Gå til innhold

Klippe eller bite negler


Tolly

Anbefalte innlegg

Har hørt at på babyer skal man rive eller bite neglene deres. Det har jeg gjort hittil, og det funker bra. Men når begynner man å klippe neglene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid klippet neglene hennes, jeg. Fikk ikke til hverken å bite eller å rive, så. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man bite neglene til baby? Kan man ikke klippe dem???

... hadde ikke tenkt på dette enda jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Hvorfor skal man bite neglene til baby? Kan man ikke klippe dem???

... hadde ikke tenkt på dette enda jeg ;)

Fordi da blir de ofte hardere, og skarpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kombinerer klipping, biting og filing :filer: Hendene hans er nesten ikke i ro, og hvis jeg prøver å gjør det når han sover så våkner han... Jeg synes filing er det greieste :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper. Må ta det på et tidspunkt hvor han er rolig - dvs. ikke i 100 og ikke trøtt/overtrøtt. da går det bra!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte å bite neglene hannes under amming, Kun da han godtok det.

Begynte å klippe dem da han var ca 1.5 tror jeg. Han hatet det i begynnelsen, men nå godtar han det uten problem. :)

Endret av Bentebent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rev de i starten, men nå får jeg det ikke til så jeg biter litt i tillegg. Filer det som evt er skarpt. Skulle prøve å klippe, men han veiver og trekker sånn i armer og ben at jeg tørr rett og slett ikke.... Hadde han vært stille hadde jeg kunnet gjort det. Jeg kan egentlig ikke fordra å bite negler...*grøss* avklipte/bitte negler og bløte hår i sluket er noe av det værste jeg vet :sjenert: men det går greit nok på bite lillemann sine (men ser frem til at neglene blir så store at jeg tørr å klippe de!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rev de i starten, men nå får jeg det ikke til så jeg biter litt i tillegg. Filer det som evt er skarpt. Skulle prøve å klippe, men han veiver og trekker sånn i armer og ben at jeg tørr rett og slett ikke.... Hadde han vært stille hadde jeg kunnet gjort det. Jeg kan egentlig ikke fordra å bite negler...*grøss* avklipte/bitte negler og bløte hår i sluket er noe av det værste jeg vet :sjenert: men det går greit nok på bite lillemann sine (men ser frem til at neglene blir så store at jeg tørr å klippe de!)

Har du prøvd å ha han sittende på fanget? Jeg prøvde før mens han lå på stellebordet, men da hadde jeg null kontroll. Men når han sitter på fanget, så har jeg mye mer kontroll, og han holder seg stort sett rolig. Begge hender blir klipt på ett minutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du neglesaks eller sånn negleklipper? Han sitter somregel i fanget når jeg biter/river. Hvis ikke gjør jeg det når jeg ammer han. På stellebordet er hender og føtter som en propell, så det har jeg ikke en gang prøvd på i senere tid (gikk når han var liten, men) :gjeiper: Tåfisene har mykere negler, så de går greit og plukke/rive enda uten å bite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...