Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på barna til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme her :) Vi har 6 barn til sammen. 4 skolegutter, en nyfødt og en på 16. 16-åring får Michael Kors veske, to klesplagg fra Høyer, koseklær fra Wildfox, uggs, bøker og litt sminke.

Guttene får (litt forskjellig) hver sin Sparkesykkel, skjelke, radiostyrt helikopter/bil, Lego, legoklokker, Science kit,nintendo spill,xbox, mini biljardbord, skijakke/bukse, beyblade+ bane,et par morsomme ting, fotball sengesett, bøker,klær... Vi prøver å kjøpe det de egentlig trenger.

Mannen skal få Bellstaff jakke,platespiller og 4 bøker.

Anonymous poster hash: 5a47f...793

Mange med store øyne denne julaften :) Skulle gjerne fått det samme som 16-åringen under treet ;)

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gir nok for mer enn mange andre gjør, samtidig har vel de fleste barn flere som gir dem gaver. Ergo blir nok ikke sum gaver for datteren din så anderledes enn for mange andre barn.

Hvor mye jeg selv gir for til mine barn varierer litt fra år til år, avhengig av mottakers behov. Jeg gir alltid skiutstyr, dyrt vintertøy og andre "nødvendige" ting til jul, og sånt kan jo bli ganske dyrt.

Det sagt, så tror ikke jeg at det nødvendigvis er dyre/mange julegaver som gjør barn bortskjemte. Skal man forhindre det er det moderasjon i hverdagen som gjelder, tror jeg.

Ja her er det lite utenom bursdag og jul. og bursdag er det som regel en gave - slik som feks sykkel. Også får hun jo bursdagsselskap :) Lite gaver ellers, bøttesett om sommeren om det fra ifjor er ødelagt/borte.

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn. Jeg har bare èn datter og hun er 3,5 år. Hun får heller ikke gave fra så mange.
Jeg har i utgangspunktet ganske dårlig råd også, så i år var planen å spleise på en leke til over 1000,- med barnefar, men det ble ikke noe av likevel.

Så istedet begynte jeg med julegavene i september, og har kjøpt en hel del på eBay, salg og noe småtteri hun trengte. Så nå har jeg fylt nesten en søppelsekk med gaver, som til sammen kanskje har kostet meg 1500-2000,-
Så regner jeg med at faren har kjøpt noe litt "større" som hun kan ha glede av, for han er mer sånn "kjøpe 2-3 ordentlige ting" istedet for den kjøpe-manien jeg driver med..

Jeg har endt opp med en Hello Kitty syggsekk, Minni Mus-hettegensere, mood-lights og natt-lamper som lyser i taket, male/akt.bøker, klær/pysj, godteri, Jul på Månetoppen-cd, Karsten og Petra-cd og film, kosedyr hun har ønsket seg, bilbane, puslespill.. Sikkert noe annet småtteri og :fnise:



Anonymous poster hash: d6c9d...e34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi nettopp feiret bursdag for datteren min, hvor hun fikk en haug av gaver. Nå kommer jula hvor hun på nytt får en haug med gaver (vi har stor familie + masse venner som gir henne gaver), så jeg er litt i villrede på hva hun skal få. Syns gavepresset er ganske enormt, og jeg har absolutt ikke råd eller lyst til å gi henne for flerfoldige tusen - ei heller gi henne masse små "dritt" bare for å fylle opp under juletreet.

Gaven til bursdagen kom på ca. 1000 kroner (og det syns jeg var drøyt, for i tillegg var det lekeland bursdag og hjemmebursdag som kostet sitt) Så til jul får hun for ca. 500 tenker jeg.

Men har forståelse for ts og hennes situasjon. Vi har jo, som sagt, stor familie/vennegjeng og en drøss med gaver (nesten litt for mye, hun husker aldri hva som kom fra hvem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg går litt overboard hver jul når det gjelder gaver til datteren min. Pleier å ha innstillingen på høsten at i år skal jeg ikke ta av, men så baller det på seg jo nærmere jul vi kommer :P Nå skal det sies at vi har lite familie, så hun får ikke noe særlig andre gaver enn det hun får av meg. Jeg kjøper sjelden gaver ellers i året. Klarer å holde meg til en gave når det er bursdag, også får hun kanskje nye armiringer og bøttesett om sommeren om ikke det fra ifjor er fullt brukbart.

