Gå til innhold

20år og gravid


Møysa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg syns folk skal slutte å bry seg med når andre får barn :) jeg personlig syns det er helt greit så lenge man har en fornuftig tankegang for å kunne ta vare på et barn :)



Anonymous poster hash: ee720...5b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da gammel nok da. Bare fordi det er så mange "karriere" damer som absolutt skal vente til de er kommet i overgangsalderen med å kalve ut barna sine, så tror de at de setter standarden.

Anonymous poster hash: 101f4...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er rundt 10 år for tidlig, men hvorfor bry seg om hva som er sosialt akseptert?

Anonymous poster hash: b1ce8...61c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er rundt 10 år for tidlig, men hvorfor bry seg om hva som er sosialt akseptert?

Anonymous poster hash: b1ce8...61c

Hvorfor 10 år for tidlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for tidlig for noen, og ikke tidlig for andre. Varierer fra person til person. Føler du deg klar, og kan være en god mor så ikke bry deg om hva andre synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt meg klar, men har ingen utdannelse... Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil og ønsker ikke å kaste bort tre år av livet mitt på noe jeg kanskje inne vil lenger om noen år. Har tenkt på fagbrev. Men jeg vet at jeg vil ha barn.

Jeg er forlovet med en som er sykepleier og jeg jobber i barnehage(men tror at dersom jeg får barn, at jeg vil bli lei).

jeg er av den typen som setter pris på en rutinemessig hverdag, også foretrekker jeg å besøke familie og spise en god middag enn å dra på full fest.

Har alltid ønsket å bli ung mor ettersom min mor alltid var så sliten. Men har også ønsket meg et hus til barna mine(men er på leting).

Men familien min(tanter, onkler osv) sier at jeg må vente. Jeg må LEVE litt først, men for meg så er det å dra til dyreparken eller å gå en tur i skogen det å LEVE. Ha gode venninner som man ikke MÅ besøke eller treffe hver dag for å være venner.

Har to venninner(en som tar master og en som jobber i radio) begge bor et stykke unna og vi treffes ikke så ofte(en gang i halvåret), men har også en annen venninnegjeng hvor vi har vinkveld hver andre måned hvor vi smaker på hverandres vin, prater om løst og fast også blir det vel en litt tidlig kveld for noen, men akkurat passe for oss(ca 23) hehe.

Jeg tenker at et barn kunne passet inn i mitt liv. Men jeg kommer nok ikke til å kjøpe de dyreste vognene eller julegavene, men jeg tror det kan være litt sunt. Mine foreldre hadde ikke allverdens med penger og jeg tror at det var sunt, men familien mener at man må ha utdannelse men så tenker jeg at jeg kanskje kan ta det når jeg har fått barn? Men det vil jo bli hardere, men kanskje jeg har fått brukt opp verpesjuken etter å ha fått barn og kanskje ikke ønsker å jobbe med barn etter det?

Jeg prøver å være p"erfeksjonist"(vaske huset hver uke, ha det alltid ryddig, ha brette kanter i skapet, stryke klær, legge frem matpakke til meg selv og min forlovede dagen før og planlegge middag i forhold til hva vi har, lage budget, osv) men får jo ikke alt til, men tenker at det er min måte å vise omsorg over for min kjære, vårt forhold og evt. fremtidige barn.

Jeg er forresten 20år og han er 24år og vi har vært sammen i to år og trives veldig godt med hverandre. Jeg er en mer organiseringstype og han lager mat, vasker og er mer av den varme omsorgstypen.

Er dette en dårlig grunn til å ønske seg barn?

Anonymous poster hash: 5af08...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høyres ut som en veldig reflektert 20-åring, eg trur at det kjem til å gå bra! i min foreldregenerasjon vart fleire foreldre på din alder, og det var ingen som stussa i det..vart sjølv mor søm 23 åring, det har gått heilt strålande! Kjøyr på om dokke ønsker det begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør, jeg synes det er veldig tidlig. Nå er det jo veldig subjektivt, men jeg tror det er en god ide for de aller fleste å vente noen år til før man setter barn til verden. Hvorfor så dårlig tid? Er selv 23 år, og føler meg ikke klar til å ta meg av og oppdra en unge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør, jeg synes det er veldig tidlig. Nå er det jo veldig subjektivt, men jeg tror det er en god ide for de aller fleste å vente noen år til før man setter barn til verden. Hvorfor så dårlig tid? Er selv 23 år, og føler meg ikke klar til å ta meg av og oppdra en unge.

Føler vel at jeg har dårlig tid ettersom jeg ønsker å være ung mor og tenker at det vil bli vanskeligere å ha småbarnsperioden jo eldre jeg blir. Dessuten er min kjære 25år og ønsker å få barn snart. Han er en super kar som jeg ønsker å få barn sammen med. Vi har også lyst til å få ett nytt familiemedlem som vi kan dele hverdagen og minner sammen med. Og lære barnet våres tradisjoner og ting vi liker og at vi kan lære av barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er rundt 10 år for tidlig, men hvorfor bry seg om hva som er sosialt akseptert?Anonymous poster hash: b1ce8...61c

30 år er 5 år for seint i følge meg. Så det er veldig forskjellig.

