Gå til innhold

Hverdagen med lille V <3, trening & kosthold.


ShiningStar

Anbefalte innlegg

Tippeliste på frøknas ankomst  :rodmer:

 

Frøkenanonym: 25.9

ShiningStar: 29.9

*lily*: 1.10

siela:  4.10

Endret av ShiningStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merker fort rastløsheten nå altså, jeg er skikkelig utolmodig av meg til vanlig å nå når jeg ikke har sååå mye å fylle dagene med blir det lit kjedelig  :fnise:  :fnise:  En får bare nyte disse ukene tenker jeg, tenk de siste ukene før lille frøkna er her så blir alt snudd helt på hodet  :laugh:

 

Tenkte jeg skulle begynne på fødebaggen min idag skrev liste igår så må en tur på senteret å handle litt div så jeg kan få pakket den. Kan dele listen her, dersom noen har andre tips eller ting som er lurt å ta med skrik ut 

 

Fødebaggen

 

HELSEKORT

 

Klær Mammaen

  • Amme bh'er
  • Store gode truser
  • Sokker, vanlige og gode strikkesokker
  • Ammetopper
  • Lang cardigan
  • løs singlet/genser
  • Pysjbukse
  • Joggebukse/treningsbukse som er myk og god
  • Hjemreiseantrekk

Stelleprodukter mammaen

  • Shampo, balsam, mild intimsåpe
  • Hårstrikker/Hårnåler
  • Sminke (Håper å se liitt freesh ut til barselbesøk) 
  • Tannkrem/tannkost
  • Håndkrem og lipsyl
  • Sminkefjerner
  • Hårbørste
  • Bind til etter fødsel, regner med jeg får på sykehuset men tar med selv også 
  • Hårføner
  • Ammeinnlegg ull og vanlige
  • Krem til brystvortene
  • Deodorant
  • Mykt toalettpapir
  • Antibac
  • Dusjsko

Diverse 

  • Skriveblokk og penn
  • Kamera 
  • Mobil
  • Lesestoff
  • Energidrikk til fødsel, samt litt sjokolade eller energibarer

 

Må skrive en liste til baby og hva vi tar med til pappen også men det tar vi senere :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte faktisk å forsove meg til JM kontroll idag :dry:  :sur:   

Heldigvis prøver jm å få til en ny time på onsdag, så da må skyndte meg fra UL kontrollen for å rekke timen...... 

 

Uansett ny uke klart for ny oppdatering  :babyjente:

 

På vei: 37 Uker

Igjen til termin: 23 dager   :danse: 
Neste kontroll: 9 september UL for vektskontroll og time hos jordmor. 
Innkjøp: Har alt vi trenger i hus :D

Kjønn:         :babyjente: 

Utålmodig: Kjenner at NÅ er det helt greit om hun snart kommer. 

Navn:  Navn er bestemt, kanskje vi deler det her inne etter fødselen. 
Vektøkning:  17-18 kg, kjenner jeg gleder meg ekstremt til etter fødsel og starte jobbingen med å komme tilbake til der jeg var før. Ikke kult å legge på seg så mange kg, jeg hadde ca 4-5 kg ekstra fra før så trenger vel strengt tatt ikke flere. Nå er det alikevel så kort tid igjen at det får bare stå til, så vi håper på fine dager før vinteren slår til slik at vi får mange gode trilleturer.    :vekt:     

Vann i kroppen:  Nei
Melk i brystene:  Nei, har lekket litt råmelk om natten. 
Strekkmerker: Nei, driver å smører magen med krem hver dag, ikke at jeg tror på slikt egentlig men greit å vertfall holde huden mest mulig fuktig :D 
Hodet ned: Hodet ligger godt ned i bekkenet men har ikke festet seg enda, vi får se på kontroll hva jordmor sier.  

Tungt:  Kjenner det godt nå, har blitt 100 % sykemeldt pga hoften, sliter med låsing der og kiropraktor holder det i sjakk men legen mente det var best jeg bare slappet av den siste tiden nå slik at jeg ikke forverrer smertene. Har heldigvis blitt mye bedre i hoften og satser på at jeg kan prøve meg på en spinningøkt i dag :D
Kynnere: Nei ikke spesielt. 
Hodet festet: Nei
Matkick: Farris, helst med lime :D
Plager: Halsbrann,  det går mye melk i huset, det hjelper heldigvis endel.  

