Gå til innhold

skrivefeil man blir heftig irritert over


KissKissBang

Anbefalte innlegg

Gjest pærecider

Venninde

Nyskjerrig

Intrisert

Skjelden

Værre

Ann

Sundt

Plummer

Skjef

Brylupp

Posetiv

Og/å- feil

Kommafeil

Særskrivinngfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser mange skriver en del vanlige ord så feil at jeg har lyst til å rive av meg håret!! Er det så forbanna vanskelig å skrive HER og ikke HÆR???!??? HER ER HER OG DER, HÆR ER I MILITÆRET FOR POKKER!!!

Det heter jeg, ikke jei. Kanskje, ikke kansje. Rumpe, ikke rompe. Og uendelig mange andre som jeg ikke kommer på, nettopp fordi HÆR har brent seg fast. Ser for meg neandertalere som sitter å sier "hæ, hær er kansje jei". Verst er det når folk skifter ut ord i ordboka på telefonen, slik at feilen blir "riktig", noen ganger er auto correct på sin plass for faen! Vet jeg selv gjør feil, men hvis du ikke vet hva som er forskjellen på her og hær... nei, da er det på tide med norskkurs eller ordbok i bursdagsgave.

Hvilke irriterer du deg over?

De som ikke kan forskjell på å/og.....;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje - Kanskje

Intrisert - Interessert

Looser - Loser

Fasinert - fascinert

I can on and on.... Tror kanskje det handler om interesse av språket. Alle er ikke like interessert, eller fascinert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var ett teitisk innlegg. Hvorfor bry seg så mye når man skjønner hva folk mener? Anonymous poster hash: 7aed7...beb

Nei, vi kan jo alle slutte å bry oss om språket. Til slutt blir man som i den danske sketsjen til uti vår hage, hvor ingen forstår hverandre. Jeg foreslår at du lager en tråd om hvor mye dette irriterer deg :)

Skjønner ikke at folk skal ta seg så nær av dette, har dere virkelig så mye imot rettskrivning? Skal dere lære barna deres å bli analfabet? Skjønner dere ikke at en irritasjon kan være noe å le av? Må alt være så alvorlig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest tråden så de er kanskje nevnt. Men det verste jeg leser er øyner og hu (som i hun, skjønner det er dialekt, men vanvittig irriterende).



Anonymous poster hash: 744ed...fc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende komma etter adverbiell leddsetning står ganske høyt oppe på lista, faktisk.

Dette er en tråd som omhandler skrivefeil, som er lagt i språkforumet. Liker dere den ikke så la være å svare.

Slik?

Anonymous poster hash: 00c05...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke bruker stor bokstav og punktum.



Anonymous poster hash: 582b6...b15
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysjen, dysjsåpe osv.

Da tenker jeg mitt om vedkommende...



Anonymous poster hash: 77bdd...b2c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg synes dette var ett teitisk innlegg. Hvorfor bry seg så mye når man skjønner hva folk mener?

Anonymous poster hash: 7aed7...beb

Bare ett? Hva betyr "teitisk"?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare ett? Hva betyr "teitisk"?

Du gikk rett i fella, ja.

Hvorfor er det slik at de som er mest opptatt av skrivefeil er så dårlig på forståelse og hensikten bak ting som blir skrevet?

Anonymous poster hash: 7aed7...beb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

samen - sammen

Tenk om det var en henvisning til en same, da!

Anonymous poster hash: 7aed7...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du gikk rett i fella, ja.

Hvorfor er det slik at de som er mest opptatt av skrivefeil er så dårlig på forståelse og hensikten bak ting som blir skrevet?

Anonymous poster hash: 7aed7...beb

For det første var det mitt eneste innlegg i denne tråden, for det andre er det ikke alltid lett å vite hva den man spør, egentlig har ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er språklærer. Hvilke jeg irriterer meg over? Sånne som deg.

Anonymous poster hash: d76a8...20b

Hvis du irriterer deg over at noen påpeker språkfeil- da er du ingen god språklærer.

Anonymous poster hash: 2f845...c53

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var ett teitisk innlegg. Hvorfor bry seg så mye når man skjønner hva folk mener?

Anonymous poster hash: 7aed7...beb

I hovedsak skjønner man hva folk sier, men det går faktisk en grense. Og å bruke ord som ikke finnes en gang- det er utrolig teit. "Teitisk" du liksom. Det er sånt man kan synes er "søtt" når ungen går i barnehagen. Er du en unge? :glare:

Anonymous poster hash: 2f845...c53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønn - kjønn

Skjønn er jo noe heelt annet enn kjønn. :sjokkert:

Anonymous poster hash: 2f845...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Eg sporar sikkert av, men kan ikkje fordra når folk skriv engelske ord i tekstar, td; care, nippel, sorry, osb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...