Gå til innhold

Ferie til Hellas i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom fra Kreta lørdag. Ingen problemer, selv om vi ble advart om å ta ut penger før vi dro nedover. Det viste seg å være helt unødvendig. ("Don't believe the newspapers" sa grekerne)

Skulle jeg dradd nå,hadde jeg selvsagt tatt med euro fra Norge. Men jeg hadde ikke bekymret meg for å reise.

Jeg hadde jo ikke dradd med meg hele beholdningen ut på byen.

 

Alt for mange pyser her inne.

 



Anonymous poster hash: 4f908...a9a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mythic

Jeg skal ikke til Hellas i år, men om jeg hadde bestilt tur dit, hadde jeg ikke avbestilt. Jeg tenker som så at det er nå Hellas trenger turisme og inntektene det fører med seg, mer enn noen gang! Sønnen min var der i forrige uke, og det var helt uproblematisk på alle måter. Ta med kontanter og pass godt på pengene dine, så går det nok veldig fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar til Kreta om litt over 3 uker. Nå er jeg litt av typen som ikke bekymrer meg så mye over ting og tenker "det ordner seg", men jeg regner med det vil gå greit å reise. Ser an situasjonen før vi drar, kontakter hotellet og spør om kortterminaler osv. er oppe og går, og tar med kontanter ut ifra det. Har reist rundt i Asia med mye kontanter på meg, så får finne frem pengebeltet igjen ;) Har jo ikke planer med å ta med mer enn nødvendig ut i gatene heller, resten blir i en safe på hotellet. 

 

Det er jo veldig dumt for Hellas nå om turismen for denne sommeren går rett i dass også (som en pent kan kalle det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Kreta om noen uker og bekymrer meg absolutt ingenting. Har reist jorda rundt med masse kontanter da jeg var yngre samt vært på utallige ferier uten bankkort for mange år siden. Reiser riktignok alene, så det er noe begrenset hvor mye penger jeg trenger å ha med meg for 1 ukes ferie. Fikk ellers informasjon fra reiseselskapet mitt, Apollo, tidligere i dag. Informasjonen bekreftet bare det jeg vet fra før, null stress å reise. Har altså ikke vurdert ett eneste sekund å avlyse ferien til nydelige Kreta.



Anonymous poster hash: b504e...73d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirimi

Hvorfor skulle jeg avbestille ferien min fordi minibankene tømmes i de store byene? Vi reiser til en av øyene, og jeg vet at det ikke er noe store problemer der. Mye på grunn av god oppdatering fra reiseselskapet. Må vi ta med kontanter fra Norge så gjør vi det- verre er det ikke. 

Også krisemaksimerer jo media hele situasjonen, for å si det sånn...

Endret av mirimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi kom hjem fra Kreta på lørdagen. Tok ut litt penger før vi reiste, bare sånn i tilfelle. Bodde på Platanias, og opplevde ikke problemer med å ta ut penger i minibanker. Var en dag inne i Chania, og der var bortimot alle minibankene ute av drift. Fant til slutt en som virket, men der var det veeeeldig lang kø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanne70

Media hausser opp situasjonen veldig. Det er stort sett i Athen og de større byene at man kan oppleve problemer, ikke ute på øyene. Synd at den negative og til dels feilaktige informasjonen får folk til å la være å dra til Hellas nå som de virkelig har behov for at turistene legger igjen litt penger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Vi skal til Kreta på lørdag,og jeg er ikke bekymret.

Synes Kreta er en utrolig flott plass,så jeg gleder meg :)

Så når vi skulle bestille(bestilte tur litt sent i år) at Spania var ganske utsolgt,men til Hellas var det mange ulike alternativer.

Vi skal til et lite sted,og er bare i byene at jeg har hørt at minibankene er tomme. Men vi skal ta ut litt ekstra sånn for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt ut litt euro før jeg dro, men hadde definitivt ikke avbestilt turen. Høres helt fantastisk ut med en Hellas-ferie faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen hadde aldri blitt noe særlig bedre dersom alle turistene skulle avbestilt reisene sine, er jo tross alt deres største inntektskilde. Bare ta med ekstra kontanter :)



Anonymous poster hash: 0341d...4cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet jeg har sett her på Rodos, er at minibankene ofte ikke har 20-lapper. Jeg får ikke ut 120 euro, men 100 eller 150 går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...