Gå til innhold

20år og gravid


Møysa

Anbefalte innlegg

og hvorfor må alle være så gjennomsnittlig?

Det må de absolutt ikke, men å avvike 10 år fra gjennomsnittet er ikke så sosialt akseptert og det var jo det ts spurte om.

Anonymous poster hash: b1ce8...61c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg syns 30 er alt for sent å få første, men det er bare meg. Forskere er også bekymret for at mødre blir eldre. En dansk studie jeg leste tydet også på at eldre gravide fikk flere plager (kan hende denne er motbevist). I tillegg sliter flere og flere par med å bli gravide på naturlig måte, og dette mener forskere også har sammenheng med at flere er 30-35 før de i det heletatt tenker på barn. Kroppen er biologisk anlagt for å få barn i 20-25 årene. Yngre har også masse energi til å leke med barna sine, og jeg føler presset om å være perfekt er større for eldre damer, nettopp fordi de er eldre og har utdanning osv. Har ei veninne som ble mor som 17-åring, og selv om jeg også selvsagt mener dette er i aller tideligeste laget, er hun nå 20 år og har utdanning og jobb samt all verdens energi og tid til å leke lenge og ofte med 3åringen sin. Hun er en fantastisk mor, og hun taklet ansvaret bra.

Husk at det finnes mange ansvarlige 20-åringer som fint takler å få barn, og det finnes uansvarlige 30-åringer som aldri skulle hatt det. Kjenn på hva som er riktig for deg! :-)

Dette er bare min mening, nå må ikke dere gamle bedrevitere med universitetsutdanning skyte meg.



Anonymous poster hash: 99a55...b4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 30 er alt for sent å få første, men det er bare meg. Forskere er også bekymret for at mødre blir eldre. En dansk studie jeg leste tydet også på at eldre gravide fikk flere plager (kan hende denne er motbevist). I tillegg sliter flere og flere par med å bli gravide på naturlig måte, og dette mener forskere også har sammenheng med at flere er 30-35 før de i det heletatt tenker på barn. Kroppen er biologisk anlagt for å få barn i 20-25 årene. Yngre har også masse energi til å leke med barna sine, og jeg føler presset om å være perfekt er større for eldre damer, nettopp fordi de er eldre og har utdanning osv. Har ei veninne som ble mor som 17-åring, og selv om jeg også selvsagt mener dette er i aller tideligeste laget, er hun nå 20 år og har utdanning og jobb samt all verdens energi og tid til å leke lenge og ofte med 3åringen sin. Hun er en fantastisk mor, og hun taklet ansvaret bra.

Husk at det finnes mange ansvarlige 20-åringer som fint takler å få barn, og det finnes uansvarlige 30-åringer som aldri skulle hatt det. Kjenn på hva som er riktig for deg! :-)

Dette er bare min mening, nå må ikke dere gamle bedrevitere med universitetsutdanning skyte meg.

Anonymous poster hash: 99a55...b4f

Jeg er selv 23/24 og er ikke klar, selvom jeg kanskje er biologisk klar. Det er 2015, kvinner vektlegger karriere, og ikkr minst seg selv først. Jeg ble nylig ferdig utdannet og har hverken tid eller økonomi til å ta meg av et barn. Det tilsier dermed ikke at andre på min aldre er klare, men jeg forstår ikke hvorfor det haster så. En sprek og oppegående 30 åring kan fint, om ikke bedre, ta seg av et barn.

Anonymous poster hash: 21174...a29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk selv barn sa jeg ble 20. Opplevde ikke noe negativt rundt det. Mange venninner ble "sjokka" og de synes den dag i dag det er så rart å tenke på at jeg har barn, men ikke noe negativt nei. :)

Når det er sagt så er det slitsomt å utdanne seg samtidig som man har barn og jobb. Spesielt dersom utdanningen innebærer mye praksis. Ingen som tar hensyn til at du har en jobb i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 23/24 og er ikke klar, selvom jeg kanskje er biologisk klar. Det er 2015, kvinner vektlegger karriere, og ikkr minst seg selv først. Jeg ble nylig ferdig utdannet og har hverken tid eller økonomi til å ta meg av et barn. Det tilsier dermed ikke at andre på min aldre er klare, men jeg forstår ikke hvorfor det haster så. En sprek og oppegående 30 åring kan fint, om ikke bedre, ta seg av et barn.

Anonymous poster hash: 21174...a29

Jeg har ikke sagt at det er noe galt med det, du må gjøre slik du føler for! Dette er min personlige mening. For meg blir 30 alt for gammelt, for deg er det kanskje riktig. Slik er det bare :-)

Selvsagt noen 30 åringer er bedre mødre enn 20 åringer, men det finst også motsatt tilfelle. Biologisk sett er du i en perfekt alder, men ingen må få barn de ikke er klar for! Enten de er 20 eller 40!

Anonymous poster hash: 99a55...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som alt for tidlig for dere. Tror du ikke du blir sliten av å ta utdannelse, jobbe OG ha barn?

Anonymous poster hash: a2ec6...b9f

Alt går :-) Jeg har to barn, jobber 80 %, tar utdanning OG er ung mor. Krever mye, men er verdt det. Føler du deg klar for barn bør de ikke bry deg så mye om hva andre sier. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...