Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på barna til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

500 kr tror jeg. Brio tog-tunell som jeg fant til halv pris, og en viking toys garasje.

Har også kjøpt en del ullklær til han, med tog og traktorer på, men det havner nok ikke under treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fire unger, så jeg har ikke råd til mer enn mellom 500 og 1000 kr på hver.

Men det synes jeg er mer enn bra nok uansett :-)

Anonymous poster hash: 74954...9be

Har råd til å gi gaver til 10 000kr jeg, men det er jo galskap! ;) Min får til 1500kr. Noen ganger har han fått 1000 eller 2000.

Anonymous poster hash: 7ce71...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at siden hun får bare gaver av meg, så synes jeg det blir lite om hun bare skal få en gave, så det blir jo ofte til at det blir en del småtterier i tillegg til en skikkelig gave. I år er det denne hesten hun har ønsket seg, så har det blitt en del ting ved siden av. Hadde hun fått gaver av andre så hadde jeg sikkert ikke tenkt så mye over det. Til nå har jeg vel brukt oppunder 3000kr. Spare gjør jeg til henne hver måned uansett så hun har startkapital til bolig når hun blir stor. Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Men om dere feirer alene har hun jo ingen å sammenligne gavehaugen med, så antallet gaver spiller vel ingen rolle?

Anonymous poster hash: 0a43a...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen min er bare årsgammel og skjønner lite av jul, så hun får gaver for omtrent en hundrelapp. Et par pipeleker, et klesplagg kjøpt på tilbud, en bok kjøpt på Fretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også av. Vi kjøper for 1500 felles fra meg og barnefaren til hvert av barna. Han har 2 andre barn så jeg kjøper ekstra gaver fra bare meg til vårt fellesbarn også, slik de også får fra bare mamma.

Anonymous poster hash: 0a43a...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om dere feirer alene har hun jo ingen å sammenligne gavehaugen med, så antallet gaver spiller vel ingen rolle?

Anonymous poster hash: 0a43a...697

Det er jo litt hyggelig om det ligger fler enn en gave under treet da. Det må vel du også se? Eller skulle vi bare droppa alt som er av feiring fordi vi er alene? Siden det ikke er noen å sammenligne med uansett? Hun får to store gaver og 4-5 små gaver.

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hvor du vil jeg, ts.

I første innlegg skriver du at du føler du går overboard hvert år. At du tenker å kjøpe noen få gaver, men tar av når julen nærmer seg. Deretter bruker du resten av tråden til å motsi alle som er enig.

Hva er greia?

Anonymous poster hash: 1f5a9...94a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg synes det er galskap å bruke 10 000 per unge til jul! Har selv råd til det, men de trenger da virkelig ikke så dyre gaver!

Anonymous poster hash: 44486...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på 2,5 får sjørøverbåt til ca 5-600, hun på 3 mnd fikk tripp trapp stol med nyfødtsete for en mnd siden.

Nevøer får gave for 3-400. Ofte en kombinasjon av leker og noe praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt hyggelig om det ligger fler enn en gave under treet da. Det må vel du også se? Eller skulle vi bare droppa alt som er av feiring fordi vi er alene? Siden det ikke er noen å sammenligne med uansett? Hun får to store gaver og 4-5 små gaver. Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Men tanken din i utgangspunktet er jo å kjøpe noen få gaver sier du, hvorfor står du ikke for beslutningen din da? Jeg kunne skjønt det om dere var sammen med mange, men når dere er alene. Men ser også greia med at det kan være lite med 2 gaver,

Anonymous poster hash: 0a43a...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tanken din i utgangspunktet er jo å kjøpe noen få gaver sier du, hvorfor står du ikke for beslutningen din da? Jeg kunne skjønt det om dere var sammen med mange, men når dere er alene. Men ser også greia med at det kan være lite med 2 gaver,

Anonymous poster hash: 0a43a...697

Blir vel 7-8 pakker under treet i forskjellige str.

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 barn, og har brukt ca 1400 på hver av dem i julegaver i år. Vi er godt voksne, og har råd til det, men da barna var små var det helt klart rimeligere gaver, altså. 4-500 på hver. Vi hadde helt klart hatt muligheten til å gi dem dyrere gaver nå, men det er ikke noe vi ønsker å gjøre.



Anonymous poster hash: 6d5ec...908
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare en foreløpig, har brukt ca. 1000 kr på han, men jeg og mannen har bare brukt 500 kr. på hverandre i år da. I tillegg lager jeg mange gaver i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...