Gå til innhold

Wien,Roma eller Munchen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Driver å sjekker ut en tredagers tur neste måned og det står mellom disse tre byene Wien,Roma og Munchen?

 

Noen som har noen erfaringer og anbefalinger og dele?



Anonymous poster hash: 96e56...e2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roma har de største severdighetene, personlig ville jeg ikke dratt dit på sommeren pga varmen. Men det kan bli hett i de andre byene også på denne tiden. Wien er fantastisk vakker og koselig. Liker byen aller best ved juletider, men den duger helt sikkert ellers også. München er en helt ok by, men kan etter min mening ikke måle seg med de andre to. 



Anonymous poster hash: 2ece0...15b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg var i Wien i desember. Virkelig en vakker by! Men som AB sier over meg her så tror jeg den er best å besøke nettopp rundt juletider. Da er gatene så fine og fulle av lys og det er masse julemarkeder rundt omkring og bare åååh kos ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma er jo full av ting å se på, men midt på sommeren kan det være veldig varmt, og det er ekstremt mye turister. Milevis med kø alle veier. Så om du bare har tre dager til rådighet vil du kanskje ikke bruke dem til å stå som sild i tønne i 35 grader med masse svettestinkende turister. 

 

Munchen synes jeg er litt kjedelig, men det er noen år siden jeg var der. 

 

Wien likte jeg kjempegodt :) Ikke så varmt som Roma, mye å se på, og ikke så mye turister. 

 

Så jeg ville gått for Wien. 



Anonymous poster hash: 48f53...4e8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du drar til Munchen kan du dra på dagstur til Neuschwanstein :-)

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd i Wien så jeg er ikke så veldig objektiv naturlig nok. Har også vært flere ganger i Roma og München.

Wien om sommeren er helt supert! Varmt og godt (ofte over 30 grader) men ikke så "intens" som Roma. Kryr av uterestauranter, cafeer, museer, parker, slott osv.

Tror det kommer an på hva man liker. Wien er litt "gammeldags" og ikke den byen som er kjent for uteliv (det er det mye av i München). Roma har selvfølgelig sine serverdigheter men i juli er det ikke bare dere som er der for å si det sånn...

Jeg vil selvfølgelig anbefale Wien. Pent, rent, god mat og mye fint å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma anbefales ikke i sent juli/august på grunn av alt for mange turister og hete. Tror dere vil få mer ut av turen om dere besøker en annen by.

Ellers er Roma min absolutte favorittby, og syntes dere bør besøke den ved en annen anledning :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argghh, dette var nedslående lesning for meg som skal til Roma den 20. juli :P Trodde august var absolutt den varmeste tiden der, og at man ble anbefalt å ikke reise da. Jaja, jeg gleder meg uansett til å oppleve byen jeg har drømt om å besøke i mange år :)



Anonymous poster hash: 0830d...21f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...