Gå til innhold

Hvorfor kysser vi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 personer er for lite til å gjøre noen konklusjoner. Kanskje du ikke har kysset noen du virkelig har likt og som virkelig har likt deg?

*klipp*

Det var en veldig bra beskrivelse, syns jeg. Mye innlevelse! hehehe

Forstår jeg det riktig om at det handler mer om følelsen man har ovenfor hverandre, enn det handler om kroppslige funksjoner?

Feks. orgasme er jo en kroppslig funksjon, og den kommer av at man stimulerer kroppen, men det er ikke noe sånt som gjør at det er digg å kysse?

Jeg kan ikke knytte bånd til folk på den måten, pga autisme, så hvis det er avhengig av hva man føler for personen man kysser, er det nok derfor jeg ikke får noe ut av det. Jeg knytter meg ikke noe mer til mennesker, enn jeg knytter meg til gjenstander... For meg er stort sett den eneste forskjellen mellom folk og ting, at folk kan snakke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janus

Det var en veldig bra beskrivelse, syns jeg. Mye innlevelse! hehehe

Forstår jeg det riktig om at det handler mer om følelsen man har ovenfor hverandre, enn det handler om kroppslige funksjoner?

Feks. orgasme er jo en kroppslig funksjon, og den kommer av at man stimulerer kroppen, men det er ikke noe sånt som gjør at det er digg å kysse?

Jeg kan ikke knytte bånd til folk på den måten, pga autisme, så hvis det er avhengig av hva man føler for personen man kysser, er det nok derfor jeg ikke får noe ut av det. Jeg knytter meg ikke noe mer til mennesker, enn jeg knytter meg til gjenstander... For meg er stort sett den eneste forskjellen mellom folk og ting, at folk kan snakke :fnise:

Interessant.

Det er nok en kombinasjon av følelser og kroppslige funksjoner. Jeg blir i hvert fall opphisset av å kysse og jeg synes det er godt uansett, men det er klart at det er best med noen man virkelig liker og som virkelig liker deg.

Jeg har ikke så lett for knytte meg til personer selv eller gjenstander for den saks skyld, men det hindrer meg ikke å i ha sterke følelser for mennesker i livet mitt. Kanskje jeg er autist light?

Hadde aldri gjettet at du var autist, men jeg vet vel egentlig ikke så mye om det heller. Kanskje det kan bli bedre med neste person du kysser? Jeg har vært ute for mange kyss som ikke akkurat er minneverdige.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg tenker ikke på familie,venner osv. men når feks en jente og en gutt kysser så kan deet være forelskelse osv. og hvis det ikke er det hvorfor kysser de da? er de kåte ? eller hva er grunnene til at man kysser : ) kysser man en man syns er stygg?

Dette er mitt svar og jeg kysser bare den jeg er mest glad i og det kan gå år mellom hver gang jeg kysser, og jeg kysser ikke med ekser.

De kan få et kyss hvis de nøder til det og tar meg i armene, men det blir mer som et vennskapskyss og ender ikke med sex. Jeg har cirka fem ekser og kysser ikke med noen av de, selv om par stykker ville rivet av meg bhen og trusa hvis jeg hadde gjort det.

Et kyss betyr for meg å dele nærhet med og seksuell intimitet og da blir det ikke så tett og intim kyssing. Jeg klarer ikke kysse med alle, har hatt sex med flere enn fem men å kysse har jeg bare gjort med fire fem menn..jeg har ikke stort å skryte av sånn sett, men har heller ikke munnsex med menn jeg ikke kysser med så er ganske uskyldig.Bare så det er sagt.

Et kyss er en bekreftelse, men da må det være dypt og sensitivt og ikke noe vått og usmakelig.

Anonym poster: 301b46ae84497f3bf1326cb569e72439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Janus

Vi kysser vel for å vise affeksjon.. Var det jeg tenkte først, men ble sannelig usikker her jeg satt. Man kan jo kysse folk man ikke har følelser for, men det er jo ikke spesielt godt. Tror jeg vil konkludere med at jeg kysser for å vise at jeg liker vedkommende jeg kysser på en mer intim måte, forutsetter at det er kyss på munnen, klining osv du mener. Jeg går ut ifra at det er det spørsmålet dreier seg om. Men det gjelder vel egentlig for andre man kysser også f.eks slektninger, man viser jo at man er glade i hverandre.. Vanskelig spørsmål! Hva slags funksjon det har er jeg usikker på.. blir interessant å se flere svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...