 Humør:  Humøret er kanskje litt mer svingende, kjenner godt på det å ikke kunne trene og bevege meg på samme måten lengre. Heldigvis er samboer super tolmodig :D

Høygravid: JA :D: :D  
Fødselsforventninger: Tenker at det må jo bare gå     :P Hun må jo komme ut, veldig spent på hvordan jeg blir å takle riene. Har veldig lyst å prøve meg på badekar.

Endret av ShiningStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hest med lime altså, det må være noe gravidrelatert  :fnise: Neida, jeg skjønte hva du mente, men kunne bare ikke la være.. Jeg var en av få som hadde med for lite klær til meg selv, så jeg tipser alle om å ha med litt ekstra i tilfelle dere må være lenger på sykehuset. Det vet man jo ikke på forhånd, men det er ikke særlig gøy å være full av melkeflekker osv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hest med lime altså, det må være noe gravidrelatert  :fnise: Neida, jeg skjønte hva du mente, men kunne bare ikke la være.. Jeg var en av få som hadde med for lite klær til meg selv, så jeg tipser alle om å ha med litt ekstra i tilfelle dere må være lenger på sykehuset. Det vet man jo ikke på forhånd, men det er ikke særlig gøy å være full av melkeflekker osv! 

 

*hest med lime faktisk....  :hoho:  :hoho:

 

Ja en vet jo aldri hvor lenge en blir værende, slenger oppi litt ekstra klær for sikkerhetsskyld... 

Hadde du forresten med noe klær til førstemann eller brukte du bare det de hadde på sykehuset... Litt i stuss om jeg skal ta med klær til frøkna og utenom hentesettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hest med lime faktisk....  :hoho:  :hoho:

 

Ja en vet jo aldri hvor lenge en blir værende, slenger oppi litt ekstra klær for sikkerhetsskyld... 

Hadde du forresten med noe klær til førstemann eller brukte du bare det de hadde på sykehuset... Litt i stuss om jeg skal ta med klær til frøkna og utenom hentesettet. 

 

:fnise:

 

Frøkna vår var ikke så stor, bare like over 3 kg så sykehusklærne ble veeeldig store til henne. Vi hadde heldigvis med litt eget tøy, og brukte stort sett det på sykehuset. Tenker å gjøre det samme nå, det de hadde på sykehuset var så stort og utvasket og mer passe for 4 kilos babyer tipper jeg  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

 

Frøkna vår var ikke så stor, bare like over 3 kg så sykehusklærne ble veeeldig store til henne. Vi hadde heldigvis med litt eget tøy, og brukte stort sett det på sykehuset. Tenker å gjøre det samme nå, det de hadde på sykehuset var så stort og utvasket og mer passe for 4 kilos babyer tipper jeg  :P

 

Da pakker jeg med litt klær til vår frøken, hun er jo estimert til en plass mellom 3-3,5 kg så kjekt å kle hun i noe som passer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Får legge igjen et lite spor siden jeg nå har skummet gjennom hele dagboken din. :fnise:

Synes du er utrolig flink som har klart å holde aktivitetsnivået oppe under hele svangerskapet. Hvordan var utgangspunktet ditt før graviditeten? Hva og hvor mye trente du?

Slenger meg med og tipper 27. september!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Får legge igjen et lite spor siden jeg nå har skummet gjennom hele dagboken din. :fnise:

Synes du er utrolig flink som har klart å holde aktivitetsnivået oppe under hele svangerskapet. Hvordan var utgangspunktet ditt før graviditeten? Hva og hvor mye trente du?

Slenger meg med og tipper 27. september!

ååh så koselig med nytt besøk, inn å leser i din dagbok :D  

 

Utgangspunktet før graviditeten var veldig bra, en god kombinasjon med PT timer og at jeg måtte klare kravet som røykdykker pga jobb så var jeg vel relativt godt trent, har dog ikke alltid vært slik for rundt 2 år siden var jeg vel selve definisjonen på lat :fnise:  Tok tak i det med mye trening og bedre kosthold. Hovedsaklig trener jeg endel spinning nå samt litt div styrkeøvelser for bekken og kjernemuskler. 

 

Før jeg ble gravid gikk det mest i spinning eller løping samt styrke enten alene eller på timer.. Hovedsaklig mellom 5-6 ganer i uken.. Nå har jeg vært heldig som har hatt lite plager under svangerskapet og har kunnet trene rundt 3-4 ganger i uken. Nå de siste ukene har jeg som mål med 1 kanskje 2 økter med spinning og 1 dag med trening i terapibasseng. 

