Gå til innhold

Ferie til Hellas i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som skal til Hellas i sommer?

Hva tenker dere om situasjonen?

Anonymous poster hash: c8e73...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jalapeno

Noen som skal til Hellas i sommer?

Hva tenker dere om situasjonen?

Anonymous poster hash: c8e73...174

 

Vi har bestilt, men har kun betalt depositum. Kommer ikke på tale å reise slik situasjonen er nå. Når man skal være på ferie, skal man ikke sitte å bekymre seg, da er hele poenget med ferie borte. Har heller ingen interesse av å gå rundt med bagen full av tusenvis i kontanter. Vi reiser ikke før til høsten, så vi skal avvente situasjonen litt, men begynner allerede nå å se oss om etter andre destinasjoner.

 

Nå ser man også at det for første gang frarådes å reise til Hellas slik situasjonen er nå:

http://www.vgtv.no/#!/video/114481/derfor-advares-det-mot-aa-reise-til-hellas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Hellas om fire uker, billetten er bestilt og betalt. Regner med at det er blitt noe mere oversikt over den økonomiske situasjonen til da, slik at man vet om det i det hele tatt er mulig å reise dit. Bekymrer meg ikke så mye, ennå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsipras spiller høyt. Uka som kommer, pluss folkeavstemningen på søndag, vil forhåpentlig gi noen svar – skjønt ingen vet om det vil være noe å stemme over. I kveld ble det klart at bankene vil være steng til 7. juli, og at det er en uttaksgrense på 60 euro om dagen (hjelper lite hvis minibankene er tomme). Samtidig uttrykker USA bekymring. Mye kan skje på kort tid, og alt kan se totalt annerledes ut om noen uker.

 

Jeg ville kviet meg for å reise før situasjonen er avklart. For alt vi vet gjeninnføres drakmene, kanskje med en slags gresk B-euro i en overgangsfase. I så fall vil Hellas bli et billig reisemål for velstående nordmenn, men samtidig vil alle importerte varer bli dyrere for grekerne, ikke minst olje. Landet går en tøff tid i møte, uansett om de blir i Euro-sonen eller ikke. Dessuten trives ekstremismen i krisetider. Jeg er ikke optimist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno

Tsipras spiller høyt. Uka som kommer, pluss folkeavstemningen på søndag, vil forhåpentlig gi noen svar – skjønt ingen vet om det vil være noe å stemme over. I kveld ble det klart at bankene vil være steng til 7. juli, og at det er en uttaksgrense på 60 euro om dagen (hjelper lite hvis minibankene er tomme). Samtidig uttrykker USA bekymring. Mye kan skje på kort tid, og alt kan se totalt annerledes ut om noen uker.

 

Jeg ville kviet meg for å reise før situasjonen er avklart. For alt vi vet gjeninnføres drakmene, kanskje med en slags gresk B-euro i en overgangsfase. I så fall vil Hellas bli et billig reisemål for velstående nordmenn, men samtidig vil alle importerte varer bli dyrere for grekerne, ikke minst olje. Landet går en tøff tid i møte, uansett om de blir i Euro-sonen eller ikke. Dessuten trives ekstremismen i krisetider. Jeg er ikke optimist.

 

Også et godt poeng. Er rimelig sikker på at et ellers fredelig Hellas vil oppleve en oppblomstring i kriminalitet fremover. Da sier det seg også selv at rike turister vil være fristende mål for tyver og kjeltringer.

 

Nei, jeg er heller ikke optimist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal til Kreta i slutten av juli. Følger med på hva som skjer og vil følge anbefalinger fra UD.

Anonymous poster hash: ca832...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal til Hellas i sommer?

Hva tenker dere om situasjonen?

Anonymous poster hash: c8e73...174

Jeg har booket om og drar til Kroatia istdenfor. Kosta meg noen tusen ekstra da jeg var sent ute.

 

Veldig synd da jeg elsker Hellas og folk der og hadde planlagt en veldig fin tur, men vil ikke dra på ferie med lommene full av sedler og et land i desperasjon og risikere å bli ranet.

Anonymous poster hash: f5f17...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt, men har kun betalt depositum. Kommer ikke på tale å reise slik situasjonen er nå. Når man skal være på ferie, skal man ikke sitte å bekymre seg, da er hele poenget med ferie borte. Har heller ingen interesse av å gå rundt med bagen full av tusenvis i kontanter. Vi reiser ikke før til høsten, så vi skal avvente situasjonen litt, men begynner allerede nå å se oss om etter andre destinasjoner.

Nå ser man også at det for første gang frarådes å reise til Hellas slik situasjonen er nå:

http://www.vgtv.no/#!/video/114481/derfor-advares-det-mot-aa-reise-til-hellas

Hvor på nettsidene til UD kan du lese at det frarådes å reise til Hellas?

Anonymous poster hash: ca832...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser om knappe 3 uker.

 

Får ta ut penger i forkant for hele reiser, og håpe det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Hellas om fire uker, billetten er bestilt og betalt. Regner med at det er blitt noe mere oversikt over den økonomiske situasjonen til da, slik at man vet om det i det hele tatt er mulig å reise dit. Bekymrer meg ikke så mye, ennå.....

Regner også med det. Skal dessuten på all inclusive så da trenger vi ikke så mye kontanter med oss.

Anonymous poster hash: ca832...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomer advarer mot å dra dit på ferie. (Stod på avisa)

Vi skal ikke dit.

Anonymous poster hash: a5966...785

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Vi drar til Kreta allerede på torsdag, men jeg er ærlig talt ikke så veldig bekymret. Vi eier leilighet i en liten by der nede, så vi kjenner "alle". Dessuten tar vi ut kontanter før vi drar. Det går nok bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er en familie på 5 som reiser på tirsdag til Hellas. Hvor mye euro bør vi ta ut på forhånd?

Anonymous poster hash: 057f2...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på 5 som reiser på tirsdag til Hellas. Hvor mye euro bør vi ta ut på forhånd?

Anonymous poster hash: 057f2...fa1

 

Kommer jo an på om dere har med eller uten all inclusive, om dere skal på utflukter, om dere skal shoppe masse etc.... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie på 5 som reiser på tirsdag til Hellas. Hvor mye euro bør vi ta ut på forhånd?

Anonymous poster hash: 057f2...fa1

 

Hvis dere har kjøpt pakkereise med all inclusive trenger dere ikke ta med særlig mye.

Anonymous poster hash: ca832...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi drar til Kreta allerede på torsdag, men jeg er ærlig talt ikke så veldig bekymret. Vi eier leilighet i en liten by der nede, så vi kjenner "alle". Dessuten tar vi ut kontanter før vi drar. Det går nok bra :-)

 

Jeg er heller ikke så bekymret, men følger med på situasjonen. Vi skal leie bil og kjøre mellom Heraklion og Rethymnon så det hadde vært fint å kunne fylt tanken om nødvendig.

Anonymous poster hash: ca832...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også latt være å reise til Hellas nå, det må jo være et ELDORADO for lommetyver når så mange turister drasser med seg tusenvis kanskje i kontanter.......nei det hadde jeg IKKE tatt sjansen på.



Anonymous poster hash: 8e442...48a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er begrenset hvor mye kontanter det er lov å ta med ut av Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...