Gå til innhold

Preppystilen - hvorfor er vi så få?


Teethgrinding

Anbefalte innlegg

Det er et mylder av klesstiler og identiteter der ute. Hip-hopperen, rockeren, bik-bok/gina trikot fjortisen, hipsteren, you name it. Det virker likevel som preppystilen er i et absolutt mindretall. Man må til de ulike kaksemiljøer rundt omkring i storbyene Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger før man finner noen som går i klassiske plagg.

Hva er problemet egentlig? Hvorfor liker ikke flere jenter denne stilen, både på seg selv og på menn?

Eksempler på hva jeg snakker om:

- http://www.bootyparlor.co.uk/images/D02400251.jpg

- http://atttire.com/wp-content/uploads/2013/02/Polo-Ralph-Lauren-Resort-Mens-2013-Campaign-2.jpg

- http://robinandbanks.files.wordpress.com/2012/09/chad-white-for-rugby-by-ralph-lauren-spring-summer-2011-malemodelscenenet-05.jpeg

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke oppfattes som universelt pen stil, men jeg sliter alvorlig med å forstå hvorfor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker den stilen, men det kommer i en kombinasjon med personligheten til gutten som har den stilen. Er gutten liketil og usnobbete er det helt ok. Går gutten i DE klærne OG er småsnobbete eller femi i tillegg, er det ikke noe jeg oppfatter som attraktivt i alle fall..

 

Endret av Anim92
Edit: skrivefeil
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I love it! Den er er så elegant og klassisk! :rodmer:

Skulle likt og sett enda flere gutter/herrer med den stilen. Det samme gjelder forsåvidt jenter også.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dra til en vgs på vestkanten i Oslo, så skal jeg love deg at du ikke føler deg alene.



Anonymous poster hash: 5d0e5...0f0
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir meg dessverre bortskjemt-pappa-gutt-vibber:P



Anonymous poster hash: 82c4f...6a6
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE guttene/mennene jeg har truffet som har hatt den stilen har, UTEN UNNTAK, vært verdens største drittklyser. Derfor liker ikke jeg menn med den stilen.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er pent, men det er nok en snobbete stil som mange ikke ønsker å identifisere seg med. For min del hadde det blitt helt feil å gå med slike klær rett og slett fordi jeg er en fattigmann og slike klær tenker jeg er for (snobbete) folk med penger.



Anonymous poster hash: 7b496...97f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE guttene/mennene jeg har truffet som har hatt den stilen har, UTEN UNNTAK, vært verdens største drittklyser. Derfor liker ikke jeg menn med den stilen.

Samme her.

Også har de en holdning som de bare kan dra rett vest med :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns jeg ser, om ikke gjennomført, så elementer av, preppy-stilen overalt jeg.



Anonymous poster hash: fa52d...41c
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser, om ikke gjennomført, så elementer av, preppy-stilen overalt jeg.

Anonymous poster hash: fa52d...41c

Jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.

Også har de en holdning som de bare kan dra rett vest med :P

...og her er de også. Det er en av grunnene til at jeg ikke bruker tinder i nabolaget mitt.

Anonymous poster hash: fb7ff...757

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg også.

Ja, for meg er det sånn typisk "jeg er fjortis, og har ikke funnet meg selv enda, derfor kjører jeg preppy, det er jo safe".

Anonymous poster hash: fa52d...41c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spy

Det gir meg dessverre bortskjemt-pappa-gutt-vibber:P

Anonymous poster hash: 82c4f...6a6

ALLE guttene/mennene jeg har truffet som har hatt den stilen har, UTEN UNNTAK, vært verdens største drittklyser.

Jeg syns det er pent, men det er nok en snobbete stil som mange ikke ønsker å identifisere seg med.

Anonymous poster hash: 7b496...97f

Det er akkurat dette jeg snakker om, for det virker jo overtydelig at dere bedømmer personen fullstendig negativt utifra klesstilen i seg selv. Men klærne, isolert sett, er jo vakre. Eller?

Bedømmer man en rockere på samme måte? Svarta olabukser, converse og grå hettegenser under skinnjakka = hyggelig person? Eller er dét mer nyansert? Hvorfor er alle i vestkantstilen snobbete rasshøl? Det kan jo bare nødvendigvis ikke stemme. Det er for mange mennesker som kler seg slik til at det skal være 100% korrelasjon mellom den stilen og påstått ufyselig holdning.

Så hva er greia? Er det ikke egentlig veldig pene klær? La oss si at man trakk disse klærne over en allround ålreit bygdegutt. Ville han automatisk blitt et rasshøl? Eller en pent kledd bonde? Eller mener dere virkelig at slike plagg som dette er virkelig stygt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat dette jeg snakker om, for det virker jo overtydelig at dere bedømmer personen fullstendig negativt utifra klesstilen i seg selv. Men klærne, isolert sett, er jo vakre. Eller?

Bedømmer man en rockere på samme måte? Svarta olabukser, converse og grå hettegenser under skinnjakka = hyggelig person? Eller er dét mer nyansert? Hvorfor er alle i vestkantstilen snobbete rasshøl? Det kan jo bare nødvendigvis ikke stemme. Det er for mange mennesker som kler seg slik til at det skal være 100% korrelasjon mellom den stilen og påstått ufyselig holdning.

Så hva er greia? Er det ikke egentlig veldig pene klær? La oss si at man trakk disse klærne over en allround ålreit bygdegutt. Ville han automatisk blitt et rasshøl? Eller en pent kledd bonde? Eller mener dere virkelig at slike plagg som dette er virkelig stygt?

For meg er det ikke så.. pent..

Men det er fordi at de fleste pappagutter har den holdningen at "pappa betaler", trenger ikke ta ansvar, gjør hva de vil å er generelt klyser. En bygdegutt, ville neppe gått i sånne klær, med mindre han også var en "pappa betaler" - gutt som bor på bygda fordi pappa må drive hotellet sitt, eller noe sånt.

Endret av Frk.K
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke så.. pent..

Men det er fordi at de fleste pappagutter har den holdningen at "pappa betaler", trenger ikke ta ansvar, gjør hva de vil å er generelt klyser. En bygdegutt, ville neppe gått i sånne klær, med mindre han også var en "pappa betaler" - gutt som bor på bygda fordi pappa må drive hotellet sitt, eller noe sånt.

Jo, men da er det jo personen inni klærne du bedømmer igjen. Hva er det, helt konkret, som er feil med klærne i seg selv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...