Anonymous poster hash: 71ffc...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt meg klar, men har ingen utdannelse... Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil og ønsker ikke å kaste bort tre år av livet mitt på noe jeg kanskje inne vil lenger om noen år. Har tenkt på fagbrev. Men jeg vet at jeg vil ha barn.

Jeg er forlovet med en som er sykepleier og jeg jobber i barnehage(men tror at dersom jeg får barn, at jeg vil bli lei).

jeg er av den typen som setter pris på en rutinemessig hverdag, også foretrekker jeg å besøke familie og spise en god middag enn å dra på full fest.

Har alltid ønsket å bli ung mor ettersom min mor alltid var så sliten. Men har også ønsket meg et hus til barna mine(men er på leting).

Men familien min(tanter, onkler osv) sier at jeg må vente. Jeg må LEVE litt først, men for meg så er det å dra til dyreparken eller å gå en tur i skogen det å LEVE. Ha gode venninner som man ikke MÅ besøke eller treffe hver dag for å være venner.

Har to venninner(en som tar master og en som jobber i radio) begge bor et stykke unna og vi treffes ikke så ofte(en gang i halvåret), men har også en annen venninnegjeng hvor vi har vinkveld hver andre måned hvor vi smaker på hverandres vin, prater om løst og fast også blir det vel en litt tidlig kveld for noen, men akkurat passe for oss(ca 23) hehe.

Jeg tenker at et barn kunne passet inn i mitt liv. Men jeg kommer nok ikke til å kjøpe de dyreste vognene eller julegavene, men jeg tror det kan være litt sunt. Mine foreldre hadde ikke allverdens med penger og jeg tror at det var sunt, men familien mener at man må ha utdannelse men så tenker jeg at jeg kanskje kan ta det når jeg har fått barn? Men det vil jo bli hardere, men kanskje jeg har fått brukt opp verpesjuken etter å ha fått barn og kanskje ikke ønsker å jobbe med barn etter det?

Jeg prøver å være p"erfeksjonist"(vaske huset hver uke, ha det alltid ryddig, ha brette kanter i skapet, stryke klær, legge frem matpakke til meg selv og min forlovede dagen før og planlegge middag i forhold til hva vi har, lage budget, osv) men får jo ikke alt til, men tenker at det er min måte å vise omsorg over for min kjære, vårt forhold og evt. fremtidige barn.

Jeg er forresten 20år og han er 24år og vi har vært sammen i to år og trives veldig godt med hverandre. Jeg er en mer organiseringstype og han lager mat, vasker og er mer av den varme omsorgstypen.

Er dette en dårlig grunn til å ønske seg barn? Anonymous poster hash: 5af08...fee

Det høres ut som alt for tidlig for dere. Tror du ikke du blir sliten av å ta utdannelse, jobbe OG ha barn?

Anonymous poster hash: a2ec6...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg mener at utdannelse må komme først. Dette fordi bare en utdannelse kan sikre en lønn det går an å leve av.

Når det gjelder "å leve livet" før man får forpliktelser og barn å forholde seg til kommer dette litt an på hvordan man er anlagt og hva man liker. Ikke alle synes det å reise og se nye ting er så stort, andre synes det er et must.

Jeg mener at når en planlegger å få barn bør man også planlegge at en har råd til en bolig som passer for barn og at en tenker gjennom hvordan en skal klare seg de neste 18 årene. Klarer man ikke å se at denne typen planlegging er nødvendig før man går inn for å få barn er man heller ikke moden nok til å bli foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger å ta en utdannelse som er treårig, så er du fremdeles ung hvis du får barn før fylte 25 år.

Det er slitsomt å ta utdannelse mens barna er små. Ikke alle som orker nattevåk, skole, lekser hus og hjem mens en går på skole og kanskje også må jobbe for å klare seg. Det er ikke enkelt i dag å leve av bare en vanlig lønn. Hvis samboer/mannen er sykepleier så jobber han vel også skift, noe som igjen gjøre at du blir mer alene om kvelden med barna enn om han hadde hatt en 08-16 jobb.

Dette er noe du bør virkelig tenke over om du er i stand til å klare etter du har fått de barna dere ønsker dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil sterkt anbefale deg å ta utdannelse først. Det er en nøkkel i dagens samfunn for å kunne ha en grei inntekt.

Å satse på å kunne ta utdannelse etterpå er lite gjennomtenkt. Skulle du få et barn med spesielle behov ryker alle planene dine ut vinduet med en gang.

Jeg ble selv mor som 20 åring og hadde jeg ikke hatt utdannelsen på plass først ville nok ikke historien min hatt en happy ending. Har 2 tette gutter med kronisk sykdom og spesielle behov. Etterutdanningen min har jeg enda ikke fått begynt på da barna har trengt vanvittig mye oppfølging.

Sosialt akseptabelt er det, men ikke lurt uten å ha utdanning i boks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så viktig med utdannelse, kan jo bare få en lagerjobb, tjener mer enn masse unødig utdanning.

Anonymous poster hash: 101f4...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor 10 år for tidlig?

Fordi gjennomsnittet ligger på rundt 30...

Anonymous poster hash: b1ce8...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi gjennomsnittet ligger på rundt 30...

Anonymous poster hash: b1ce8...61c

og hvorfor må alle være så gjennomsnittlig?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...