Så i år handla jeg først en ponycycle:

Så denne interaktive hunden (på tilbud til 500) som er kåret til årets leke: http://www.toysrus.no/toysrus-butik/bamser-og-plysjdyr/mekaniske-plysjdyr/wagalong-hvit-valp?id=903528

Deretter har det balla på seg med dukkeseng, dukketøy, en del Frost greier (kjøpt på ebay mesteparten) ettersom frøkna på 4 er helfrelst, nye tegnesaker og noe tøy.

Er det bare jeg som tar litt av?

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

I år har brukt ca 6000kr. Jeg er ikke for å bruke så mye på en 3 åring, men mannen min fikk aldri noe særlig til jul når han var liten og vil ikke at datteren vår skal oppleve det samme.

Anonymous poster hash: 9b5d1...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også sånn. Jeg har bare èn datter og hun er 3,5 år. Hun får heller ikke gave fra så mange.

Jeg har i utgangspunktet ganske dårlig råd også, så i år var planen å spleise på en leke til over 1000,- med barnefar, men det ble ikke noe av likevel.

Så istedet begynte jeg med julegavene i september, og har kjøpt en hel del på eBay, salg og noe småtteri hun trengte. Så nå har jeg fylt nesten en søppelsekk med gaver, som til sammen kanskje har kostet meg 1500-2000,-

Så regner jeg med at faren har kjøpt noe litt "større" som hun kan ha glede av, for han er mer sånn "kjøpe 2-3 ordentlige ting" istedet for den kjøpe-manien jeg driver med..

Jeg har endt opp med en Hello Kitty syggsekk, Minni Mus-hettegensere, mood-lights og natt-lamper som lyser i taket, male/akt.bøker, klær/pysj, godteri, Jul på Månetoppen-cd, Karsten og Petra-cd og film, kosedyr hun har ønsket seg, bilbane, puslespill.. Sikkert noe annet småtteri og :fnise:

Anonymous poster hash: d6c9d...e34

Hehe, det her høres ut som meg. :fnise: Jeg har sånn tåelig råd. Også er det jo halv skatt nå i desember, men ja jeg begynte med gavene i september jeg også. Ebay er veldig fint:) Også har jeg jo handla denne ponycyclen + denne interaktive hunden på tilbud, bare det er jo 1500 nesten, så kommer resten av dillet :)

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har brukt ca 6000kr. Jeg er ikke for å bruke så mye på en 3 åring, men mannen min fikk aldri noe særlig til jul når han var liten og vil ikke at datteren vår skal oppleve det samme.

Anonymous poster hash: 9b5d1...072 [/acronym

Jeg skjønner tankegangen din og jeg skjønner tankegangen til mannen din. Jeg fikk heller aldri mange gaver da jeg var liten. Det brenner seg litt fast i minnet når man blir eldre. Synes det er vondt at min datter primært får fra kun meg + de to naboene da. Så jeg tar litt av. Hadde veldig lyst til å kjøpe nettbrett til henne i år, men har ikke funnet noe som er bra til en grei pris - så blir ikke det i denne runden tror jeg. Vil helst ikke kjøpe ipad.

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til minsten har vi kjøpt en bok med, til 120 kr, til storesøster dukkehus til ca 1000.

Men de får begge 16 gaver om alle familier og venner har begrenset seg til en gave... Håper de har det, for det er mer en nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer ganske mye hvor kostbare gaver de får.

Vi har som oftes en hovedgave og noen litt mindre gaver, som er ting/ klær de nok sikkert ville fått uansett.

Hovedgaven har variert fra 299-2000 og det har enda ikke skjedd at noen av dem ikke ble glad for å f.eks få nye skøyter som var mye billigere enn noe elektronikk de fikk året før.

Jeg er ikke fryktelig nøye på å bruke akkurat samme sum på barna hvert år heller, så det har hendt at datteren f.eks har fått ny kåpe til 1600, pluss noe ekstra, eldste sønn har fått husgeråd for en tusenlapp, nest minste fikk eget kamera til 499 ( og noen klær) mens minstemann fikk klosser til 199,- og noen få klesplagg.