 

Tipping er notert :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste frøknas ankomst 

 

Mannen: 19.9   :laugh:   Syns han er veel optimist 

Frøkenanonym: 25.9

Kokos: 27.9

ShiningStar: 29.9

*lilly*: 1.10

siela:  4.10

juliane: 6.10

Endret av ShiningStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vært skikkelig flink og var rimelig sprek i utgangspunktet ja. :jepp: Det er nok en stor fordel, selv om man selvfølgelig kan oppleve plager uansett hvor sprek man er.

I følge mannens tipping er hun her allerede neste uke da. :) Uansett ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper du føder 5/10! For da har jeg bursdag:)

 

Notert!    

 

Da blir det jo en riktig fin dag å bli født på, selv om jeg kunne ønske hun kom litt før  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste frøknas ankomst 

 

Mannen: 19.9    :laugh:   Syns han er veel optimist 

Frøkenanonym: 25.9

Kokos: 27.9

ShiningStar: 29.9

*lilly*: 1.10

siela:  4.10

bolmst12: 5.10

juliane: 6.10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37+2 idag og 21 dager igjen til termin.. Kjenner at dagene går litt tregere nå som jeg har hatt permisjon/sykemelding den siste uken.. 

 

Idag var vi også på UL for å sjekke vekst til frøkna, hun hadde vokst bra siden sist og ligger rett under gjennomsnittet så jordmor tippet 3400 g ved termin. Ellers var alt annet fint, både gjennomstrømning i navlesnor og andre verdier som ble målt.. Veldig glad for at alt er fint :D nå kan hun bare komme.. 

 

Var også hos jordmor idag SF mål på 32 cm så hun følger heldigvis sin kurve og det har ikke flatet ut :danse:

 

Jordmor skal på ferie så jeg fikk ikke ny time før på termindatoen om 3 uker, lurer på om jeg skal snike inn en time hos fastlegen før det bare for å måle blodtrykk osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og ny ukesoppdatering :D 

 

På vei: 38 Uker

Igjen til termin: 16 dager    :danse: 
Neste kontroll: 30 Sept hos jordmor. Må bestille en kontroll hos fastlegen også i uke 39, slik at jeg får sjekket blodtrykk og at hun følger kurven sin på SF målet. 
Innkjøp: Har alt vi trenger i hus :D

Kjønn:          :babyjente:

Utålmodig: JA!  kom ut 

Navn:  Navn er bestemt, kanskje vi deler det her inne etter fødselen. 
Vektøkning:  17-18 kg, kjenner jeg gleder meg ekstremt til etter fødsel og starte jobbingen med å komme tilbake til der jeg var før. Ikke kult å legge på seg så mange kg, jeg hadde ca 4-5 kg ekstra fra før så trenger vel strengt tatt ikke flere. Nå er det alikevel så kort tid igjen at det får bare stå til, så vi håper på fine dager før vinteren slår til slik at vi får mange gode trilleturer.     :vekt:     

Vann i kroppen:  Nei
Melk i brystene:  Nei, har lekket litt råmelk om natten. 
Strekkmerker: Nei, driver å smører magen med krem hver dag, ikke at jeg tror på slikt egentlig men greit å vertfall holde huden mest mulig fuktig :D 
Hodet ned: Hodet ligger ned og var så godt som festet men fremdeles litt bevegelig. 

Tungt: Kjenner det godt nå, hoften har heldigvis blitt 99 % bra så treningen er heldigvis tilbake holder meg til 1-3 ganger i uken med 1 spinningøkt og 2 turer.. 
Kynnere: Ja har fått endel kynnere, heldigvis ikke vonde. 
Hodet festet: Nei
Matkick: Farris, helst med lime :D
Plager: Litt halsbrann, ellers merker jeg at det er tyngre å snu seg eller reise seg opp fra liggende stilling, kanskje ikke så rart når magemusklene er ikke tilstede. 

 Humør:  Humøret er mer svingene, begynner å bli utolmodig, må bare hoolde ut nå...

Høygravid: JA :D: :D  
Fødselsforventninger: Tenker at det må jo bare gå      :P Hun må jo komme ut, veldig spent på hvordan jeg blir å takle riene. Har veldig lyst å prøve meg på badekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snik inn en time hos fastlegen hvis du føler for det, trygt og godt! :Nikke:

Ikke lenge igjen nå, under 2 uker hvis jeg har tippet riktig. :danse:

Var det vanskelig å bestemme seg for navn, eller fant dere fort ut av hva dere vil kalle jenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...