Gå til innhold

Frankfurt Airport - noen vært der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som titelen sier om noen har vært der?

 

Hører fra folk at det er kjempe stort flyplass og at man må reise med "busser" til gates osv? 

 

 

Jeg tror ikke på de som sier det, men spør dere om noen av dere har vært på denne flyplassen?  

 

Det skal være enkelt å finne fram skilt + alle opplysninger hvor man skal gå?

 

Alt info om flyplassen tar jeg imot.

 

Takk

 

 



Anonymous poster hash: b4bdd...29c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Jo, den er svær! De holdt på å bygge når jeg var der i 2010, så den er nok større nå, men oversiktelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei.

 

Som titelen sier om noen har vært der?

 

Hører fra folk at det er kjempe stort flyplass og at man må reise med "busser" til gates osv? 

 

 

Jeg tror ikke på de som sier det, men spør dere om noen av dere har vært på denne flyplassen?  

 

Det skal være enkelt å finne fram skilt + alle opplysninger hvor man skal gå?

 

Alt info om flyplassen tar jeg imot.

 

Takk

 

 

Anonymous poster hash: b4bdd...29c

 

 

Hvorfor tror du ikke det? Det er nemlig helt sant. 

Anonymous poster hash: 69e84...824

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der. Og den er kjempestor. Det var bombetrussel da jeg mellomlanda der, så rakk ikke neste flyet mitt. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flyplassen er svær, og det stemmer at man ofte må ta buss fra gaten og inn til en terminal. Det er godt skiltet så det er sånn sett ikke noe problem å finne frem. Den er delt opp i ulike terminaler (A,B,Z..) så hender at man må gå mellom de ulike terminalene i tillegg til buss. En gang jeg mellomlandet der måtte jeg først ta buss inn til terminal A og deretter gå til terminal Z. (Tok ca 40-45 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flyplassen er svær, og det stemmer at man ofte må ta buss fra gaten og inn til en terminal. Det er godt skiltet så det er sånn sett ikke noe problem å finne frem. Den er delt opp i ulike terminaler (A,B,Z..) så hender at man må gå mellom de ulike terminalene i tillegg til buss. En gang jeg mellomlandet der måtte jeg først ta buss inn til terminal A og deretter gå til terminal Z. (Tok ca 40-45 min)

Seriøst ta buss? Nå er jeg litt scary :S , nå skjønner jeg ingenting? Ta bussen i selve  inne i flyplassen? 

 

Selvfølgelig at man skal ta buss utenfor flyplassen.

 

Men det vil si at det står tydelig i hvilken terminal man skal være på:?

 

 

Nå føler jeg meg litt "redd".

 

Ts

Anonymous poster hash: b4bdd...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst ta buss? Nå er jeg litt scary :S , nå skjønner jeg ingenting? Ta bussen i selve inne i flyplassen?

Selvfølgelig at man skal ta buss utenfor flyplassen.

Men det vil si at det står tydelig i hvilken terminal man skal være på:?

Nå føler jeg meg litt "redd".

Ts

Anonymous poster hash: b4bdd...29c

Jeg har aldri tenkt på at den er stor. Den er utrolig oversiktlig! Jeg syns ikke du burde ha grunn til bekymring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i 2003, og den var stor da. Men det er ikke størrelsen det kommer an på :) Det er vanlig på større flyplasser at passasjerene blir fraktet med buss, eller endog et slags tog, fra gate og ut til flyet, det skal du ikke behøve å bekymre deg om, det er ofte godt skiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fy faen, hadde 1 1/2 time på meg til å gå fra ene terminalen til den andre, rakk såvit flyet. Jeg måtte igjennom pass og visumkontroll da, men det tok max 30 min.  Gikk ganske hurtig, fikk beskjed av kapteinen på det første flyet om å gå fort og ikke stoppe op med mindre jeg var tvunget til det  :fnise:

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vi ble kjørt fra flyet og inn til terminalen ja,men det gikk helt fint og alt var veldig oversiktelig.

Tysk presisjon og effektivitet råder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil definitivt finne noen som har vært der - det er Europas tredje største flyplass og Tysklands suverent største. Millioner av nordmenn som har vært innom :)

Den er enorm, som enkelte her også påpeker. 60 millioner passasjerer i året. Sist jeg var der var det bussgater, ja, men det er det tross alt flere av selv på Gardermoen. Vet ikke hvorfor du ikke tror på det, det er jo fortsatt helt, helt vanlig på flyplasser - også i Norge. Litt irriterende med den lille bussturen, men utover det er det ikke noe problem.

