeg ble gravid igjen med en gang, men samtidig synes jeg det er litt godt å ha denne syklusen først. Dessuten kom den mer eller mindre som forventet: bare to små dager før appen hadde forutsett det. Nå lurer jeg litt på om jeg skal starte med EL-tester, hostesaft etc neste syklus, eller om jeg bare skal kjøre på og se hva som skjer :vetikke:

Nå krysser jeg fingrene for marsbaby :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fikk jeg tante Rød igår :danse: Jeg har litt blandede følelser om det; skulle helst ønske at jeg ble gravid igjen med en gang, men samtidig synes jeg det er litt godt å ha denne syklusen først. Dessuten kom den mer eller mindre som forventet: bare to små dager før appen hadde forutsett det. Nå lurer jeg litt på om jeg skal starte med EL-tester, hostesaft etc neste syklus, eller om jeg bare skal kjøre på og se hva som skjer :vetikke:

Nå krysser jeg fingrene for marsbaby :rodmer:

Hostesaft? :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge med her :-D

Så koselig! :velkommen:

Hostesaft? :klo:

Leste på en annen side at slimløsende hostesaft tynner ut EL-slimet sånn at svømmerne passerer lettere :fnise: . Det er jo et kjerringråd da, men vurderer å prøve det om vi ikke treffer neste mnd :jepp:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses :ler: alt som finnes av metoder.. Men hvordan fungerer det da? Skal man drikke hostesaft hver dag i syklusen? Eller bare frem til EL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøsses :ler: alt som finnes av metoder.. Men hvordan fungerer det da? Skal man drikke hostesaft hver dag i syklusen? Eller bare frem til EL? :)

De siste dagene før EL :)

http://hvordanbligravid.com/mer-og-bedre-egglosningsslim/

Her blir det innkjøp av hostesaft, bringebærbladte, pree seed osv om det ikke blir noe denne måneden heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter enda på mensen! Håper den kommer snart :)

Håper du har fått den nå!

 

Her er TR akkurat over! Litt overrasket, for ifølge hva jeg har lest er jo første mensen etter MA/SA ofte veldig kraftig og klumpete - her var den som den alltid har vært  :fnise:. Regner med at eggløsning kommer om et par dager og har masse tester liggende klar  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks! Og ingen tegn på at den er på vei heller :P

venter og på innkalling til sykehus for testing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...