Gå til innhold

Jeg har flyskrekk... Noen tips til meg om hvordan jeg skal tenke når jeg skal fly?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig flyskrekk, og håper at noen kan gi meg noen tips nå når jeg snart skal ut å fly. Noen tips for å dempe flyskrekken?



Anonymous poster hash: b8c65...8c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at det går mye kjappere og smertefriere å dø i en flystyrt enn å ligge og seigpines ihjel av sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mindfulnessteknikker for å takle angst. Det fungerer faktisk veldig greit. Øv gjerne på forhold. 

 

Jeg fokuserer på å puste, og kjenne på følelsene. Ikke kjempe mot dem, bare kjenne på at de er der, og at de bare er følelser. Kjenner på kroppen min, hvor jeg kjenner angsten. Om jeg spenner meg, fokuserer jeg på å dra pusten inn i den delen av kroppen, og sier til den at den skal slappe av. 



Anonymous poster hash: 61948...997
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig flyskrekk, og håper at noen kan gi meg noen tips nå når jeg snart skal ut å fly. Noen tips for å dempe flyskrekken?

Anonymous poster hash: b8c65...8c9

Last ned flightradar appen og se hvor mange fly det er i luften til enhver tid. Tenk deretter over hvor ofte du hører om flystyrt med et kommersielt flyselskap - det sikreste du gjør er å fly :)

Anonymous poster hash: dc30b...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå gjennom denne siden her. Den fikk hvert fall meg mye mindre stressa :)

 

I tillegg er det mange av flyselskapene som tilbyr flyskrekkurs. Kanskje det kunne være lurt å ta noe sånt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til deg selv hvor heldig du er som kan ha råd og anledning til en herlig flytur i et trygt og sikkert fly. Nyt turen, se på utsikten og kos deg. Ta flotte bilder av himmelen, landskapet etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mindfullness og flyskrekk-kurs funket greit for meg. Anbefales.



Anonymous poster hash: 78f3b...01a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til fastlegen. Be om beroligende tabletter. Ta den. Slapp av.

 

Ikke drikk deg møkkings før avgang. Folk kaster opp på klærne sine og det er bare ekkelt.

Dessuten forsterker alkoholen angst og du føler deg syk og blir hung over, noe som gjør at du havner i en ond sirkel som gjør at du gruer deg ennå mere til neste gang du skal fly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mindfullness og flyskrekk-kurs funket greit for meg. Anbefales.

Anonymous poster hash: 78f3b...01a

 

Mindfullness betyr å konsentrere seg på hva du føler nå og hva du ser rundt deg. Når du konsentrerer deg om at du føler flyskrekk og du ser innsiden av et fly, hjelper det lite.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned flightradar appen og se hvor mange fly det er i luften til enhver tid. Tenk deretter over hvor ofte du hører om flystyrt med et kommersielt flyselskap - det sikreste du gjør er å fly :)

Anonymous poster hash: dc30b...0bc

Det er faktisk sant. Man har oftere dødelige ulykker på landeveien, når man kjører bil, enn når man flyr :)

 

(Men det forhindrer ikke meg fra klaustrofobi og pusteproblemer i fly og indre bilder i hodet om at flyet detter rett ned.)

 

(Jeg mener, det kommer jo ikke noe luft inn dit. Hvordan kan man puste uten at det kommer noen ny luft inn? Man sitter i en blikkboks mange kilometer oppe i lufta. Og det er helt ulogisk at den skal kunne fly.

Hvordan beveger den seg i det hele tatt framover? Hæ?

Flyging er unaturlig.

Det er reservert for fugler.

Ikke for tunge blikkbokser fulle av folk, kofferter og brett med flymat og små oppblåsbare redningsvester...)

 

Hvorfor har de redningsvest i et fly, sier jeg bare. Jo, det er fordi flyet kan dette ned i havet. Og da drukner man. Den redningsvesten er bare tull og fanterier. Man overlever ikke med den, hvis hele flyet går til bunns med deg inni.

Og hvis du dupper rundt i vannet, da, mot formodning fordi du ikke sank ned på havbunnen, så blir du spist av hai og annen faenskap.

