Gå til innhold

sprekk i hodeskallen


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt noe som kjennes ut som en slags sprekk i selve hodeskallen, foran, vertikalt, midt i pannen. Begynte plutselig å lure på om dette var farlig, eller om det er helt normalt.

Har aldri hatt noe problem med hodesmerter, eller noen andre sykdommer. Det eneste var en gang for noen år siden, hvor jeg holdt på å besvime og ble helt hvit og svett i ansiktet. Det gikk over i løpet av 5 minutter, og har aldri merket noe til det verken før eller etter.

Tror ikke jeg kommer til å oppsøke lege, da jeg ikke merker noe til det. Tenkte bare jeg skulle høre om noen hadde noen innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Stememr det. Når babyer fødes blir hodeskallen presset sammen langs denne sprekken, hvis ikke hadde det vært enda vondere å føde!

Barn av keisersnitt har ikke sprekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn av keisersnitt har ikke sprekken?

Selvsagt, sprekken oppstår ikke under den vaginale fødselen. Men de som blir tatt med keisersnitt opplever ikke å bli klemt sammen i en trang fødselskanal. Sprekken er slik skallen har grodd sammen, når man er barn er fortsatt skjellet og brusk ganske mykt og elsastisk (feks kan barn klemme fingeren i døra uten at det går galt), mens gamle mennesker har sprøtt skjelett som brekker bare de detter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skallen til babyer, som med flere andre deler av skjelettet (bekkenet feks) har ikke grodd helt sammen ennå, og består av endel brusk. Skallen består av flere plater, som gror sammen etterhvert. Det du kjenner er nok bare en "søm".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også "sømmen" i panna. Men det er mer som en liten fordypning, det kjennes ikke ut som det er en sprekk der.

Men jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for, om du ikke vet at du har hatt noe traume der. Tror nok at om hodeskallen sprekker, så vil det merkes, selv om man ikke har følelse i selve skallen. Jeg tror heller ikke den kan sprekke av seg selv uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...