Jeg antar du skal mellomlande i Frankfurt. Du kan jo godt sjekke hvilken gate flyet du ankommer med lander på et par dager i forveien, og deretter sjekke hvilken gate flyet du skal videre med pleier å dra fra - i hvert fall så du vet hvilken terminal du skal til og fra, dersom du er nervøs på forhånd. Står alltids på hjemmesiden til flyplassen, samt på hundrevis av andre sider med "tidtabeller". Det å sjekke terminaler før avgang er generelt en god idé hvis man frykter at man får dårlig tid.

Men Frankfurt er en veldig effektiv flyplass. Tyskerne kan effektivitet, det kan vel ingen si noe på. Det er ikke som Paris, akkurat, der de ansatte umiddelbart glemmer engelsk midt i en samtale dersom du spør dem om noe de ikke vet, og der ingen helt vet hvor de andre terminalene er. I Frankfurt er det oversiktlig. Litt utdatert, om de ikke har endret mye siden sist jeg var innom, men oversiktlig og ryddig.



Anonymous poster hash: 67051...133
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Seriøst ta buss? Nå er jeg litt scary :S , nå skjønner jeg ingenting? Ta bussen i selve  inne i flyplassen? 

 

Selvfølgelig at man skal ta buss utenfor flyplassen.

 

Men det vil si at det står tydelig i hvilken terminal man skal være på:?

 

 

Nå føler jeg meg litt "redd".

 

Ts

Anonymous poster hash: b4bdd...29c

 

 

 

Det er mulig du ikke har reist mye, men buss til gaten kan forekomme over alt, inkludert Gardermoen. Det er et irritasjonsmoment og tar ekstra tid, men du kommer til og fra gaten og kjører deg ikke vill. Frankfurt er en flyplass med store avstander, så jeg ville beregnet meg god tid på mellomlandinger. Spesielt hvis du må bytte mellom to terminaler. Ikke for å skremme vettet av deg, men mellom terminalene går det tog :)

Anonymous poster hash: b1bd7...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er mulig du ikke har reist mye, men buss til gaten kan forekomme over alt, inkludert Gardermoen. Det er et irritasjonsmoment og tar ekstra tid, men du kommer til og fra gaten og kjører deg ikke vill. Frankfurt er en flyplass med store avstander, så jeg ville beregnet meg god tid på mellomlandinger. Spesielt hvis du må bytte mellom to terminaler. Ikke for å skremme vettet av deg, men mellom terminalene går det tog :)

Anonymous poster hash: b1bd7...4fd

 

Joda jeg har reist veldig mye men ikke mellomlandet i Frankfurt. Ønsker bare å utforske flyplassen hvor stor den er og det skal være godt med iskald øl der ja.

 

Takk for hjelp av deg.

 

Ts

Anonymous poster hash: b4bdd...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil takke alle dere for hjelp dere har gitt meg.

 

 

Tusen Takk.

 

TS



Anonymous poster hash: b4bdd...29c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er gigantisk. Råder deg til å ha minst 2 timer om du skal mellomlande der, for det kan fort bli forsinkelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli nervøs TS! Flyplassen er oversiktlig med veldig god skilting. Kommer nok ikke til å bli noe problem :) som flere her sier er tyskerne veldig gode på effektivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Klaveret

Jeg har vært flere ganger på flyplassen alene og aldri hatt problemer med å finne fram. Ikke er jeg særlig bereist heller, så jeg tror ikke du har noe å grue deg til  :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk flyet mitt med et nødskrik på 1,5 times mellomlanding der i fjor. Den effektiviteten det snakkes om over her merket hvertfall ikke jeg noe til. I sikkerhetskontrollen brukte jeg 45 min. Køen var ikke lang, og på alle andre flyplasser jeg har vært ville den køen tatt rundt 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der, og var tydeligvis heldig, for jeg hadde null problemer, og kom meg fra gate til gate på noen minutter. Men nå var det riktignok bare en mellomlanding, jeg hadde kort avstand mellom gatene, og ikke all verdens tid til å utforske flyplassen på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomlandet der for 2 år siden, var stor flyplass ja, men hadde søkt litt på nett og sett på kart samt lastet ned appen med kart (husker ikke hva den het, men virket veldig bra) Var lett å finn fram når jeg hadde sett på nett og brukte appen. Slapp og transporteres med buss/tog, men brukte lang tid på å gå. 



Anonymous poster hash: 17234...367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...