- Året etter kan det hele være nesten snudd på hodet.

Ingen av dem har reagert på dette, utenom det året, for lenge siden, eldstemann fikk en dyr gave uten noe ekstra, mens søsteren fikk tre små som likevel bare kostet en brøkdel. - Da reagerte storebroren på at hun fikk flere gaver, mens han bare fikk en - hun var derimot såre fornøyd.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer ganske mye hvor kostbare gaver de får.

Vi har som oftes en hovedgave og noen litt mindre gaver, som er ting/ klær de nok sikkert ville fått uansett.

Hovedgaven har variert fra 299-2000 og det har enda ikke skjedd at noen av dem ikke ble glad for å f.eks få nye skøyter som var mye billigere enn noe elektronikk de fikk året før.

Jeg er ikke fryktelig nøye på å bruke akkurat samme sum på barna hvert år heller, så det har hendt at datteren f.eks har fått ny kåpe til 1600, pluss noe ekstra, eldste sønn har fått husgeråd for en tusenlapp, nest minste fikk eget kamera til 499 ( og noen klær) mens minstemann fikk klosser til 199,- og noen få klesplagg.

- Året etter kan det hele være nesten snudd på hodet.

Ingen av dem har reagert på dette, utenom det året, for lenge siden, eldstemann fikk en dyr gave uten noe ekstra, mens søsteren fikk tre små som likevel bare kostet en brøkdel. - Da reagerte storebroren på at hun fikk flere gaver, mens han bare fikk en - hun var derimot såre fornøyd.

Hva er husgeråd?

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenutstyr og husholdningsredskaper

er det dialekt? Aldri hørt den betegnelsen før.

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren vår får gaver for mellom 1.000 - 3.000. Litt avhengig av hva det er. Ofte er det ting hun ville fått uansett som ny mobil, nettbrett, ski osv. I år blir gaven på ca 2.000 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 lego brannstasjon kr 499 kjøpt på supertilbud da de åpnet det nye senteret i Åsane:) (Til guttungen min:)

1 Lego friends skole kr 375 kjøpt på supertilbud da de åpnet det nye sentret i Åsane (Til Vesla min)

Jadda vet at jeg ikke kan kjøpe så mye gaver til ungene , fordi pengene må strekke til gaver til andre i familien!

Endret av Anciol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi har som sagt ikke noe særlig familie. Hvorfor synes du det er rart? Folk dør vettu. Mine foreldre er døde, og min eks foreldre er døde og han bestemte seg for å dra da jeg var 7 mnd på vei. Vi har bare fjerne slektninger som bor langt unna. Ikke alle har et perfekt A4 liv. Ikke alle har det som deg. Derfor er det bare jeg som gir "ordentlig" gave som du kaller det. Har et par naboer som gir en bitteliten gave da. Ellers får hun alt av meg. Vi feirer også alene.

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Nå har jeg 3 barn , så blir ca 1000kr i gave fra oss, os så kjøper jeg en gave hver til de fra søsken. Men hadde jeg hatt 1-2 barn og ingen familie som de fikk gaver med hadde jeg sikkert gjort som deg :) Trist at jenta di ikke har besteforeldre :( Ikke for gavene sin skyld, men bare det å ha besteforeldre.

Anonymous poster hash: 3d40c...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 lego brannstasjon kr 499 kjøpt på supertilbud da de åpnet det nye senteret i Åsane:) (Til guttungen min:)

1 Lego friends skole kr 375 kjøpt på supertilbud da de åpnet det nye sentret i Åsane (Til Vesla min)

Jadda vet at jeg ikke kan kjøpe så mye gaver til ungene , fordi pengene må strekke til gaver til andre i familien!

Her har vi ikke mange å kjøpe til heller. Gir en oppmerksomhet til et par av naboene, så er det sort sett jenta mi jeg handler gaver til. Skriver at noen av pakkene er fra nissen og litt sånt da ;)

Anonymous poster hash: 3d3d9...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...