Gå til innhold

St. loucia drept med kniv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første klassingen min kommer hjem å forteller at han har lært at St. Loucia ble drept med kniv, stukket hull i å brent på etg bål. Hva i alle dager? Er det bare meg eller er dette hreit å gå inn på detaljer om til små barn?

Anonymous poster hash: a578a...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må jo få vite bakgrunnen til det de feirer? Dessuten tror jeg ikke læreren sa"åsså ble hu drept og tent på"men fortalte at hun var en helgen som ble forsøkt myrdet flere ganger før de klarte å myrde henne. Skal vi ikke lære barn at Jesus ble pisket til blods og hengt på korset med spiker i føtter og hender nå også da?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

I en barnehage jeg jobbet som praksis/vikar i sá mente de som jobbet der at det var ikke noe galt á fortelle hendelsen slik den var for barna, og at barna ville ikke ta skade av det. Ingen av barna reagerte skremt.

Hvis du tenker etter sá vil jo ikke barn forstá det pá samme máte som hvordan voksne tenker. Det kan virke hardt á fortelle noe sá grusomt som máten St. Lucia ble drept, men som barn vil det bli sett pá annerledes igjennom deres óyne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første klassingen min kommer hjem å forteller at han har lært at St. Loucia ble drept med kniv, stukket hull i å brent på etg bål. Hva i alle dager? Er det bare meg eller er dette hreit å gå inn på detaljer om til små barn?

Anonymous poster hash: a578a...311

Like godt at de lærer sannheten med en gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer fordi mitt barn har dratt det ut av sammenheng å hengt seg opp i de groteske detaljene. Dere sier det er like greit at de får sannheten å groteske bilder i hode? Han er ikke utsatt for slike detaljer før, han har også reagert dårlig i adferd etter han begynte på skolen. Skjønner at barn må få lære om døden, men hva i alle dager er vitsen med å gå inn med groteske detaljer som at hun ble stikket hull på med kniv som han så fint sa. Det er ikke ett historisk faktum heller, det er myter, da vi ikke vet noe annet enn at hun led martyrdød. Jeg syntes barn skal få være barn lengst mulig før de får "se ting fra voksenes side", som en skriver over her. Hvorfor i alle dager skal de se voksen verden når de er 6 år, og ikke lever under omstendigheter som tilsier at de trenger å vite om groteske ting. Hvorfor skal barn bli fortest mulig voksen? Hva skal nå små barn som ikke har lært seg å kle på seg skikkelig en gang med slik informasjon?

Anonymous poster hash: a578a...311

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer fordi mitt barn har dratt det ut av sammenheng å hengt seg opp i de groteske detaljene. Dere sier det er like greit at de får sannheten å groteske bilder i hode? Han er ikke utsatt for slike detaljer før, han har også reagert dårlig i adferd etter han begynte på skolen. Skjønner at barn må få lære om døden, men hva i alle dager er vitsen med å gå inn med groteske detaljer som at hun ble stikket hull på med kniv som han så fint sa. Det er ikke ett historisk faktum heller, det er myter, da vi ikke vet noe annet enn at hun led martyrdød. Jeg syntes barn skal få være barn lengst mulig før de får "se ting fra voksenes side", som en skriver over her. Hvorfor i alle dager skal de se voksen verden når de er 6 år, og ikke lever under omstendigheter som tilsier at de trenger å vite om groteske ting. Hvorfor skal barn bli fortest mulig voksen? Hva skal nå små barn som ikke har lært seg å kle på seg skikkelig en gang med slik informasjon?

Anonymous poster hash: a578a...311

Her er det jo du som gjør det til et problem. Jeg syntes det er bedre at de får høre dette av voksenpersoner enn av større barn.

Anonymous poster hash: 0a88d...fb4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett problem for meg ja. Min gutt har allerede store problemer med omveltning i livet om ikke han skal høre om mord i detaljer. Poenget fattet han ikke heller, at vi skal få tro på gud uten å bli skadet, plaget eller drept. Jeg måtte også foklare hva martyrdød var å at dette med bålet var en myte. Det er ikke historisk riktig en gang.

Anonymous poster hash: a578a...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer fordi mitt barn har dratt det ut av sammenheng å hengt seg opp i de groteske detaljene. Dere sier det er like greit at de får sannheten å groteske bilder i hode? Han er ikke utsatt for slike detaljer før, han har også reagert dårlig i adferd etter han begynte på skolen. Skjønner at barn må få lære om døden, men hva i alle dager er vitsen med å gå inn med groteske detaljer som at hun ble stikket hull på med kniv som han så fint sa. Det er ikke ett historisk faktum heller, det er myter, da vi ikke vet noe annet enn at hun led martyrdød. Jeg syntes barn skal få være barn lengst mulig før de får "se ting fra voksenes side", som en skriver over her. Hvorfor i alle dager skal de se voksen verden når de er 6 år, og ikke lever under omstendigheter som tilsier at de trenger å vite om groteske ting. Hvorfor skal barn bli fortest mulig voksen? Hva skal nå små barn som ikke har lært seg å kle på seg skikkelig en gang med slik informasjon?