 

Flyvning er noe dritt.

Ja til tog.

 

Ja..Host. Vel...Nå antar jeg TS ble skrekkelig beroliget og glad i flyreiser... :unsure:

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindfullness betyr å konsentrere seg på hva du føler nå og hva du ser rundt deg. Når du konsentrerer deg om at du føler flyskrekk og du ser innsiden av et fly, hjelper det lite.

Da vet du lite om hva som foregår på et flyreddkurs går ut på.

Anonymous poster hash: 78f3b...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg en spennende bok, eller hvis det er et større fly er det jo film du kan se på. Alt for å ta vekk fokus fra selve flyvingen. Du kan også spørre legen din om å få noen milde beroligende du kan ta på forhånd. 

 

Jeg pleier å tenke at piloten vil også hjem. Alt mannskapet vil også hjem, de vil komme trygt fram. De gjør sitt beste for at det skal skje, og det er dette de er trent opp til. 



Anonymous poster hash: 25641...26c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en øl før flyet går. Også leser jeg en bok med en gang jeg setter meg på flyet. Holder hjernen opptatt med å lese slik at den ikke får tid til å gruble over flyskrekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar meg et lite glass vin på flyplassen. Når jeg kommer om bord finner jeg en skjønn

unge (mann?) og fokusere på gjennom flyturen evt finner jeg et blad og finner ut

hva slags snack el drikke jeg skal ha!

Men den aller beste medisinen for meg har vært å fly, mange ganger i året!

Endret av Jobbermedbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville unngått alkohol og beroligende om du er redd for å fly, midlene kan få en annen virkning på deg. Det er ofte derfor passasjerer blir krakilske på fly, og de må mellomlande.

 

Si i fra til personalet om at du er redd for å fly når du går ombord, da vil de passe ekstra på deg.



Anonymous poster hash: 78f3b...01a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at flykapteinen og besetningen ønsker å komme ned hel de også. Sikkerheten er skyhøy i forhold til bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg ville unngått alkohol og beroligende om du er redd for å fly, midlene kan få en annen virkning på deg. Det er ofte derfor passasjerer blir krakilske på fly, og de må mellomlande.

 

Si i fra til personalet om at du er redd for å fly når du går ombord, da vil de passe ekstra på deg.

Anonymous poster hash: 78f3b...01a

 

Hvordan mener du de skal "passe ekstra på deg" mens flyet er på vei ned gjennom skylaget mot det sikre inferno? Holde deg i hånden og be aftenbønn?

 

Det eneste som funker på meg er beroligende medisin. Det funker helt flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som "blir krakilske på fly" har somregel sine egne private grunner.

Som at de ikke er helt i vater.

Dessuten har de drukket seg fra sans og samling og fått fylleangst, samtidig som de har dyttet i seg rohypnol og lignende tabletter som gir "drittsekk-effekt" når det kombineres med alkohol.

 

Det beste er å ta det legen anbefaler og ikke drikke en eneste berusende greie.

 

"Et glass vin på flyplassen" er bare tull.

 

Man blir ekstra følelsesmessig påvirkelig når man har drukket. Det vet alle som har blitt ukritiske og sagt/fortalt ting de ikke ville sagt edru, eller kvinner som hylgriner og snufser fordi de "er så ekstremt glad" i veninna si...

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du de skal "passe ekstra på deg" mens flyet er på vei ned gjennom skylaget mot det sikre inferno? Holde deg i hånden og be aftenbønn?

Det eneste som funker på meg er beroligende medisin. Det funker helt flott.

Min samboer har flyskrekk og det har vi ofte gitt beskjed om i skranken før ombordstigning. Da har vi, ved flere anledninger, fått gå ombord før alle andre samt fått hilse på og fått snakket litt med crewet. Her har de gjerne informert litt ekstra hvordan været er og hvilke forventninger de har til turen i forhold til turbulens. I tillegg så har flyvertene underveis kommet bortom og spurt om det går greit og om han trenger noe, har også fått tilbud om å komme frem i cockpiten.

Anonymous poster hash: 50b72...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...