Gå til innhold

Flybuss/flytog på natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal reise til utlandet på tirsdag. Flyet går 06.00, og man bør jo være der to timer før, dvs 04.00 senest. Skal sjekke inn hele tre kolli, gjennom sikkerhetskontrollen, ta ut penger og handle en god del på taxfree.

Men jeg ser jo at hverken flytoget eller flybussen går i 03-03.30 tiden på natta, har i grunn ikke råd til taxi. Synes det er rart at hverken buss eller tog går, er vel mange charterfly osv som går så tidlig nå i feriesesongen? Jeg liker å ha god tid, men hvis jeg skal ta siste buss er jeg fremme 00.45, da er vel neppe sikkerhetskontrollen åpen? Eller noe annet for den del. Blir mange timer med venting før en lang flytur. Tar jeg første buss er jeg der 04.25, men er det en bilulykke da så rekker jeg det ikke og jeg synes det er litt kort tid uansett.

Hva ville du gjort? Finnes det andre alternativer? Kjenner dessverre ingen som kan kjøre meg. Dette er fra Oslo-Gardermoen forresten.

Anonymous poster hash: c1687...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går en buss som er der 04:25 da, buss nummer 344 klokka 03:40 fra Oslo bussterminal. Hadde tatt den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer før avgang så grytidlig er helt unødvendig. Den som er der 04:25 holder i massevis, selv med en forsinkelse. Det er jo ikke akkurat mange veier til Gardermoen som kan bli helt sperret i alle retninger, og det er null trafikk. Hadde aldri i verden planlagt å være på Gardermoen to timer før når jeg er på en av dagens første flyvninger uansett.



Anonymous poster hash: 6dab1...634
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en buss som er der 04:25 da, buss nummer 344 klokka 03:40 fra Oslo bussterminal. Hadde tatt den.

Går flybuss da å, men synes det er i seneste laget :/

Anonymous poster hash: c1687...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer før avgang så grytidlig er helt unødvendig. Den som er der 04:25 holder i massevis, selv med en forsinkelse. Det er jo ikke akkurat mange veier til Gardermoen som kan bli helt sperret i alle retninger, og det er null trafikk. Hadde aldri i verden planlagt å være på Gardermoen to timer før når jeg er på en av dagens første flyvninger uansett.

Anonymous poster hash: 6dab1...634

 

Så er det selvfølgelig forskjell på hvor god tid man liker å ha. Men selskapet regner neppe med at alle kjører egen bil, akkurat, og tar det vel for gitt at folk rekker det med kollektivtransport. Det kommer garantert til å være andre på flybussen med samme avgang som deg, og over halvannen time til en av de aller første flyvningene (det kommer jo til å være nærmest tomt på Gardermoen 04:25 - tro meg, det har jeg sett før). er mer enn nok. Selv hvis man liker god tid.

Anonymous poster hash: 6dab1...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det selvfølgelig forskjell på hvor god tid man liker å ha. Men selskapet regner neppe med at alle kjører egen bil, akkurat, og tar det vel for gitt at folk rekker det med kollektivtransport. Det kommer garantert til å være andre på flybussen med samme avgang som deg, og over halvannen time til en av de aller første flyvningene (det kommer jo til å være nærmest tomt på Gardermoen 04:25 - tro meg, det har jeg sett før). er mer enn nok. Selv hvis man liker god tid.

Anonymous poster hash: 6dab1...634

Jeg er bare stressa for at jeg ikke rekker alt jeg skal før avgang ;)

Anonymous poster hash: c1687...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Du kan la være å "handle en god del på taxfree" og dermed ha råa til taxi.

 

2. Ta siste tog/buss utover og vent på gardemoen til innsjekkinga åpner.

 

 



Anonymous poster hash: 999cb...d68
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når innsjekk åpner da?



Anonymous poster hash: c1687...4c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som vet når innsjekk åpner da?

Anonymous poster hash: c1687...4c2

 

Litt forskjell, hvem er det du skal fly med? For de fleste selskaper åpner vel 2 til 3 timer før selskapets første avgang. Men så er det jo forskjell da fra SAS og Norwegian som har masse avganger hele dagen til selskaper som Emirates og Qatar som kun har 1 avgang pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell, hvem er det du skal fly med? For de fleste selskaper åpner vel 2 til 3 timer før selskapets første avgang. Men så er det jo forskjell da fra SAS og Norwegian som har masse avganger hele dagen til selskaper som Emirates og Qatar som kun har 1 avgang pr dag.

 

Flyr med SAS :) 06.00 går flyet.

Anonymous poster hash: c1687...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flyr med SAS :) 06.00 går flyet.

Anonymous poster hash: c1687...4c2

 

Vil regne med de åpner 4 ihvertfall ikke senere. Er spisested på innenfor sikkerhetskontrollen som er døgnåpen, men da er du nødt til å være så tidlig ute at du for sjekket inn før skranken stenger om kvelden. Siste NSB tog er på Gardermoen kl 0049, R11 mot Eidsvoll. Har du med deg bok og eller laptop/smartphone så kan du jo slå ihjel tid frem til innsjekk åpner. Innsjekkingsområdet er åpent hele døgnet og du vil neppe være eneste heller.

 

Ser at Narvesen nede i andkomsthallen utenfor sperringene har døgnåpent så der kan du få kjøpt både forfriskninger og lesestoff blant annet.

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil regne med de åpner 4 ihvertfall ikke senere. Er spisested på innenfor sikkerhetskontrollen som er døgnåpen, men da er du nødt til å være så tidlig ute at du for sjekket inn før skranken stenger om kvelden. Siste NSB tog er på Gardermoen kl 0049, R11 mot Eidsvoll. Har du med deg bok og eller laptop/smartphone så kan du jo slå ihjel tid frem til innsjekk åpner. Innsjekkingsområdet er åpent hele døgnet og du vil neppe være eneste heller.

Ser at Narvesen nede i andkomsthallen utenfor sperringene har døgnåpent så der kan du få kjøpt både forfriskninger og lesestoff blant annet.

Ok, takk :)

Anonymous poster hash: c1687...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Noen som vet når innsjekk åpner da?

Anonymous poster hash: c1687...4c2

 

2 timer før er vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte flybussens kundeservice for å høre om de har nattavganger, for det står jo på hjemmesiden at de har det ved behov. Han jeg snakket med sa at å komme frem 4.25 holder i lange baner, hvis ikke hadde de fått beskjed fra Oslo Lufthavn om at de måtte sette opp en buss til slik at folk rakk flyet. Skal jeg ta sjansen på at det går bra da kanskje?



Anonymous poster hash: c1687...4c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...