Anonymous poster hash: a578a...311

At hun ble drept med kniv er jo virkelig ikke en grotesk detalj og såpass bør et barn tåle å høre. Når jeg var på samme alder fortalte læreren oss at Santa Lucia gravde ut sine egne øyne og ga til mannen som var forelsket i henne, og jeg tror ikke noen tok skade av det, enda det er hakket mer groteskt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du år begynne med hjemmeundervisning, Dette er garantert ikke siste gang han lærer om mord og andre grusomheter på skolen.



Anonymous poster hash: 8400b...008
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du forteller vel gutten din at Jesus hang seg opp på korset selv for å kose seg, eller er alt som har med død å gjøre noe du mener barn skal skjermes fra?I samme alder som sønnen din er, lærte jeg om heksebrenning, noe jeg syntes var fælt, men som ikke var egnet til å gi meg mareritt. Du kan ikke beskytte sønnen din fra alle fæle detaljer stort lenger, så da bør du bli litt flinkere til å oppføre deg voksent.



Anonymous poster hash: b11e6...623
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Enig i at barn ikke skal høre om voksne ting. Ingen vet hvordan et barn kan tenke etterpå. Greit de hører om at hun ble drept. Men trenger ikke gå i detaljer om hvordan hun ble drept. De er barn og skal behandles som barn. Ikke som voksne. Selv om de fleste barn tåler å høre om det, så kan det være barn som IKKE tåler å høre sånt og det må respekteres. Dessverre driter skolene i det og forventer at små barn skal tåle alt.

Jeg husker når jeg gikk i barneskolen, så var det noe læreren fortalte om. Jeg husker jeg ble livredd og fikk ikke sove om natta. Det var for hun fortalte i detaljer! Hadde hun ikke gjort det så hadde jeg vel ikke blitt så redd.

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Det er ett problem for meg ja. Min gutt har allerede store problemer med omveltning i livet om ikke han skal høre om mord i detaljer. Poenget fattet han ikke heller, at vi skal få tro på gud uten å bli skadet, plaget eller drept. Jeg måtte også foklare hva martyrdød var å at dette med bålet var en myte. Det er ikke historisk riktig en gang.

Anonymous poster hash: a578a...311

Hvordan er det med bálet en myte? Samme som med at heksene som ble brent pá bál er en myte? Det var veldig vanlig at folk ble brent pá bál fór i tiden, ogsá mennesker av tro og de som ble sett pá som hekser.

Endret av SunflowerPenguin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at barn ikke skal høre om voksne ting. Ingen vet hvordan et barn kan tenke etterpå. Greit de hører om at hun ble drept. Men trenger ikke gå i detaljer om hvordan hun ble drept. De er barn og skal behandles som barn. Ikke som voksne. Selv om de fleste barn tåler å høre om det, så kan det være barn som IKKE tåler å høre sånt og det må respekteres. Dessverre driter skolene i det og forventer at små barn skal tåle alt.

Jeg husker når jeg gikk i barneskolen, så var det noe læreren fortalte om. Jeg husker jeg ble livredd og fikk ikke sove om natta. Det var for hun fortalte i detaljer! Hadde hun ikke gjort det så hadde jeg vel ikke blitt så redd.

rart hvor mye rart som har skjedd med deg.

Anonymous poster hash: 9e699...f6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke beskytte unger fra alt. De bør faktisk lære at verden kan være tøff. Beklager å være rett fram, men du hjelper ikke barnet ditt ved å prøve å skjerme det fra alt. Barn kan fint være barn selv om de får høre noen sannheter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

rart hvor mye rart som har skjedd med deg.

Anonymous poster hash: 9e699...f6f

Ja ikke sant! Lol. Ikke noe mer rart enn som skjer med mange andre. Var litt lettskremt som barn, og det burde voksne folk vite at noen barn tåler mindre enn andre, eller blir lettere skremt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan ikke beskytte unger fra alt. De bør faktisk lære at verden kan være tøff. Beklager å være rett fram, men du hjelper ikke barnet ditt ved å prøve å skjerme det fra alt. Barn kan fint være barn selv om de får høre noen sannheter.

Noen barn kan ennå ikke komme seg på toalettet selv, kle på seg selv eller pusse tennene selv når de er 6 år, så da mener dere at mord er greit å få i detaljer? Hva slags kynisk og tankeløs verden lever dere i?

For 4 mnd satt flere av de der første skoledag å gråt med bamsen sin å mamma. Det er ikke bare mitt barn nei, det er slik snittet ligger i dag å første halvåret for barn er tøft. Han skal komme hjem å fortelle meg hva han har lært ikke om knivstikking. Du over ang bålet- Myten er at de prøvde å brenne henne på bålet, men hun ble ikke brent, så det er en myte jo. Sannheten er at vi vet ikke noe mer enn at hun døde martyrdød. Er ikke noe å spekulere i heller.

Anonymous poster hash: a578a...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn kan ennå ikke komme seg på toalettet selv, kle på seg selv eller pusse tennene selv når de er 6 år, så da mener dere at mord er greit å få i detaljer? Hva slags kynisk og tankeløs verden lever dere i?

For 4 mnd satt flere av de der første skoledag å gråt med bamsen sin å mamma. Det er ikke bare mitt barn nei, det er slik snittet ligger i dag å første halvåret for barn er tøft. Han skal komme hjem å fortelle meg hva han har lært ikke om knivstikking. Du over ang bålet- Myten er at de prøvde å brenne henne på bålet, men hun ble ikke brent, så det er en myte jo. Sannheten er at vi vet ikke noe mer enn at hun døde martyrdød. Er ikke noe å spekulere i heller.

Anonymous poster hash: a578a...311

En seksåring bør komme seg på do selv. Spesielt en unge som har begynt på skolen. Du overfører dine voksne daakar sympatier overfor et barn som tenker så langt. For de fleste barn er første skoledag en spennende verden.

Nei, jeg lever ikke i en kynisk verden, tvert imot. Men jeg ser foreldre som ofte gjør barna sine en stor bjørnetjeneste ved å overbeskytte dem på absolutt alt. De må forberedes litt på den virkelige verden og, og da er det bedre at det gjøres i trygge omgivelser. Barn har ikke vondt av å være bittelitt skremt iblant. Det er grunn til at det eksisterer spøkelsehistorier.

Spør Astrid Lindgren. Hun kjente barna på deres premisser hun.

Kort fortalt; Den stakkars ungen overlever den hvis forelder klare å kommunisere og snakke med tingene på en skikkelig måte med dem i ettertid. "Ikke daaaaakar deg da, du er så skjør kan knapt ta i deg."

Endret av Cordelia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn kan ennå ikke komme seg på toalettet selv, kle på seg selv eller pusse tennene selv når de er 6 år, så da mener dere at mord er greit å få i detaljer? Hva slags kynisk og tankeløs verden lever dere i?

For 4 mnd satt flere av de der første skoledag å gråt med bamsen sin å mamma. Det er ikke bare mitt barn nei, det er slik snittet ligger i dag å første halvåret for barn er tøft. Han skal komme hjem å fortelle meg hva han har lært ikke om knivstikking. Du over ang bålet- Myten er at de prøvde å brenne henne på bålet, men hun ble ikke brent, så det er en myte jo. Sannheten er at vi vet ikke noe mer enn at hun døde martyrdød. Er ikke noe å spekulere i heller.

Anonymous poster hash: a578a...311

Synes du overdriver noe veldig. Du lager storm i vannglass. Så klart har de ikke sittet og forklart dette end i minste detalj, er du rusk? Lære om knivstikking, really? Du tar dette til NYE høyder for å si det sånn. Men barn snakker seg imellom, de kan ha hatt en samtale etterpå, og da kan historien som blir lest på skolen overdramatisert. Vi leste da hva som skjedde med Jesus da jeg jobbet i bhg. Det var mange barn som hadde spørsmål om dette med at han døde på korste da, og hva korsfestet var. Forklarte så godt vi kunne ut ifra det som står skrevet for barn i den boka som er laget for barn med tanke på disse historiene. Ingen som tar skade av det. Du får lese historien for sønnen din feks, finnes barnevennlige versjoner ute, det er mest sannsynlig det som har blitt brukt i undervisningen. Husk at mange barn har livlige fantasier, mange som kan spinne en slik historie over til noe annet. Ellers anbefaler jeg deg å begynne med hjemmeundervisning så ditt barn kan fortsette å bli skånet fra alt som skjer utenfor husets fire vegger. Jeg har ei venninne som er oppvokst i et så lukket miljø at hun som 22 åring ikke visste hva pedofili var og at folk faktisk kunne gjøre slik. Vil du at sønnen din skal bli så skjermet?

Anonymous poster hash: 9e699...f6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seksåring bør komme seg på do selv. Spesielt en unge som har begynt på skolen. Du overfører dine voksne daakar sympatier overfor et barn som tenker så langt. For de fleste barn er første skoledag en spennende verden.

Nei, jeg lever ikke i en kynisk verden, tvert imot. Men jeg ser foreldre som ofte gjør barna sine en stor bjørnetjeneste ved å overbeskytte dem på absolutt alt. De må forberedes litt på den virkelige verden og, og da er det bedre at det gjøres i trygge omgivelser. Barn har ikke vondt av å være bittelitt skremt iblant. Det er grunn til at det eksisterer spøkelsehistorier.

Spør Astrid Lindgren. Hun kjente barna på deres premisser hun.

Kort fortalt; Den stakkars ungen overlever den hvis forelder klare å kommunisere og snakke med tingene på en skikkelig måte med dem i ettertid. "Ikke daaaaakar deg da, du er så skjør kan knapt ta i deg."

En 6-åring bør komme seg på do selv ja, ellers så er det noe alvorlig galt i utviklingen. Noe overbeskyttende foreldre burde tenke over!

Anonymous poster hash: 9e699...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...